علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

12 علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

local_offerآموزش تعمیر ماشین ظرفشویی
chat0

تمیز نشستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی و وجود لک و سفیدک و کدر شدن ظرف ها از مشکلات بسیار رایجی می باشد که در برخی از مواقع به دلیل خرابی قطعات دستگاه رخ می دهد. البته خراب بودن قطعات و مشکلات فنی همیشه دلیل و علت تمیز نشستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی نیست و گاهی به دلیل تنظیمات اشتباه یا استفاده نادرست از دستگاه این مشکل رخ می دهد. اگر به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستید که چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوید یا ظروف کدر و دارای سفیدک هستند، در این بخش از مطالب آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی تکنوپشتیبان همراه باشید. علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی مجیک، بکو، ال جی، بوش، سامسونگ و سایر برندها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

1- تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی به علت مواد شوینده نامناسب

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود ماشین ظرفشویی تمیز نشوید، استفاده از مواد شوینده نامناسب و گاها تقلبی است. مواد شوینده مختلفی بر اساس نوع ظروف و شرایط در ماشین های ظرفشویی استفاده میشود که اصلی ترین آنها ژل و پودر ظرفشویی و نمک های مخصوص است. در صورتیکه این مواد استاندارد نباشند و به مقدار مناسب از آنها استفاده نشود، باعث ایجاد لک های سفید و کدر شدن رنگ ظروف خواهد شد. به عنوان مثال، اگر از نمک ماشین ظرفشویی استفاده نشود، روی ظرف ها پس از خشک شدن سفیدک ایجاد میشود. عدم استفاده از مواد جلادهنده نیز باعث کدر شدن رنگ ظرف ها میشود. علاوه براین، اگر پودر ظرفشویی و قرص نیز تقلبی و غیر استاندارد باشد یا مقدار آن کم باشد، لک های چربی و روغن و تکه های مواد غذایی روی ظروف چسبیده و تمیز نخواهد شد.

تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی به علت مواد شوینده نامناسب

2- گرفتگی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت تمیز نشستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی در نظر گرفت، گرفتگی فیلتر تخلیه می باشد. فیلتر تخلیه همانطور که از نامش مشخص است، در کف دستگاه و قسمت تخلیه آب قرار دارد. سطح این فیلتر به مرور با تکه های مواد غذایی و رسوبات مواد شوینده دچار گرفتگی میشود و به همین دلیل آبکشی را با اختلال مواجه می کند. کافیست به صورت مرتب و دوره ای فیلتر را از جای خود خارج نموده و سطح آن را کاملا تمیز کنید تا ماشین ظرفشویی تمیز بشوید.

تمیز نشستن به علت گرفتگی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

3- تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل تنظیمات اشتباه

هر یک از ماشین های ظرفشویی دارای قابلیت های متفاوتی هستند و با توجه به نوع ظروف و میزان کثیفی آنها می توان برنامه مناسب را برای آنها انتخاب کرد. علاوه براین، بسیاری از ماشین های ظرفشویی امکان تعیین درجه سختی آب را داشته و بر همین اساس نحوه شستشو تغییر پیدا می کند. تمیز نشستن ماشین ظرفشویی در بسیاری از مواقع به دلیل خرابی قطعات داخلی دستگاه نیست، بلکه تنظیمات آن اشتباه انجام شده است. اگر دکمه های تنظیمات بدرستی کار نمی کنند می توانید با تیم های تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

4- خراب بودن پمپ آب ماشین ظرفشویی

خراب شدن پمپ آب از دیگر دلایل تمیز نشستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی می باشد و بررسی و تعمیر آن نیاز به مهارت دارد. اگر پس از روشن شدن ماشین ظرفشویی احساس کردید که صدای وزوز از داخل دستگاه به گوش میرسد یا آبگیری دستگاه با مشکل مواجه شده است، باید پمپ را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

5- خرابی بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی

با توجه به مدل و برند ماشین ظرفشویی درون آن چند بازوی آبپاش وجود دارد. در حالت معمول سه آبپاش در بالا، پایین و مرکز محفظه داخل ماشین ظرفشویی قرار دارد و وظیفه آنها آبپاشی ظروف و شستن آنها است. به دلایل مختلف ممکن است این بازوها دچار ترک و شکستگی شده یا انحراف داشته باشند. در این شرایط آب به درستی روی ظروف در تمام بخش های قفسه ها پاشیده نشده و لک و کثیفی روی آنها باقی می ماند. در صورت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی بازوهای آبپاش را به طور دقیق بررسی کنید و در صورت وجود اشکال آنها را تعویض نمایید.

خرابی بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی

6- خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

شیر برقی مهم ترین قطعه در انتقال آب به داخل ماشین ظرفشویی و آبگیری آن می باشد. این قطعه به دلایل مختلف از قبیل رسوب گیری و غیره ممکن است دچار خرابی شود. در صورت خراب شدن شیر برقی آبگیری دستگاه انجام نشده و به همین دلیل ظروف تمیز شسته نمیشوند.

7- خرابی ترموستات و المنت

یکی از مهم ترین فاکتورها برای اینکه ظروف داخل ماشین ظرفشویی تمیز شسته شده و لک و کثیفی های آنها از بین برود، دمای آب است. با توجه به برنامه شستشو دمای آب تنظیم میشود و ترموستات و المنت دو قطعه مهم در این زمینه هستند. ترموستات دمای آب را اندازه گیری نموده و در صورت پایین بودن آن المنت روشن شده و آب را گرم می کند. اگر هر یک از این دو قطعه دچار خرابی شوند، روند افزایش و تنظیم دمای آب با اختلال مواجه شده و در نهایت ظروف ماشین ظرفشویی تمیز شسته نمیشوند. از مهم ترین نشانه ها برای اینکه متوجه شوید علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی خرابی ترموستات و المنت می باشد، باقی ماندن تکه های مواد غذایی و لکه های چربی است.

8- چیدمان اشتباه ظروف در ماشین ظرفشویی

همان طور که اشاره شد، سه بازوی آبپاش در قفسه بالایی و پایینی و مرکزی وجود دارند که باید آب را روی تمام ظروف در قفسه ها بپاشند. در بسیاری از مواقع چیدمان ظروف در قفسه ها به گونه ایست که این آبپاشی نمی تواند بدرستی انجام شود. گیر کردن بازوها به قابلمه و ظرف های بزرگ، فاصله کم بین ظرف ها و عدم امکان ورود آب به داخل آنها همگی باعث میشوند تا کثیفی ها شسته نشوند. درون قفسه های ماشین ظرفشویی محل قرار گرفتن هر یک از انواع ظروف مشخص است و بهتر است بر همین اساس چیدمان را انجام دهید.

چیدن اشتباه ظروف علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

9- خراب بودن برد الکتریکی

یکی از بدترین دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی، خرابی و وجود اختلال در برد الکتریکی است. برد الکتریکی مانند مغز عمل می کند و فرمان ها را برای قطعات مختلف درون ماشین ظرفشویی ارسال می کند. در صورت خراب بودن این قطعه فرمان شستشو و آبکشی و غیره به سایر بخش ها ارسال نشده و ظرف ها تمیز شسته نمیشوند.

10- اشکال در جاپودری ماشین ظرفشویی

سیستم داخلی ماشین های ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که پودر موجود در محفظه مخصوص آن با آب به درون ماشین منتقل میشود. در صورت وجود اشکال در جاپودری و نبود شرایط برای ورود آنها به همراه آب به درون محفظه دستگاه در نهایت ظرف ها تمیز شسته نخواهند شد. توجه داشته باشید که جاپودری به مرور دچار گرفتگی و رسوب میشود و باید همیشه آن را تمیز کنید.

11- خرابی پره های پروانه همزن

شکستن پره های پروانه همزن که وظیفه آن حرکت دادن بازوهای آبپاش و چرخاندن آنها می باشد، از مواردی هستند که منجر به تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی خواهند شد. تمام ظروف را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و بازوهای را بچرخانید. اگر بدرستی بازوها چرخیده نمیشوند احتمال شکستن و خرابی پره های پروانه همزمن زیاد است و باید تعویض شوند.

12- گرفتگی سوراخ بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

پاشیدن آب با فشار زیاد روی ظروف ممکن است باعث مسدود شدن سوراخ بازوها شود. علاوه براین، امکان رسوب گرفتن سوراخ بازوها بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی توانند بدرستی آبپاشی را انجام دهند. در صورت تمیز نشستن ظروف بررسی کنید که آیا سوراخ بازوهای آبپاشر دچار گرفتگی شده است یا خیر؟

راهکار تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

با توجه به مواردی که در طول متن به آنها اشاره شد، با در نظر گرفتن چند نکته زیر می توان از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و کثیف شستن آنها جلوگیری کرد:

  • مواد شوینده تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد ماشین های ظرفشویی دارد و باید از نوع استاندارد و مناسب انتخاب شوند.
  • برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی حتما از مواد جلادهنده استفاده کنید.
  • عدم استفاده از نمک منجر به لک و سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی میشود. با توجه به درجه سختی آب از نمک به مقدار مناسب برای شستشوی ظروف استفاده کنید.
  • فیلتر تخلیه ماشین های ظرفشویی خیلی زود دچار گرفتگی میشود و باید به صورت مرتب و دوره ای تمیز شوند.
  • در صورت عدم استفاده از ماشین ظرفشویی برای مدت طولانی قطعات داخلی آن دچار رسوب گرفتگی میشوند. لذا باید هر چند روز یک مرتبه ماشین ظرفشویی را روشن و از آن استفاده کنید.

علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

با توجه به اینکه ال جی مدل های متنوعی از ماشین ظرفشویی را ارائه داده است، به همین دلیل در سیستم داخلی و قابلیت های آن تفاوت هایی وجود دارد. در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن مدل و قابلیت های ماشین ظرفشویی، اصلی ترین دلیل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی می تواند موارد زیر باشند:

  • استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد
  • گرفتگی فیلتر تخلیه
  • گرفتگی سوراخ های بازوی آبپاش
  • تنظیم نبودن درجه سختی آب و برنامه شستشو
  • خرابی ترموستات و المنت
  • چیدن اشتباه ظروف
  • خرابی برد الکتریکی

در صورت خراب بودن قطعات داخلی بهترین راهکار تماس با تیم های تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی می باشد.

علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز مانند ال جی به دلیل استفاده از مواد شوینده نادرست و چیدن اشتباه ظروف و تنظیمات اشتباه است. علاوه براین، ماشین ظرفشویی های سامسونگ دارای سه بازوی آبپاش هستند که هر گونه انحراف و ترک در آنها منجر به عدم آبپاشی مناسب روی تمام سطح قفسه ها خواهد شد. علاوه براین، خرابی برد الکتریکی نیز در برخی از مواقع می تواند دلیل مهمی برای تمیز نشستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد. در این شرایط باید تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود.

علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی مجیک

مهم ترین و اصلی ترین دلیل تمیز نشستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی مجیک، اشتباه در نحوه استفاده از دستگاه است. قطعات داخلی محصولات این برند کیفیت بسیار بالایی داشته و به همین دلیل کمتر دچار خرابی میشوند. به عنوان مثال، از رایج ترین دلایلی که ظرف های تمیز شسته نمیشوند، گرفتگی فیلتر تخلیه است. در صورت مواجه شدن با خرابی های بیشتر می توانید با تعمیرکاران حرفه ای در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک تماس بگیرید.
اگر مشکل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی با تغییر در نوع مواد شوینده و چیدمان صحیح ظروف و سایر موارد بالا برطرف نشد، باید قطعات داخلی بررسی شوند. تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان مجموعه ای از تعمیرکاران حرفه ای را در شعب شمال، جنوب و شرق و غرب تهران مستقر نموده و در کمترین زمان به محل اعزام میشوند. این مجموعه تعمیرات را با قطعات اصلی انجام داده و برای آنها تضمین ارائه می دهد.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید