کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی

local_offerآموزش تعمیر مایکروفر
chat0

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی به شما کمک می کند تا بتوانید طول عمر دستگاه را با شناسایی به موقع خرابی های قطعات داخلی افزایش دهید. ارورها و کدهای خطا مایکروویو lg در مدل های معمولی، neochef و غیره به دلیل تفاوت در ساختار و سیستم داخلی دستگاه متفاوت بوده و بر همین اساس با حروف مختلفی نمایش داده میشوند. برای آشنایی بیشتر با لیست کامل ارورها و کدهای خطا مایکروفر ال جی در تمام مدل ها و نحوه رفع هر یک در ادامه با این بخش از مطالب آموزش تعمیر مایکروفر تکنوپشتیبان همراه باشید.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی

عیب یابی و رفع کدهای خطای مایکروفر ال جی نیاز به تجربه و آشنایی با خطاهای این دستگاه دارد. پیشنهاد میکنیم این کار را به تکنسین های ما بسپارید تا با هزینه اندک خطاهای مایکروفر شما را رفع نماییم.

02157428

دلایل اهمیت شناخت کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی

مایکروفر در سالهای اخیر به یکی از وسایل کاربردی در منزل تبدیل شده و شرایط را برای پخت و پز سریع در زندگی پرمشغله امروز فراهم نموده است. به همین دلیل هر یک از برندها انواع مدل های مختلف از این وسایل را ارائه داده و برای هر یک قابلیت های منحصر به فردی را پیاده سازی کرده اند. به دلیل پیچیده بودن ساختار داخلی و همچنین مشکلاتی که باز کردن بدنه دستگاه و بررسی قطعات آن وجود دارد، برای هر یک از وضعیت های مایکروفر کدهای خطا اختصاص داده شده اند.

ارورهای مایکروفر ال جی نشان دهنده وجود اشکال در هر یک از قطعات داخلی آن می باشد. این کدهای خطا در بسیاری از مواقع نوعی هشدار محسوب میشوند تا با تعمیر مایکروفر در زمان مناسب مانع از خرابی های بیشتر شوید. به همین دلیل لازم است دلیل رخ دادن ارورها و نحوه رفع آنها را بشناسید تا برای عیب یابی بهتر تصمیم گیری کنید.

رایج ترین کدهای خطا و ارورهای میکروفر ال جی

در هر یک از مدل های مایکروویو ال جی ارورها و کدهای خطا خاصی در نظر گرفته شده است. اما در بسیاری از مدل های معمولی و قدیمی این وسایل کدهای خطا تقریبا مشابه و یکسان هستند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارور F1 مایکروفر ال جی

یکی از رایج ترین ارورهای مایکروفر ال جی، ارور F1 می باشد. این خطا در شرایطی روی صفحه نمایش مشاهده میشود که در زمان حدود 10 دقیقه دمای دستگاه به حد استاندارد نرسد. در واقع این ارور نشان دهنده وجود اشکال در ترمیستور می باشد که در اغلب مواقع با سه مرتبه باز و بسته کردن درب می توان آن را رفع کرد. علاوه براین می توانید دستگاه را 10 دقیقه از برق بکشید و مجدد روشن کنید تا مشکل برطرف شود و در نهایت اگر هنوز ارور روی صفحه مشاهده میشود، تنها راه حل تعمیر آن توسط تعمیرکار حرفه ای است.

کد خطا F2 ماکروفر ال جی

در برخی از مدل ها خرابی ترمیستور و گرم نشدن دستگاه پس از شروع برنامه پخت با کد خطا F2 نمایش داده میشود. برای رفع این ارور نیز مانند کد خطا F1 بهتر است ابتدا سه مرتبه درب مایکروفر را باز و بسته کنید. در صورت رفع نشدن ارور می توانید دستگاه را 10 دقیقه از برق جدا و مجدد آن را روشن کنید. در نهایت اگر مشکل برطرف نشد لازم است ترمیستور بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

ارور F3 میکروویو ال جی

یکی از مهم ترین کدهای خطا مایکروویو ال جی، ارور F3 می باشد. دلایل زیادی برای رخ دادن این ارور وجود دارد که مهم ترین آنها وجود اتصال کوتاه در ترمیستور، خرابی برد و مدارات آن و اشکال در سیم کشی قطعات داخلی می باشد. بررسی و رفع این ارور مایکروفر LG نیاز به بررسی دقیق توسط تعمیرکار با تجربه دارد.

کد خطا F4 مایکروفر LG

اگر بعد از تمام شدن برنامه پخت دمای دستگاه به صورت اتوماتیک کاهش پیدا نکند، ارور F4 روی صفحه نمایش مشاهده خواهد شد. این کد خطا نشان دهنده خرابی در سنسور رطوبت سنج می باشد و در بسیاری از مواقع تنها با سه مرتبه باز و بسته شدن درب و ریست کردن دستگاه برطرف خواهد شد. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم با نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی تماس بگیرید.

کد خطا F5 مایکروویو LG

خرابی سوئیچ دمپر در مایکروفرهای ال جی با کد خطا F5 نمایش داده میشود. در صورت مشاهده این ارور بهتر است ابتدا دستگاه را ریست کنید. در نهایت اگر همچنان مشکل وجود داشت، تعمیرکار باید سوئیچ دمپر را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر ال جی neochef

در مایکروفرهای ال جی neochef خرابی های موجود در قطعات داخلی دستگاه با ارورهای متفاوتی از سایر مدل ها نمایش داده میشود. کدهای خطا در این مدل مایکروفرهای lg شامل موارد زیر می باشد:

ارور F1 مایکروفر ال جی neochef

ارور f1 نشان دهنده وجود اشکال و خرابی در دکمه های روی پنل می باشد. در بسیاری از مواقع پس از تمیز کردن مایکروفر نم و رطوبت و مواد شوینده به داخل پنل نفوذ می کنند و به همین دلیل دکمه ها نمی توانند درست عمل کنند. با خشک کردن رطوبت و ریست کردن دستگاه در بسیاری از مواقع این کد خطا رفع میشود. در غیر این صورت تنها راهکار استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات ال جی تهران و سایر شهرها می باشد.

کد خطا f5 مایکروویو ال جی

در مایکروفرهای ال جی neochef وجود اشکال و خرابی در سنسور رطوبت سنج با کد خطا F5 نمایش داده میشود. به عبارت دیگر، اگر بعد از اتمام برنامه پخت و پز دمای دستگاه کاهش پیدا نمی کند، این ارور نمایان میشود. ابتدا دستگاه را با سه مرتبه باز و بسته کردن ریست کنید و اگر همچنان کد خطا رفع نشد، تعمیرکار باید سنسور رطوبت سنج را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

کد خطا F11

یکی از مهم ترین کدهای خطا مایکروفر ال جی neochef، ارور f11 می باشد که نشان دهنده وجود اشکال در برقراری ارتباط میان برد و موتور است. بررسی این مشکل و رفع آن نیاز به مهارت و تخصص دارد و باید توسط تکنسین برطرف شود.

ارور F14 مایکروفر ال جی

ارور f14 در شرایطی بروز می کند که دما با شدت زیاد در کمتر از 4 ثانیه به 70 درجه سانتی گراد برسد. برای رفع این ارور بهترین کار ریست کردن دستگاه می باشد و در صورت برطرف نشدن آن باید قطعات مختلفی از دستگاه بررسی و عیب یابی شوند.

ارور F15

دو ارور f13 و f15 از دیگر خطاهای بسیار مهم در مایکروویو ال جی می باشند که باید جدی گرفته شوند. چون این دو کد خطا نشان دهنده وجود اشکال در برد و مدارات آن و همچنین سیم کشی می باشد. دقت داشته باشید که تعمیر برد مایکروفر نیاز به تخصص دارد و بدون دانش نباید نسبت به آن قدام کنید.

کد خطا F16 مایکروفر ال جی

ارور f16 نیز از خطاهای بسیار مهم می باشد که باید توسط تعمیرکار برطرف شود. این کد خطا نشان دهنده وجود اشکال در موتور فن می باشد و در برخی از مواقع نیز خرابی موتور اینورتر دلیل رخ دادن آن است.

کد خطا F17 ماکروفر LG

در شرایطی که سنسور دمایی موتور اینورتر مایکروفر ال جی neochef دچار اشکل شود، کد خطا F17 روی پنل نمایش داده میشود. بررسی و رفع این ارور بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود.

ارور F19

ارور F19 از دیگر خطاهای بسیار مهم می باشد و در شرایطی رخ می دهد که محافظ VDC اینورتر دچار اشکال شده باشد.

کدهای خطا و ارورهای مایکروویو ال جی سایر مدل ها

بسیاری از کدهای خطایی که در طول متن به آنها اشاره شد، در سایر مدل های مایکروفرهای ال جی با حروف متفاوتی نمایش داده میشوند. به عنوان مثال، در بسیاری از مدل ها ممکن است با ارورهای زیر در صورت خرابی قطعات داخلی مایکروفر روبرو شوید:

کد خطا E01

این ارور در شرایطی رخ می دهد که ترمیستور دچار اتصال کوتاه شده باشد و به همین دلیل دمای دستگاه به صورت استاندارد تنظیم نمیشود.

ارور E02 مایکروویو ال جی

در برخی از مدل های مایکروویو LG تنظیم نشدن دما و وجود اشکال در سیستم حرارتی با ارور E02 نمایش داده میشود. چون دلایل متعددی در رخ دادن این ارور نقش دارد، به همین دلیل بهتر است تعمیرکار دستگاه را بررسی کند.

ارور E03 ماکروفر LG

در شرایطی که هیتر یا ترمیستور دچار خرابی شود و دمای دستگاه بیش از اندازه گرم شود، ارور E03 نمایش داده میشود.

کد خطا E10

ارور E10 نشان دهنده وجود اشکال در کلیدهای روی پنل می باشد. ابتدا بررسی کنید که آیا کلیدها در حالت طبیعی و درست قرار گرفته اند یا خیر؟ در صورت گیر نکردن دکمه ها، ممکن است دکمه ها به لایه زیرین پنل چسبیده باشند و به همین دلیل به اشتباه حالت گیر کردن دکمه توسط برد تشخیص داده میشود.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید