کدهای خطا و ارورهای مایکروفر سامسونگ

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر سامسونگ

local_offerآموزش تعمیر مایکروفر
chat0

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر سامسونگ نشان دهنده وضعیت قطعات داخلی و اختلال های موجود در عملکرد آنها می باشد. به همین دلیل مشاهده هر یک از این ارورهای روی پنل مایکروفر سامسونگ نشان دهنده این است که دستگاه نیاز به تعمیر دارد، در غیر این صورت خرابی های بیشتری بوجود خواهد آمد. برای آشنایی با معنا و مفهوم هر یک از ارورها و کدهای خطا مایکروویو سامسونگ از قبیل ارور E32 و 5e و غیره در ادامه با این بخش از مطالب آموزش تعمیر مایکروفر تکنوپشتیبان همراه باشید.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای مایکروفر سامسونگ

عیب یابی و رفع کدهای خطای مایکروفر سامسونگ نیاز به تجربه و آشنایی با خطاهای این دستگاه دارد. پیشنهاد میکنیم این کار را به تکنسین های ما بسپارید تا با هزینه اندک خطاهای مایکروفر شما را رفع نماییم.

02157428

رایج ترین کدهای خطا مایکروفر سامسونگ

به دلیل پیچیدگی بسیار زیادی که در طراحی سیستم داخلی مایکروفر وجود دارد، برای عملکرد هر یک از قطعات آن یک کد خطا اختصاص داده شده است. در این صورت با مشاهده هر کد برای تعمیر مایکروفر بهتر و سریع تر می توان تصمیم گیری کرد. رایج ترین و مهم ترین کدهای خطا و ارورهای مایکروویو سامسونگ عبارتند از:

رایج ترین کدهای خطا مایکروفر سامسونگ

کد خطا E-01 مایکروفر سامسونگ

ارور E01 در مایکروفرهای سامسونگ نشان دهنده این است که برق ورودی به دستگاه کمتر از 50 هرتز می باشد. در این شرایط ابتدا باید دستگاه را خاموش و آن را از برق جدا کنید. بررسی و رفع این مشکل نیاز به تخصص دارد و بهتر است با تیم های حرفه ای در این زمینه تماس بگیرید.

ارور E02, E03, E04, E05 مایکروویو سامسونگ

هر یک از این ارورها نشان دهنده وجود اشکال و خطا در زمان تنظیم شده برای پخت غذا می باشد. توجه داشته باشید که با توجه به اینکه کدام برنامه را برای پخت انتخاب کرده اید، کدها متفاوت هستند به عنوان مثال، کد E02 نشان دهنده وجود اشکال در زمان پخت در حالت microwave است. در بسیاری از مواقع تنها با ریست کردن می توان هر یک از این ارورها و کدهای خطا مایکروویو سامسونگ را برطرف کرد و گاها نیاز به تعمیرات بیشتر دارد.

کد خطا 5E و SE

در بسیاری از مواقع ارور 5e یا همان se را زمانی روی پنل مایکروفر سامسونگ مشاهده می کنید که یکی از کلیدها را بیشتر از یک دقیقه فشار داده باشید. علاوه براین، گیر کردن دکمه های روی پنل نیز می توانند دلیل دیگری برای رخ دادن این کد خطا باشد. اگر روی پنل را بررسی کردید و هیچ یک از دکمه ها گیر نکرده باشند، مشکل در ماژول سنسور می باشد. صفحه غشایی دو لایه زیر پنل به مرور زمان و محکم فشار دادن دکمه ها به هم متصل میشود و در نهایت این ارور روی صفحه نمایش داده میشود. برای رفع ارور 5e مایکروفر سامسونگ بهتر است ابتدا دستگاه را ریست کنید و در صورت عدم رفع مشکل، تنها راه حل تعمیر آن توسط متخصص است.

ارورهای C10, C11, C12 مایکروفر سامسونگ

از دیگر کدهای خطا مایکروویو سامسونگ، مجموعه C10, C11, C12 می باشند که همگی نشان دهنده وجود اشکال در سنسور پخت و پز هستند. قبل از هرگونه تعمیر ابتدا بهتر است دکمه stop/cancle را فشار دهید و مجدد برنامه را تنظیم و راه اندازی کنید. علاوه براین، در بسیاری از مواقع ارور با این روش رفع نشده و باید یک دقیقه آن را خاموش و سپس روشن کنید و بررسی نمایید که آیا ارور رفع میشود یا خیر؟ اگر هیچ یک از این راهکارها ارور را رفع نکرد، باید برد و سایر قطعات بررسی شوند.

کدهای خطا C20, C21, C22 مایکروویو سامسونگ

هر یک از کدهای خطا C20, C21, C22 در مایکروفر سامسونگ نشان دهنده وجود اشکال در سنسور دما هستند. برای رفع این کدهای خطا کارهای زیر را انجام دهید:

  • دکمه stop/cancle را فشار داده و مجدد برنامه را تنظیم کنید.
  • مایکروفر را به مدت یک دقیقه خاموش و مجدد روشن و برنامه پخت و پز را تنظیم و اجرا کنید.
  • در نهایت اگر ارورها برطرف نشد، سنسور دما و برد بید توسط افراد متخصص بررسی و عیب یابی شوند.

ارور C70, C71, C72 مایکروفر سامسونگ

تمام ارورهای فوق نشان دهنده وجود اشکال در سنسور رطوبت سنج می باشند. برای رفع ارور می توانید دکمه stop/cancle را بزنید و برنامه را مجدد تنظیم کنید. علاوه براین، در بسیاری از مواقع با خاموشی یک دقیقه ای مایکروفر و روشن شدن مجدد آن و تنظیم برنامه ارورها رفع میشوند. در غیر این صورت باید سنسور تعویض شود که انجام این کار نیاز به مهارت دارد.

کد خطا E06 مایکروفر سامسونگ

از دیگر کدهای خطا مایکروفر سامسونگ می توان به E06 اشاره کرد که نشان دهنده وجود اشکال در چرخش هیتر است. در اغلب مواقع با ریست مایکروفر می توان این ارور را برطرف کرد. در غیر این صورت باید میکروسوئیچ و برد PCB توسط تعمیرکار متخصص بررسی و عیب یابی شود.

ارورهای CD0, cd1, cd2 مایکروویو سامسونگ

در صورت وجود اشکال در سوئیچ درب یا هر یک از دکمه ها و کلیدهای روی پنل، کدهای CD0, cd1, cd2 مایکروویو سامسونگ نمایش داده میشوند. به عنوان مثال ارور CD0 نشان دهنده اشکال در دکمه های روی پنل می باشد و در بسیاری از مواقع با ریست کردن مایکروفر و تمیز کردن پنل و دکمه ها می توان مشکل را رفع نمود.

کدهای خطا CA0, CA1, CA2 مایکروفر سامسونگ

هر یک از این ارورها در شرایطی بروز می کند که مایکروفر نتواند در مدت یک دقیقه باز و بسته بودن دمپر را تشخیص دهد. برای رفع هر یک از این ارورها ابتدا بهتر است دستگاه را خاموش و به مدت یک دقیقه از برق بکشید. اگر مشکل برطرف نشد عیب یابی آن باید توسط نمایندگی تعمیرات مایکروفر سامسونگ انجام شود.

ارورهای CF0, CF1, CF2

از مهم ترین کدهای خطا مایکروفر سامسونگ می توان به این سه ارور اشاره کرد که وجود اشکال در ارتباطات داخلی برد و سایر قطعات را نشان می دهد. با توجه به اینکه بررسی و عیب یابی برد کاملا تخصصی می باشد، پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان بدون دانش نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نکنید.

ارورهای E-11, E-21, E-27, E-29 ,E-31, E-32, E-41, E-46, E61, E62

در سیستم داخلی مایکروفر سنسورهای متعددی برای بررسی وضعیت دستگاه از نظر رطوبت، دما و حرارت و غیره تعبیه شده است. خراب شدن هر یک از این سنسورها با یکی از ارورهای E-11, E-21, E-27, E-29 ,E-31, E-32, E-41, E-46, E61, E62 نمایش داده میشود. به عنوان مثال، ارور E11 نشان دهنده خرابی در سنسور رطوبت سنج است. ارور E21 خرابی سنسور دما، E27 خرابی سنسور دما، E31 خرابی سنسور گاز و E62 نشان دهنده وجود اتصال کوتاه در سنسورهای رطوبت سنج هستند.

کد خطا TE مایکروفر سامسونگ

شاید برایتان اتفاق افتده باشد که پس از روشن شدن مایکروفر و در شرایطی که لامپ داخل آن نیز روشن است، اما هیچ یک از دکمه ها کار نمی کنند و ارور TE نیز نمایش داده میشود. این ارور مایکروویو سامسونگ نشان دهنده وجود اشکال در صفحه لمسی دستگاه است و نمی تواند با برد ارتباط برقرار کند.

ارور E25

اگر برنامه پخت و پز را MICRO COOK انتخاب کرده اید و دمای دستگاه بیش از 200 درجه سانتی گراد تشخیص داده میشود، ارور E25 روی پنل مشاهده خواهد شد. اگر با ریست و خاموش و روشن شدن دستگاه مشکل برطرف نشد، برد باید بررسی و عیب یابی گردد.

ارورهای E-24 / E-0A / E-09

هر یک از این سه کد خطا نشان دهنده بالا بودن دمای درون دستگاه بیش از 350 درجه سانتی گراد است. در بسیاری از مواقع خراب بودن سنسور دما باعث میشود تا دما به درستی تشخیص داده نشود و این ارور بروز می کند. لذا بهتر است بعد از ریست کردن دستگاه، اگر کد خطا برطرف نشد ابتدا سنسور دما بررسی و در نهایت برد عیب یابی شود.

کد خطا E45 مایکروفر سامسونگ

کد خطا E45 مایکروفر سامسونگ در شرایطی بروز می کند که سنسور رطوبت گرفته باشد. بهتر است ابتدا درب مایکروفر را باز بگذارید تا تمام رطوبت آن خشک شود. در صورت رفع نشدن ارور بعد از خشک شدن مایکروفر، لازم است ولتاژ سنسور اندازه گیری شود تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. در نهایت برد نیز باید توسط متخصص بررسی و عیب یابی گردد.

ارورهای E-0B, E-2B, E-2C, OT

مجموعه ارورهای فوق نیز نشان دهنده وجود اشکال در سنسورها می باشد. به عنوان مثال، ارور EOT نشان دهنده خرابی سنسور فن، E-0B سنسور خنک کنندگی موتور، خطای E-2C اتصال کوتاه در سنسور دمای برد PBC و E-2B نشان دهنده وجود اشکال در سنسور دمای برد PBC می باشد.

کدهای خطا E-33, E-34 , E-35

سه ارور فوق نشان دهنده تشخیص اشتباه وزن غذای درون مایکروفر سامسونگ می باشد. کد خطا E35 نشان دهنده وزن غیر استاندارد روی سینی گردان است. علاوه براین، ارور E33 وزن کم ظرف روی سینی گردان و E34 وزن بیش از اندازه ظرف روی سینی گردان را نشان می دهد.

کدهای خطا E36, E47 مایکروفر سامسونگ

در صورت باز بودن درب هر یک از ارورهای E36 و E47 روی صفحه نمایش مایکروویو سامسونگ نمایش داده میشود. برای رفع ارور ابتدا بررسی کنید که آیا درب باز است یا خیر؟ در صورت بسته بودن درب، وجود اشکال در سوئیچ درب می تواند در بروز این ارور نقش داشته باشد.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای مایکروفر سامسونگ

تکنوپشتیبان به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیر لوازم خانگی تهران با بهره مندی از تعمیرکاران حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر و عیب یابی مایکروفرهای ساموسنگ می باشد. این مجموعه با استفاده از قطعات اصلی و فابریک در کمترین عیب یابی و رفع کدهای خطا را با قیمت منصفانه ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با تعمیرکاران تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید