ارورهای یخچال فریزر و ساید دوو

کدهای خطا و ارورهای یخچال فریزر و ساید دوو (تمام مدلها)

ارورهای یخچال دوو که به صورت کد بر روی صفحه نمایش موجود روی درب آن مشاهده میشود، از مهم ترین نشنه ها برای پی بردن به وضعیت قطعات داخلی دستگاه می باشد. علیرغم اینکه رفع بسیاری از این کدهای خطا در ساید و یخچال دوو نیاز به تخصص و مهارت در تعمیر یخچال فریزر دارد، اما شناخت آنها کاملا ضروری می باشد تا با توجه به اهمیت آنها در زمان مناسب برای رفع هر یک اقدام گردد. تکنوپشتیبان در ادامه رایج ترین ارورهای یخچال و ساید بای ساید دوو در مدل و سری های مختلف را معرفی نموده و برای هر یک راه حل هایی را ارائه خواهد داد.

ارورهای یخچال دوو مدل fr 660p

کد خطا F1 یخچال دوو

در اغلب مدل های ساید و یخچال دوو کد خطا F1 به معنای خرابی در سنسور فریزر می باشد. برای رفع این خطا لازم است علاوه بر بررسی وضعیت سنسور، به اتصالات آن نیز دقت شود. در صورت وجود خرابی در سنسور فریزر باید قطعه معیوب را با سالم جایگزین کنید.

ارور R1 یخچال فریزر دوو

این گروه از ارورهای ساید و یخچال دوو نشان دهنده وجود خرابی در سنسور بخش یخچال می باشد. مانند خطا F1 لازم است سنسور و اتصالات آن به طور کامل بررسی شده و در صورت نیاز سنسور با قطعه جدید تعویض شود. البته لازم به ذکر است که بررسی وضعیت سنسور و تعویض آن و همچنین بررسی وجود یا عدم وجود اتصال کوتاه در آنها نیاز به تخصص داشته و لازم است به افراد حرفه ای در زمینه تعمیر یخچال فریزر دوو سپرده شود.

کد خطا RT یخچال فریزر دوو

از دیگر ارورهای یخچال دوو می توان به کد RT اشاره نمود که نشان دهنده خرابی در سنسور دمای یخچال می باشد. راه حل برطرف شدن این کد خطا مشابه با دو نمونه قبل می باشد.

کد خطا D1 یخچال فریزر دوو

با توجه به اینکه این مدل از یخچال های دوو بدون برفک می باشد، در نتیجه با خراب شدن سنسور دیفراست در آن کد خطا D1 بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده خواهد شد. علاوه بر خراب شدن سنسور، ممکن است وجود اتصال کوتاه در این قطعه باعث بروز کد خطا D1 شود.

کد خطا DR، DF و DH یخچال دوو

هر یک از کدهای فوق باز بودن درب یخچال را نشان می دهند. ابتدا بررسی کنید که آیا درب یخچال باز می باشد یا خیر؟ اگر درب بسته باشد و این کد را مشاهده می کنید، به معنای خرابی در میکروسوئیچ خواهد بود. بررسی و تعویض میکروسوئیچ یخچال فریزر کاملا تخصصی بوده و بدون مهارت نباید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

کد خطا F3 یخچال دوو

این کد نیز مانند موارد بالا نشان دهنده خرابی در میکرو سوئیچ یا باز بودن درب می باشد و برای رفع آن لازم است مشابه با آنچه قبلا ذکر شد عمل کنید.

کد خطا C1 یخچال دوو

یکی از رایج ترین ارورهای یخچال دوو، کد خطا C1 می باشد که به معنای اجرای یک برنامه غیر عادی خواهد بود. دلایل زیادی برای رخ دادن این خطا وجود دارد و به همین دلیل لازم است به افراد حرفه ای در زمینه تعمیر ساید بای ساید دوو سپرده شود.

ارور E1 یخچال دوو

در صورت مشاهده این کد خطا در یخچال فریزر دوو لازم است نسبت به تعمیر یا تعویض سنسور یخساز اقدام نمایید. البته توجه داشته باشید که قبل از تعمیر یا تعویض هر یک از سنسورهای موجود در یخچال، لازم است ابتدا وجود اتصال کوتاه در آن بررسی و در صورت لزوم رفع گردد. همچنین لازم به ذکر است که خرابی در برد کنترلی یخچال نیز می تواند منجر به رخ دادن این گروه از ارورهای یخچال دوو گردد.

کد خطا D2 یخچال فریزر دوو

در یخچال های بدون برفک ممکن است به دلایل مختلف دستگاه در حالت دیفراست اجباری A/C قرار گیرد و در این شرایط ارور D2 نمایش داده خواهد شد. برای رفع این کد خطا کافیست دکمه تنظیم یخچال و فریزر را در حالت قفل باز به مدت 5 ثانیه به صورت همزمان فشار دهید.

ارور EF یخچال دوو

این کد خطا به معنای وجود اختلال در سنسور جریان یا وجود اتصال کوتاه در آن می باشد که با تعویض این قطعه مشکل برطرف خواهد شد.

کد خطا ET یخچال فریزر دوو

درون یخچال فریزرها سنسورهای متعددی وجود دارد که از جمله آنها می توان به سنسور توازن یا SW اشاره نمود. در صورت وجود خرابی در این سنسور کد خطا ET نمایش داده خواهد شد که با تعویض آن ارور برطرف خواهد شد.

کد خطا EA یخچال دوو

این گروه از ارورهای ساید دوو زمانی نمایش داده خواهد شد که سه مرتبه متوالی یخ از یخ ساز خارج شود. برای رفع این مشکل لازم است ابتدا یخساز را غیرفعال نمایید و در نهایت دکمه پاور را بفشارید تا عمل ریست انجام شود.

ارور EG یخچال و ساید دوو

این کد خطا به معنای خرابی در سنسور I می باشد و در صورت مشاهده آن، لازم است نسبت به تعویض قطعه اقدام کنید.

ارور و کد خطا F5 یخچال دوو

این کد خطا نشان دهنده خرابی در کمپرسور یخچال می باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد کمپرسور پیشنهاد می کنیم به محض مشاهده این کد خطا با تیم های تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید.

ارورهای یخچال دوو مدل S13

لازم به ذکر است که ارورهایی که تا این بخش از مطلب به آن اشاره شد، در سایر مدل ها یخچال فریزرهای دوو ممکن است با کد و اعداد متفاوتی نمایش داده شوند. به عنوان مثال، در یخچال فریزرهای مدل S13 این کدهای خطا را مشاهده خواهید کرد:

  • کد خطا E10: خرابی در سنسور یخچال
  • کد خطا E02: خرابی در سنسور فریزر
  • کد خطا E03: خرابی در سنسور اواپراتور یخچال
  • کد خطا E04: خرابی در سنسور اواپراتور فریزر

ارورهای یخچال دوو مدل FS 3315

علاوه بر موارد فوق، در یخچال فریزرهای دوو مدل FS 3315 ممکن است با ارورهای زیر مواجه شوید:

  • کد خطا E6: خرابی در فن فریزر
  • کد خطا E9: خرابی در هیتر اواپراتور
  • کد خطا E10: خرابی در سنسور دمای بیرونی یخچال
  • کد خطا E11: خرابی در فن کندانسور
  • کد خطا E12: خرابی در کمپرسور

رفع ارورهای یخچال و ساید دوو

علاوه بر کدهای خطا که در این مطلب به آن اشاره شد، در سایر مدل ها ممکن است اعداد و حروف موجود در ارور متفاوت باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با یخچال فریزر و ساید دوو و اطلاع از معنا و مفهوم هر خطا، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نمایید. البته پیشنهاد می کنیم با تیم های تعمیر لوازم خانگی در صورت مشاهده کدهای ضروری تماس بگیرید. چون هرگونه تعمیر خودسرانه ممکن است باعث خرابی های بیشتر در یخچال فریزر و ساید بای ساید شده و خسارت مالی هنگفتی را متحمل خواهید شد.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید