دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

8 دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش به دلایل متعددی رخ می دهد و در هر صورت باید نسبت به رفع آن سرعت عمل داشته باشید. برای بررسی این مشکل ابتدا باید مشخص کنید که آیا آبی که در ماشین لباسشویی خاموش جمع شده تمیز است یا کثیف؟ چون در هر یک از این شرایط دلایل متفاوتی برای این مشکل وجود دارد. در این بخش از مطالب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی تکنوپشتیبان مهم ترین دلایل و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش سامسونگ، ال جی، اسنوا، آبسال و پاکشوما و سایر برندها را معرفی و برای حل آن راهکار ارائه می دهیم.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

ممکن است برای شما نیز شرایطی بوجود آمده باشد که بعد از خاموش شدن لباسشویی متوجه شوید که در کف آن آب جمع شده است. مواجه شدن با این صحنه به معنی خرابی یکی از قطعات داخل دستگاه است و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید. با توجه به شرایط و نوع آبی که در لباسشویی خاموش جمع شده است علت فرق دارد که در ادامه بررسی می کنیم:

جمع شدن آب تمیز در ماشین لباسشویی خاموش

اگر بعد از خاموشن شدن لباسشویی و اتمام تخلیه دستگاه آب تمیز را در دستگاه مشاهده کردید، دو دلیل ممکن است داشته باشد که عبارتند از:

1- خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی

شیر برقی یکی از قطعات مهم در لباسشویی است که برای آبگیری دستگاه استفاده میشود. اگر این قطعه خراب باشد، حتی بعد از خاموش شدن ماشین لباسشویی ممکن است آبگیری انجام شود. برای حل مشکل باید شیر برقی بررسی و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر شود.

2- خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش، خرابی برد است. برد الکتریکی از دیگر قطعات مهم دستگاه است که فرمان را برای سایر بخش ها ارسال می کند. در صورت اشکال و خرابی این قطعه ممکن است فرمان آبگیری ارسال شود و به همین دلیل آب تمیز در لباسشویی تجمع پیدا می کند. تعویض و تعمیر برد الکتریکی نیاز به تخصص بالایی داشته و بهترین کار تماس با تعمیرکار حرفه ای در این حوزه است.

جمع شدن آب کثیف در ماشین لباسشویی خاموش

در شرایطی که آب کثیف در ماشین لباسشویی خاموش جمع شد، لازم است سیستم تخلیه دستگاه با دقت بررسی شود. چون هرگونه نقص در روند تخلیه دستگاه می تواند عامل مهمی در رخ دادن این شرایط باشد. در نتیجه می توان گفت، مهم ترین دلیل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش موارد زیر است:

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

3- فیلتر تخلیه مسدود است

فیلتر تخلیه از قطعات بسیار مهمی است که به مرور با حجم زیادی از پرز و مو و نخ و غیره مسدود میشود. اگر این قطعه دچار انسداد و خرابی باشد، تخلیه به درستی انجام نخواهد شد و به همین دلیل آب در لباسشویی خاموش جمع میشود. بهترین راه حل در این شرایط، خارج کردن فیلتر تخلیه و شستشو و تمیز کردن آن است. در حالت کلی بهتر است همیشه فیلتر تخلیه را تمیز کنید تا با این قبیل مشکلات مواجه نشوید.

4- خرابی پمپ تخلیه

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی، خرابی پمپ است. پمپ تخلیه از قطعات بسیار مهم در روند تخلیه آب اضافه در هر مرحله از شستشو و آبکشی است. به دلایل مختلف ممکن است این قطعه دچار اشکال شود و تخلیه بدرستی انجام نشود. برای حل مشکل باید پمپ بررسی و ایرادات آن برطرف یا با قطعه جدید تعویض شود.

5- گیر کردن اشیا در پروانه پمپ تخلیه

در حین شستشوی لباس ها ممکن است اشیایی از قبیل دکمه و دستگیره زیپ و غیره به داخل پروانه پمپ تخلیه وارد شود و در آن گیر کند. در این شرایط پمپ تخلیه بدرستی عمل نمی کند و به همین دلیل آب از دستگاه خارج نمیشود. در اغلب مواقع در این شرایط در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی صدای غیرعادی از آن نیز به گوش میرسد. پروانه پمپ باید توسط تعمیرکار بررسی و اشیا از آن خارج شوند.

6- خرابی هیدروستات لباسشویی

در تمام ماشین های لباسشویی سطح آب داخل دستگاه به کمک هیدرواستات سنجیده شده و بر همین اساس فرمان ورود و خروج آب از طرف برد صادر میشود. اگر این قطعه دچار اشکال شود تخلیه در زمان مناسب انجام نخواهد شد و آب درون دستگاه جمع میشود.

7- گرفتگی شلنگ تخلیه

خرطومی زیر دیگ که وظیفه انتقال آب کثیف به بیرون را برعهده دارد می تواند یکی دیگر از عوامل مهم در جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش باشد. شلنگ تخلیه باید به صور ت مرتب بررسی و در صورت نیاز شستشو داده شود تا گرفتگی های آن برطرف شود. علاوه براین، بررسی کنید که آیا شلنگ دچار شکستگی نشده است؟ مسیر عبور آب کثیف لباسشویی نباید مسدود شده باشد، در غیر این صورت به داخل برگشت زده میشود.

8- گرفتگی چاه فاضلاب

به عنوان یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی کثیف می توان به گرفتگی و اشکال در چاه فاضلاب اشاره کرد. اگر شلنگ بدرستی درون چاه قرار نگرفته باشد یا چاه اصطلاحا پر شده و مسدود باشد، تخلیه با اختلال مواجه خواهد شد. برای حل مشکل گرفتگی های لوله فاضلاب را باید برطرف کنید و مجدد شلنگ را بدرستی درون آن قرار دهید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

در برندهای مختلف دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش مشابه مواردیست که در بالا به آن اشاره شد. بر همین اساس می توان گفت، اگر ماشین لباسشویی سامسونگ در حالت خاموش پر آب شد چند عامل زیر باید بررسی شوند:

  • خرابی شیر برقی
  • خرابی برد الکتریکی
  • گرفتگی فیلتر تخلیه
  • خرابی و اشکال در پمپ تخلیه
  • انسداد شلنگ تخلیه
  • انسداد در چاه فاضلاب متصل به ماشین لباسشویی
  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی سنسو هیدروستات

برخی از این اشکالات براحتی قابل حل هستند. برای سایر موارد بهتر است با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش پاکشوما

در ماشین های لباسشویی پاکشوما نیز ممکن است به دلیل گرفتگی مسیر تخلیه، خرابی پمپ و انسداد فیلتر در حالت خاموش آب جمع شود. علاوه براین، دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش پاکشوما می تواند خرابی در برد و شیر برقی باشد. در این صورت بهترین کار تماس با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما است.
در صورت مواجه شدن با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش می توانید با تعمیرکاران تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان تماس بگیرید. این مجموعه با مجموعه ای از تعمیرکاران حرفه ای در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران تعمیر لباسشویی تمام برندهای داخلی و خارجی را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

4/5 - (امتیاز 3)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید