سنسور کیفی آب در ماشین لباسشویی چیست

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست و چگونه کار می کند؟

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی یکی از قطعات کاربردی در لباسشویی های جدید است که میزان کثیف بودن آب را بررسی می کند. این قطعه یکی از اصلی ترین قطعات در تعیین تعداد دفعات مورد نیاز برای آبکشی دستگاه بوده و در صورت اختلال عملکرد لباسشویی با مشکل مواجه میشود. برای آشنایی با سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی و نحوه عملکرد آن در این بخش از مطالب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی تکنوپشتیبان همراه ما باشید.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

در ماشین های لباسشویی اتوماتیک بر اساس برنامه شستشوی انتخابی تعداد دفعات آبکشی ثابت هستند. این در حالیست که ممکن است برخی از لباس ها بیش از اندازه کثیف باشند و آبکشی بیشتری برای آنها لازم باشد. برای جلوگیری از کثیف بودن لباس ها بعد از آبکشی در مدل های جدید ماشین لباسشویی قطعه ای به نام سنسور کثیفی آب تعبیه شده است. این قطعه سنسوری U شکل است که وظیفه آن بررسی میزان الودگی های موجود در آب است.
ساختار این قطعه یو شکل به گونه ای طراحی شده است که از یک قطب آن اشعه ماورابنفش به قطب دیگر ارسال میشود. به عبارت دیگر یک قطب گیرنده اشعه ماوربنفش است و دیگری نقش فرستنده دارد. این قطعه به برد الکتریکی متصل است و به همین دلیل بررسی آن نیاز به مهارت بالایی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارد.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی

وظیفه سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

شاید برایتان این سوال بوجود آمده باشد که دلیل استفاده از این سنسور چیست؟ به عبارت دیگر، وظیفه سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟ تشخیص کثیفی آب توسط این قطعه چه مزیتی دارد؟ لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعاتی که این سنسور به برد ارسال می کند و کثیف بودن آب در مرحله آبکشی را نشان می دهد، تعداد دفعات شستشو افزایش پیدا می کند.
در واقع سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی است که تعداد دفعات مورد نیاز آبکشی را تشخیص می دهد. این قابلیت در ماشین های لباسشویی قدیمی و حتی بسیاری از مدل های اتوماتیک جدید ایرانی وجود ندارد. به همین دلیل است که در برخی از مواقع آب موجود در لباس بعد از آبکشی هنوز کثیف است.

نحوه عملکرد سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی

سنسور کثیفی آب به برد الکتریکی متصل است و اطلاعات را برای این قطعه ارسال می کند. در حالت کلی از لحظه شروع آبکشی این سنسور به صورت زیر عمل می کند:

  • سمت فرستنده سنسور اشعه ماورابنفش را به گیرنده ارسال می کند.
  • آلودگی ها و کثیفی های موجود در آب مانع از ارسال تمام اشعه ها میشود. در نتیجه سرعت ارسال و دریافت کند میشود.
  • برد الکتریکی تعداد دفعاتی که سنسور اشعه را از فرستنده به گیرنده ارسال کرده است را ثبت می کند.
  • اگر تعداد دفعاتی که گیرنده اشعه را دریافت می کند از حد استاندارد کمتر باشد، نشان دهنده آلودگی و کثیفی آب است.
  • در این شرایط تعداد دفعات آبکشی افزایش پیدا می کند.
  • این روند تا زمانیکه تعداد دفعات دریافت اشعه از قطب فرستنده در حد استاندارد قرار نگیرد ادامه پیدا می کند. بعد از اتمام این مرحله برنامه خشک کن فعال خواهد شد.

جمع بندی

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی یکی از قطعات برای شناسایی تعداد دفعات آبکشی برای شستشوی تمیز لباس ها است. این قطعه که در ماشین های لباسشویی جدید پیاده سازی شده، نقش مهمی در تمیزی لباس ها داشته و می تواند در افزایش طول عمر دستگاه نیز موثر باشد. چون از آبکشی طولانی مدت لباس های تمیز جلوگیری خواهد کرد. سنسور به برد الکتریکی متصل بوده و سرعت دریافت اشعه های ارسال شده از قطب فرستنده به گیرنده در آبهای کثیف کاهش پیدا می کند. تعداد دریافت اشعه کم توسط گیرنده سیگنال مهمی برای برد است تا تعداد دفعات شستشو را بیشتر کند.
در صورت اشکال و اختلال در سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی می توانید با تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان تماس بگیرید. این مجموعه با قطعات اصلی عیب یابی و تعمیرات را تضمین شده انجام می دهد.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید