علت صدای یخچال فریزر

15 علت صدای زیاد یخچال و صداهای غیر طبیعی یخچال

علت صدای زیاد یخچال را در برخی از مواقعی در خرابی قطعات داخلی باید جستجو کنید و گاهی به دلیل تراز نبودن روی زمین یا کثیف شدن موتور فن های کندانسور و اواپراتور است. با توجه به اینکه چه صدایی از یخچال به گوش می رسد می توان علت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کرد. برای آشنایی با علت صداهای غیر طبیعی یخچال سامسونگ، امرسان، هیمالیا، اسنوا، ال جی و غیره با این بخش از مطالب آموزش تعمیر یخچال فریزر تکنوپشتیبان همراه باشید.

1-علت صدای زیاد یخچال های نوفراست

یخچال های نسل جدید همگی به سیستم یخ زدایی و نوفراست مجهز می باشند و اصطلاحا بدون برفک هستند. درون این یخچال ها هیتر به صورت دوره ای شروع به کار می کند و با گرم کردن کابین شرایط را برای ذوب شدن برفک ها فراهم می کند. در بسیاری از مواقع علت صدای غیر طبیعی یخچال نوفراست، شروع به کار کردن هیتر است. وقتی هیتر شروع به کار می کند، چیزی شبیه به تق تق به گوش می رسد که اگر کم و کوتاه مدت باشد طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

2-صدای تق تق یخچال با لوله های بی کیفیت

اگر صدایی شبیه به تق تق یا قولنج شکستن از درون یخچال به گوش میرسد، ممکن است علت و منشا آن لوله های بی کیفیت دستگاه باشند. لوله های درون یخچال فریزرها با فوم های مخصوص پوشانده میشوند. اگر این لوله ها کیفیت خوبی نداشته باشند در صورت انبساط و انقباض و برخورد آنها به فوم منجر به ایجاد صدای زیاد خواهد شد. البته در برخی از مواقع عدم کیفیت فوم ها می تواند دلیل این صدا باشد که در هر صورت امکان رفع آن وجود ندارد. چون لوله ها درون دستگاه کار شده اند به همین دلیل بررسی آنها نیاز به تخصص بالایی داشته و تمام بدنه دستگاه باید باز شود که ریسک بزرگی خواهد بود. لذا بهتر است از صدای تق تق یخچال را که کمی غیر طبیعی است چشم پوشی کنید.

3-صدای موتور فن اواپراتور یخچال

درون یخچال فریزرهای نسل جدید چندین فن وجود دارد که هر کدام وظایف متفاوتی را برعهده دارند. به دلیل تاثیر بسیار زیاد لوله های اواپراتور بر سرد شدن دمای داخل کابین، فن کوچکی در کنار آن نصب میشود. این فن ها اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند یا به آنها ضربه وارد شود ممکن است دچار خرابی شوند. اگر موتور فن خراب شود یا گرد و غبار زیادی روی آن انباشته گردد، در نهایت صدای غیر طبیعی یخچال را بوجود می آورد. برای جلوگیری از ایجاد صدای غیر طبیعی و زیاد در یخچال بهتر است موتور فن اواپراتور به صورت مرتب تمیز و روغن کاری شود.

دلیل صدای غیر طبیعی یخچال فریزر

4-صدای موتور فن کندانسور

از دیگر فن های موجود در یخچال فریزرها می توان به فن کندانسور اشاره کرد. این فن نیز به دلیل انباشته شدن گرد و غبار یا ضربه وارد شدن به آن و حتی شل شدن اتصالات ایجاد صدا کند. توجه داشته باشید که خراب شدن این فن نه تنها علت صدای زیاد یخچال می باشد، بلکه مشکلات دیگری از قبیل تجمع آب در یخچال و سرد نشدن دمای کابین دستگاه را به همراه دارد. به همین علت است که باید هرگونه صدای غیر طبیعی در یخچال فریزر را جدی گرفت. چون این صداها در واقع نشانه و راهنمای برای پی بردن به وضعیت داخلی دستگاه هستند.

5-صدای غیر طبیعی به دلیل فرسودگی یخچال

هر یک از یخچال فیرزرهای ایرانی و خارجی در نهایت طول عمر مشخصی دارند و با گذشت زمان به مرور فرسوده خواهند شد. با افزایش طول عمر یخچال فریزر ممکن است اتصالات داخلی و پیچ و مهره های آنها شل شود. به همین دلیل با روشن شدن موتور بخش هایی که اتصالاتشان شل شده است دچار لرزش شده و صدای آزاردهنده تولید می کنند. بررسی اتصالات داخلی و محکم کردن آنها نیاز به تخصص در تعمیر یخچال فریزر دارد.

6-شکستن پروانه های فن یخچال

ضربه هایی که به دلایل مختلف ممکن است به فن یخچال وارد شود، منجر به خمیدگی یا شکستگی پرونه های آنها خواهند شد. پروانه هایی که کمی انحنا دارند در زمان چرخیدن به بدنه فن برخورد می کند و به همین دلیل صدای زیادی ایجاد می کند. لذا پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدام ابتدا بررسی کنید که آیا پروانه های فن سالم هستند یا خیر؟ در صورت سالم نبودن فن را تعویض کنید.

7-صدای زیاد به علت خرابی در لولای درب یخچال

درب تمام یخچال فریزرها به لولا متصل بوده و از این طریق به بدنه متصل میشود. اگر لولا دچار خرابی شده باشد تا ترک و فرسودگی در آن ایجاد شود، با باز و بسته کردن درب صدای غیر طبیعی به گوش میرسد. بررسی لولا و تعویض آن نیاز به مهارت دارد و بهتر است با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

8-صدای زیاد موتور یخچال

موتور یا کمپرسور از مهم ترین و اصلی ترین قطعات داخل یخچال فریزر می باشد. این قطعه مهم درون لرزه گیر قرار میگیرد تا پس از روشن شدن به آن آسیب وارد نشود. اگر پس از روشن شدن یخچال صدای زیاد و غیر طبیعی از آن به گوش میرسد، بررسی کنید که آیا لرزه گیر سالم است یا خیر؟

9-علت صدای قل قل یخچال

تا بحال صدایی شبیه به قل قل و جوشیدن از داخل یخچال به گوشتان رسیده است؟ این صدا در اغلب مواقع پس از اسباب کشی و جا به جایی دستگاه و همچنین در زمان نصب اولیه آن شنیده میشود و به مرور نیز کاهش پیدا می کند. علت صدای قل قل یخچال ورود روغن کمپرسور به لوله های کندانسور می باشد. با جا به جایی دستگاه این روغن ممکن است وارد لوله های کندانسور شود و به مرور نیز کاهش پیدا می کند. اگر این صدای آزاردهنده قطع نشد، لازم است مدار گاز بررسی و در صورت نیاز شستشو داده شود که نیاز به دستگاه و تجهیزات دارد.

10-علت صدای وِزوِز یخچال

از صداهای غیر طبیعی یخچال که بسیار رایج می باشد می توان به وزوز اشاره نمود. این صدا در شرایطی بروز می کند که یخچال روی زمین بدرستی قرار نگرفته و اصطلاحا تراز نباشد. توجه داشته باشید که تراز نبودن یخچال منجر به کاهش طول عمر آن نیز خواهد شد و به همین دلیل باید این صدا را جدی گرفت.

از دیگر دلایل صدای زیاد و شبیه به وزوز یخچال می توان به عدم اتصال لوله آب به یخچال های دارای آبسرد کن اشاره نمود. با وصل کردن لوله آب به دستگاه می توان این صدا را کاهش داد. علاوه براین، اگر لوله آب متصل است اما فشار آب بیش از اندازه می باشد، با کاهش فشار صدای غیر طبیعی یخچال قطع میشود.

11-صدای خرخر یخچال

از دیگر صداهای غیر طبیعی و زیاد یخچال می توان به صدایی خرخر اشاره کرد. اگر از یخچال صدای زوزه یا خرخر به گوش میرسد، باید بدانید که لوله های گاز فرسوده شده اند. این صدا در یخچال های کهنه و قدیمی بیشتر به گوش می رسد. برای رفع مشکل نیاز به شستشوی لوله ها و مدار گاز توسط تعمیرکار می باشد.

12-صدای لرزش یا ویبره یخچال

در شرایطی که صدای ویبره یخچال به گوشتان میرسد جای نگرنی نیست، چون این صدا به دلیل وجود اشیا و وسایل جانبی کنار دستگاه است. بررسی کنید که آیا وسایل داخل یخچال بدرستی درون قفسه ها قرار گرفته اند و جای آنها محکم است یا خیر؟

13-صدای زیاد و شبیه به سوت از یخچال

اگر یخچال فریزر جدید دارید این صدا را زیاد شنیده اید. علت صدای سوت یخچال که گاهی ممکن است بلند باشد، به دلیل کمپرسور است. کمپرسور در حین کار صدایی شبیه به سوت می دهد و جای نگرانی نیست، مگر اینکه صدا بیش از اندازه بلند باشد که بررسی آن نیاز به تخصص دارد.

14-علت صدای بوق ممتد یخچال

در اغلب مواقع علت صدای بوق یخچال باز بودن درب به مدت طولانی است. اگر درب بسته باشد و این صدا تکرار شود، خرابی در یخساز، وجود اشکال در برد و اتصالات آن و همچنین یخ زدن اواپراتور نیز می توانند دلیل این صدا باشند. در صورتیکه این صدا برای مدت طولانی به گوش میرسد، با تعمیرگاه یخچال فریزر تماس بگیرید.

15-علت صدای تیک تیک یخچال

صدای تیک تیک یخچال فریزر در بسیاری از مواقع با نشانه های دیگری از قبیل گرم بودن دمای کابین یخچال همراه است. علت این صدا چیزی جز خراب شدن رله رستارت نیست و باید این قطعه بررسی و تعمیر شود.

علت صدای یخچال ال جی

یخچال فریزرهای ال جی دارای تنوع زیادی از نظر مدل هستند و همگی در اغلب مواقع کیفیت مطلوبی دارند. علیرغم کیفیت بالا ممکن است صدای آزاردهنده و غیر طبیعی از آنها به گوش برسد. از مهم ترین دلایل صدای یخچال ال جی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرسوده شدن یخچال فریزر و شل شدن اتصالات داخلی آنها
  • خرابی در فن یخچال، اواپراتور و کندانسور
  • ترک و شکستگی در پروانه های فن یخچال
  • ورود روغن کمپرسور به لوله های کندانسور به علت جا به جایی دستگاه
  • صدای چک چک آب به دلیل ذوب شدن آب درون کابین

اگر مهارت کافی برای رفع این اشکالات را ندارید، بهتر است با مراکز تعمیر یخچال ال جی تماس بگیرید.

علت صدای زیاد یخچال هیمالیا

در یخچال فریزرهای هیمالیا نیز صداهای غیر طبیعی و زیاد ممکن است به گوش برسد و گاها نگران کننده هستند. بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، اگر صدای بوق ممتد از یخچال به گوش می رسد دلیل آن باز بودن درب یا خرابی در برد است. در شرایطی که صدایی شبیه به وزوز به گوش میرسد، دلیل آن لوله های گاز مبرد نیاز به تعمیر و شستشو دارند. صدای تیک تیک نشان دهنده خرابی رله استارت و تق تق به معنای بی کیفیت بودن لوله های داخلی دستگاه است. در حالت کلی می توان گفت، تمام موارد بالا می توانند علت صدای زیاد یخچال هیمالیا به شمار روند.

با توجه به اینکه دلایل زیادی برای رخ دادن این صداها وجود دارد، لذا بهترین انتخاب تماس با تیم های تعمیر یخچال هیمالیا می باشد.

علت صدای زیاد یخچال اسنوا

اگر به دنبال دلیل صدای زیاد یخچال اسنوا هستید، لازم ست بدانید که در تمام یخچال فریزرها دلیل صدا غیر طبیعی مشترک است. فرسوده شدن دستگاه و شل شدن اتصالات، ورود روغن کمپرسور به لوله های کندانسور، بی کیفیت بودن لوله ها و فوم های اطراف آنها، خرابی در فن کمپرسور و اواپراتور، چکه کردن آب به دلیل گرم شدن دمای داخلی کابین، خراب و فرسوده شدن لولا از جمله مواردی هستند که می توان به عنوان علت صدای زیاد یخچال اسنوا در نظر گرفت. اگر صدا زیاد و آزاردهنده و غیر طبیعی می باشد، کافیست با تیم های تعمیر یخچال اسنوا تماس بگیرید.

علت صدای یخچال سامسونگ

همان طور که اشاره شد، اگر صدای تق تق، وزوز، خرخر، چک چک، تیک تیک و بوق و هرگونه صدای غیر طبیعی از یخچال فریزر سامسونگ به گوش میرسد، دلایل متعددی برای آنها وجود دارد. صداهایی شبیه به ویبره را تنها با جا به جایی وسایل داخل کابین می توان برطرف کرد، اما صدای بوق ممتد ممکن است به آسانی برطرف نشود. به همین دلیل بهترین انتخاب در این شرایط تماس با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر سامسونگ تهران خواهد بود.

علت صدای یخچال امرسان

فرسوده شدن دستگاه و لوله ها و اتصالات آنها، خرابی فن و پروانه و موتور آنها، آسیب وارد شدن به موتور یا کمپرسور، خرابی در رله استارت و حتی وجود اشکال در مدارات برد الکتریکی همگی می توانند علت صدای یخچال امرسان باشند. به دلیل اهمیت زیاد این صداها که در اغلب مواقع نشانه ای از خرابی سایر قطعات داخلی هستند، لذا بهتر است رفع آنها را به مراکز تعمیر یخچال امرسان بسپارید.

تکنوپشتیبان از جمله مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه تعمیر لوازم خانگی در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران می باشد. این مجموعه برندهای مختلف ایرانی و خارجی را پوشش داده و هرگونه خرابی و صدای غیر طبیعی یخچال را بررسی و رفع می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تکنوپشتیبان تماس گرفته و از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

4/5 - (امتیاز 3)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام، اسم یخچال ما ایکس ویژن هست.
    وقتی درب یخچال باز میکنیم، بعد از بسته شدن، خیلی صدای بلندی داره!میترسم توی این شرایط گرونی و تورم، خرج روی دستم بذاره!!!
    لصفآ راهکار بدین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید