علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

9 علت حل نشدن و باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی و باقی ماندن دانه های سفید و رنگی آن داخل جاپودری و روی لباس ها یکی از مشکلاتی است که نوعی علامت هشدار محسوب میشود. اگر بعد از اتمام برنامه شستشو و آبکشی متوجه شدید که هنوز مقداری از پودر لباسشویی داخل جاپودری قرار دارد یا دانه های آن روی لباس ها باقی مانده اند، بهتر است در انتخاب پودر یا نحوه استفاده از دستگاه تجدید نظر داشته باشید. البته در برخی از مواقع این مشکلات به دلیل خرابی یکی از قطعات داخلی رخ می دهد. در این بخش از مطالب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی تکنوپشتیبان به بررسی علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی و حل نشدن آن در انواع برندهای ال جی، سامسونگ و غیره خواهیم پرداخت.

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

قبل از بررسی علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی لازم است بدانید که این مساله مهم به برند دستگاه ارتباطی ندارد. به عبارت دیگر، علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی ال جی با سامسونگ و اسنوا و غیره یکسان است. البته کیفیت پایین محصولات برند می تواند این مساله باشد! از مهم ترین دلایلی که باعث میشود پودر لباسشویی در جاپودری باقی بماند یا روی لباس ها مشاهده و حل نشود عبارتند از:

1- فشار پایین آب ورودی

یکی از مشکلات رایج در بسیاری از ساختمان ها، پایین بودن فشار آب است. به همین دلیل آب با فشار ایده آل نمیتواند وارد مخزن جاپودری شود و روند حل نشدن آنها را با اختلال مواجه خواهد کرد. اگر فشار آب ساختمان ایده آل است، خرابی شیر برقی می تواند یکی دیگر از دلایل رخ دادن این مشکل باشد. شیر برقی اگر خراب باشد، آب با فشار مناسب وارد جاپودری نخواهد شد و به همین دلیل پودر نیز در مخزن حل نمیشود. اگر اشکال از شیربرقی است و تخصص کافی در زمینه تعیض آن ندارید، بهتر است با تیم های تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

2- استفاده بیش از اندازه از پودر

یکی دیگر از دلایلی که باعث باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی میشود، استفاده بیش از اندازه از پودر است. دقت داشته باشید که اگر پودر بیش از اندازه وارد مخزن شود، نمی تواند حل شود و در دیواره ها و کف مخزن به مرور رسوب خواهد کرد. درون جاپودری ها در بسیاری از مواقع علامت خاصی وجود دارد و نشان دهنده حداکثر مقدار پودری است که باید وارد دستگاه شود و حتما به این مساله دقت داشته باشید.

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

3- کثیفی جاپودری لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد که علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی، کثیفی مخزن پودر است. جاپودری را بعد از چد مرتبه استفاده از دستگاه باید از جای خود خارج کنید و کاملا شستشو دهید. علاوه بر رسوب های دیواره ها و کف جاپودری، نم و رطوبت موجود در آن نیز باعث رسوب پودر میشود. همیشه این بخش از لباسشویی باید تمیز و خشک باشد تا عملکرد آن با مشکل مواجه نشود.

4- حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی به دلیل سختی آب

سختی آب یکی از دلایل حل نشدن پودر لباسشویی است و در اغلب شهرهای کشورمان این مساله وجود دارد. تنها راه حل در این شرایط بالا بردن دمای آب برای شستشوی لباس ها است تا پودر براحتی حل شود. علاوه براین، بهتر است در این شرایط تا حد امکان از مایع شوینده به جای پودر استفاده کنید. همچنین می توانید پودر را ابتدا کاملا با آب حل کنید و بعد از باز شدن دانه های آن، داخل مخزن و جاپودری بریزید.

5- باقی ماندن پودر در لباسشویی به علت سرد بودن آب

تمام انواع پودرهای لباسشویی بر ای اینکه براحتی حل شوند، نیاز به آب گرم دارند. به همین دلیل است که شستشوی لباس ها با آب سرد مانع از حل شدن دانه های پودر شده و روی لباس ها باقی می مانند. دمای آب را بدرستی تنظیم کنید و از پایین نبدن آن در حین شستشوی لباس ها مطمئن شوید. اگر دمای بالای آب به لباس ها آسیب وارد می کند، در این شرایط بهتر است از مایع شوینده به جای پودر استفاده کنید.

6- باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی به علت کیفیت پایین پودر

از دیگر دلایل حل نشدن پودر ماشین لباسشویی و باقی ماندن دانه های آن روی لباس ها و داخل جاپودری، کیفیت پایین شوینده ها است. شوینده های نامرغوب به شدت می توانند به لباس ها آسیب وارد کنند و به سختی حل میشوند و در انتخاب و خرید آنها باید دقت داشته باشید.

7- دیر اضافه کردن پودر

اگر به هر دلیل روند شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی با اختلال مواجه شود، ممکن است پودر براحتی حل نشود. به عنوان مثال، همیشه اولین مرحله قبل از شروع برنامه شستشو، قرار دادن پودر در جاپودری است. اگر در حین شستشو پودر را اضافه کنید، مقدار زیادی از آن حل نخواهد شد و روی لباس ها و داخل مخزن جاپودری باقی خواهد ماند.

8- وارد کردن پودر لباسشویی در محل نامناسب

محل قرار دادن پودر در ماشین های لباسشویی کاملا مشخص است. در اغلب لباسشویی ها مخزن کشویی در بالای دستگاه قرار دارد و به هیچ عنوان نباید پودر را مستقیم روی لباس داخل دیگ بریزید. پودری که مستقیم روی لباس وارد میشود حل نخواهد شد و بعد از آبکشی نیز ممکن است باعث سفیدک لباس ها شوند.

دلیل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

9- پر کردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی

از جمله دلایل باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی می توان به پر کردن بیش از اندازه دیگ و مخزن دستگاه اشاره کرد. اگر بیش از اندازه ظرفیت دستگاه لباس وارد آن کنید، آبکشی به سختی انجام شده و لباس ها فضای کافی برای حرکت و جا به جایی و چرخش ندارند. به همین دلیل دانه های پودر روی آنها باقی خواهد ماند.

راهکار برای حل نشدن و باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، برای اینکه با مشکل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی مواجه نشوید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از مواد شوینده مناسب و باکیفیت استفاده کنید.
  • پودر را فقط در جاپودری قرار دهید و به هیچ عنوان داخل دیگ لباسشویی نریزید.
  • بیش اندازه پودر داخل جاپودری نریزید.
  • به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید و بیش از اندازه لباس وارد آن نکنید.
  • دمای آب را بدرستی تنظیم کنید. آب سرد مانع از حل شدن دانه های پودر لباسشویی میشود.
  • جاپودری را به صورت مرتب تمیز کنید.
  • از وارد کردن پودر در جاپودری های خیس خودداری کنید.
  • در ساعاتی که فشار آب ساختمان کم است، تا حد امکان از لباسشویی استفاده نکنید.
  • مایع شوینده به جای پودر استفاده کنید.

در صورت خراب بودن شیر برقی و سایر قطعات با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید. تکنوپشتیبان یکی از مرازک معتبر در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران است که تمام خدمات تعمیر ماشین لباسشویی برندهای مختلف ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده در محل انجام می دهد.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید