کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین ظرفشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس تنوع بسیار زیادی داشته و در مدل های مختلف، اختلال در عملکرد قطعات داخلی با آنها نمایش داده میشود. نکته بسیار مهم درباره کدهای خطا ماشین ظرفشویی زیمنس این است که تنها مشخص می کنند که کدام قطعه دچار خرابی شده و نحوه رفع مشکل را مشخص نمی کنند. به همین دلیل نوعی راهنما به شمار می روند و با اطلاع از آنها می توانید بهتر نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید. این بخش از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی تکنوپشتیبان را به بررسی تمام ارورها و کدهای خطا ماشین ظرفشویی زیمنس اختصاص داده ایم و نحوه رفع آنها را بررسی می کنیم.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

عیب یابی و رفع کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس نیاز به تجربه و آشنایی با خطاهای این دستگاه دارد. پیشنهاد میکنیم این کار را به تکنسین های ما بسپارید تا با هزینه اندک خطاهای ماشین ظرفشویی شما را رفع نماییم.

02157428

کد خطای E00 ماشین ظرفشویی زیمنس

ساده ترین کد خطا در ماشین ظرفشویی زیمنس E00 می باشد که نیاز به تعمیر برای آن وجود ندارد. کافیست ظرفشویی را یک مرتبه ریست کنید تا ارور برطرف شود.

کد خطای E01 ماشین ظرفشویی زیمنس

از جمله کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که به وفور رخ می دهد، کد E01 است که نشان دهنده عدم تخلیه صحیح آب است. برای رفع این مشکل قبل از استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی، ابتدا بررسی کنید که ایا شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده است یا خیر؟ علاوه براین، خرابی پمپ تخلیه نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد. کافیست پمپ تخلیه را بررسی و عیب یابی کنید تا مشکل برطرف شود.

ارور E02 ماشین ظرفشویی زیمنس

در صورت خراب شدن المنت ظرفشویی زیمنس ارور E02 روی صفحه نمایش داده میشود. برای رفع مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا المنت درست است یا خیر؟ در برخی از مواقع ممکن است المنت سالم باشد و دلیل رخ دادن این ارور، خراب شدن رله برد است که تعمیر آن نیاز به تخصص دارد. برای رفع مشکل می توانید با ما در نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی زیمنس تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

کد خطای E03 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور E03 از دیگر مواردی می باشد که نشان دهنده خرابی در رله کمکی است. خراب شدن این رله باعث میشود آب ظرفشویی به اندازه کافی گرم نشود و شستشو به درستی انجام نخواهد شد. برای رفع مشکل باید رله کمکی بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطای E04 و E05 ظرفشویی زیمنس

دو ارور و کد خطای E04 و E05 ماشین ظرفشویی زیمنس نیز به دلیل خرابی در رله های المنت رخ می دهد. بررسی کنید که آیا رله ایمنی المنت سالم است یا خیر و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

ارور E06 ماشین ظرفشویی زیمنس

این ارور نشان دهنده خرابی سنسور سالن می باشد و باید بررسی و تعویض شود. در صورت عدم مهارت در این زمینه بهتر است کار تعمیر را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

کد خطای E07 ظرفشویی زیمنس

اگر ماشین ظرفشویی به درستی ظروف را خشک نمی کند و ارور e07 نیز روی صفحه آن نمایش داده میشود، باید فن خشک کن را بررسی کنید. هرگونه خرابی در این فن از قبیل مشکل در سیم پیچی و پروانه و موتور آن باید برطرف شود و در صورت نیاز فن را با قطعه اصلی و سالم تعویض کنید.

کد خطا E08 ماشین ظرفشویی زیمنس

یکی از رایج ترین کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس، ارور e08 می باشد که نشان دهنده گرم نشدن آب دستگاه است. برای رفع مشکل باید المنت حرارتی بررسی و عیب یابی شود.

ارور خطای E09 ماشین ظرفشویی زیمنس

در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی زیمنس، خرابی در رله برد و المنت با کد خطای e09 نمایش داده میشود. با تعویض رله برد و المنت می توان مشکل را برطرف کرد.

ارور خطا E10 ظرفشویی زیمنس

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی در برخی از محصولات زیمنس با ارور e10 نمایش داده میشود. المنت حرارتی و رله برد و همچنین اتصالات زئولیت را بررسی و تعمیرات لازم را انجام دهید.

کد خطا E11 ماشین ظرفشویی زیمنس

به دلایل مختلف ممکن است به مرور سنسور دمای آب ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه شود. خرابی این قطعه با ارور e11 ماشین ظرفشویی زیمنس نمایش داده میشود و با تعویض این قطعه مشکل برطرف خواهد شد.

ارور E12 ظرفشویی زیمنس

کد خطای e12 نشان دهنده اشکال و خرابی در سنسور NTC می باشد. ابتدا بررسی کنید که آیا سنسور به درستی عمل می کند یا خیر و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کد خطای E13 ماشین ظرفشویی زیمنس

یکی از مهم ترین کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که باید جدی گرفته شود، کد خطای E13 می باشد. این ارور نشان دهنده این است که دمای آب بیش از 75 درجه سانتیگراد است. به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به قطعات داخلی دستگاه، بلافاصله آن را برق جدا کنید. ابتدت سنسور دما را بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید. در غیر این صورت، المنت و برد کنترل باید عیب یابی و تعمیر شوند.

کد خطای E14 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور E14 به معنای خراب شدن سنسور آب است و بلافاصله پس از مشاهده باید دستگاه از برق جدا شود. سپس بررسی کنید که آیا سنسور آب سالم است یا خیر و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کد خطا E15 ماشین ظرفشویی زیمنس

از دیگر ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که باید جدی گرفته شود، کد خطای E15 می باشد. این ارور در شرایطی رخ می دهد که کف دستگاه نشتی داشته باشد و آب از آن خارج میشود. دلایل بسیار زیادی برای این مشکل وجود دارد و به همین دلیل بهتر است توسط تعمیرکار بررسی شود.

ارور E16 ظرفشویی زیمنس

هرگونه اشکال و خرابی در دریچه آب ظرفشویی با ارور E16 نمایش داده میشود. عیب یابی دریچه آب نیاز به تخصص دارد و می تونید با ما در تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

ارور E17 ظرفشویی زیمنس

مانند کد قبل، ارور E17 نیز در ماشین های ظرفشویی زیمنس نشان دهنده خرابی دریچه آب می باشد که در برخی از مدل ها به ین صورت نمایش داده میشود.

ارور E18 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر تامین آب ماشین ظرفشویی با اختلال مواجه شود، ارور E18 روی صفحه نمایش داده میشود. ابتدا بررسی کنید که آیا اب ساختمان وصل است و شیر برقی به درستی عمل می کند؟ علاوه براین، شلنگ ورودی به دستگاه را نیز بررسی کنید چون ممکن است دچار ترک و شکستگی شده باشد و آب به درستی وارد ظرفشویی نشود.

ارور E19 ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطای e19 از موارد بسیار مهم می باشد و بهتر است دستگاه را خاموش و از برق جدا کنید. سپس برد باید توسط تعمیرکار ماهر بررسی و عیب یابی و تعمیر شود.

کد خطای E20 ماشین ظرفشویی زیمنس

در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی زیمنس، اشکال و خرابی در هیتر پمپ با کد e20 نمایش داده میشود. با تعمیر یا تعویض هیتر پمپ می توان مشکل را برطرف کرد.

ارور E21 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر هیتر پمپ ظرفشویی دچار گرفتگی شده باشد، ارور e21 نمیش داده میشود. با بررسی و رفع گرفتگی های هیتر پمپ می توان ارور را رفع نمود.

کد خطا E22 ظرفشویی زیمنس

از دیگر کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که به وفور رخ می دهد، ارور e22 است. این ارور نشان دهنده مسدود شدن فیلتر است و با تمیز یا تعویض کردن آن برطرف میشود. علاوه براین، بهتر است پمپ آب نیز بررسی و عیب یابی شود.

کد خطای E23 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر آب ماشین ظرفشویی بدرستی تخلیه نمیشود و ارور e23 نیز روی صفحه نمایش داده میشود، باید پمپ تخلیه بررسی و عیب یابی شود.

کد خطای E24 ظرفشویی زیمنس

ارور e24 نشان دهنده این است که مسیر خروج آب از ظرفشویی مسدود شده است. برای رفع مشکل کافیست شلنگ را بررسی کنید چون به مرور دچار انسداد خواهد شد. علاوه براین، کثیفی فیلتر نیز می تواند باعث بروز این ارور شود و با تمیز کردن آن قابل رفع است.

ارور E25 ظرفشویی زیمنس

از دیگر ارورهایی که خرابی در پمپ تخلیه را نشان می دهد، کد خطای e25 است. پمپ تخلیه باید عیب یابی و تعمیر شود.

ارور E26 ماشین ظرفشویی زیمنس

دلایل زیادی برای بروز کد خطای e26 ظرفشویی زیمنس وجود دارد از قبیل خرابی سوئیچ آبریزش، ولتاژ بالای دستگاه و همچنین اشکال در سیم کشی داخلی آن. تمام این موارد باید توسط تعمیرکار بررسی و رفع شوند.

کد خطای E27 ظرفشویی زیمنس

کد خطای e27 ماشین ظرفشویی زیمنس نیز نشان دهنده ولتاژ بالای دستگاه است. علاوه براین، بررسی کنید که آیا سیم ارت بدرستی تنظیم شده است یا خیر؟

ارور E28 ماشین ظرفشویی زیمنس

سنسور اکوا از قطعات مهم در ماشین های ظرفشویی می باشد که به مرور ممکن است لایه های کثیفی روی آن انباشته شوند. اگر روی این سنسور کثیفی تجمع پیدا کند، ارور e28 روی صفحه نمایش داده میشود.

ارور E29 ظرفشویی زیمنس

کد خطای e29 از مواردی می باشد که باید جدی گرفته شود و به شدت به دستگاه آسیب میزند. این ارور در صورتی بروز می کند که ولتاژ دستگاه به 190 برسد و نیاز به عیب یابی تخصص دارد.

ارور E31 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر ماشین ظرفشویی زیمنس بدرستی خشک نمی کند و ارور e31 را مشاهده می کنید، لازم است سنسور خشک کن بررسی و تعویض شود. علاوه براین، سیستم خشک کن نیاز به تعمیر دارد.
علاوه بر موارد فوق، بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی زیمنس کدهای خطا سری F نیز ممکن است مشاهده شوند که عبارتند از:

  • کد خطای F01 ماشین ظرفشویی زیمنس: این ارور یعنی درب دستگاه باز است. در صورت بسته بودن درب و عدم رفع مشکل، میکروسوئیچ ها باید بررسی شوند.
  • کد خطا F02 ظرفشویی زیمنس: ورود آب به دستگاه با مشکل مواجه شده است
  • کد خطای F03 ماشین ظرفشویی زیمنس: اگر تخلیه آب بیش از 10 دقیقه طول بکشد، این ارور نمایش داده میشود. فیلتر را تمیز کنید و شلنگ تخلیه را نیز بررسی و انسداد آن را برطرف نمایید. در نهایت اگر مشکل برطرف نشد، پمپ تخلیه نیز باید عیب یابی شود.
  • ارور F04 ظرفشویی زیمنس: این ارور به معنای نشت آب از قسمت ورودی می باشد و شلنگ باید بررسی شود.
  • کد خطای F16 ماشین ظرفشویی زیمنس: به دلیل بسته نشدن درب کشویی ظرفشویی، برنامه شستشو اجرا نمیشود و این کد خطا نمایش داده میشود. برای رفع ارور از بسته بودن درب کشویی مطمئن شوید.
  • کد خطای F17 ماشین ظرفشویی زیمنس: این کد خطا نشان دهنده این است که آبگیری دستگاه بیش از اندازه طولانی شده است. برای رفع ارور فیلتر ورودی را تمیز کنید و سپس شیر برقی را چک و عیب یابی نمایید. گاهی اوقات این ارور به دلیل کم بودن فشار آب ساختمان نیز ممکن است رخ دهد.
  • کد خطا F18 ماشین ظرفشویی زیمنس: در برخی از مدل ها طولانی شدن زمان تخلیه آب دستگاه با ارور F18 نمایش داده میشود و با تعویض یا تمیز کردن فیلتر و همچنین تعمیر پمپ تخلیه می توان مشکل را برطرف کرد.
  • ارور F19 ظرفشویی زیمنس: اگر زمان گرم شدن آب ماشین ظرفشویی بیش از اندازه استاندارد باشد، ارور F19 نمایش داده میشود. بررسی کنید که آیا ولتاژ دستگاه استاندارد است یا خیر؟ علاوه براین، سیستم گرمایشی ظرفشویی نیز باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.
  • ارور F20 ماشین ظرفشویی زیمنس: اصلی ترین دلایل برای بروز این ارور، خرابی سنسور NTC و رله TEN می باشد که باید توسط تعمیرکار بررسی شوند.
  • کد خطا F21 ماشین ظرفشویی زیمنس: ارور F21 نشان دهنده اشکالات فنی بوده و در اغلب مواقع به دلیل خراب بودن رله معکوس و موتور رخ می دهد.
  • کد خطای F22 ماشین ظرفشویی زیمنس: خرابی سنسور دما با ارور F22 نمایش داده میشود.
  • کد خطا F23 ظرفشویی زیمنس: این ارور در شرایطی بروز می کند که آب پس از تخلیه هنوز در کف دستگاه تجمع پیدا کرده باشد. آکوستوپ، سیستم آب و مدارهای اتصال باید بررسی شوند.
  • ارور F25 ماشین ظرفشویی زیمنس: در صورت مشاهده این کد خطا لازم است پمپ تخلیه ابتدا بررسی و در صورت مسدود شدن مشکل برطرف شود. علاوه براین، سوئیچ فشار و سوئیچ سنسور حساسیت نیز باید عیب یابی و در صورت لزوم تعویض شوند.
  • ارور F26 ماشین ظرفشویی زیمنس: این ارور که به دلایل مختلف از جمله خرابی سوئیچ فشار و پمپ آب و مسدود شدن درب رخ می دهد، با یک مرتبه فشردن دکمه های ON/OFF برطرف خواهد شد.
  • کد خطا F27 ظرفشویی زیمنس: اگر ارور F27 را روی پنل مشاهده کردید، ابتدا لازم است سوئیچ فشار بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. علاوه براین، ممکن است سیم کشی دستگاه دچار اختلال شده باشد و باید توسط تعمیرکار عیب یابی شود.
    کد خطا f28 ظرفشویی زیمنس: علاوه بر اشکال در سیم کشی داخلی دستگاه، خرابی سنسور جریان آب نیز می تواند در بروز این ارور نقش داشته باشد.
  • کد خطای F29 ماشین ظرفشویی زیمنس: این ارور نشان دهنده اختلال در آبگیری دستگاه است. برای رفع آن ابتدا بررسی کنید که آیا شیر برقی باز و سالم است؟ آب ساختمان وصل است و فشار آن در سطح ایده آل قرار دارد؟ شلنگ ورودی مسدود نشده است؟ فیلتر تمیز است؟ در نهایت سیم کشی داخلی دستگاه نیز باید بررسی شود.
  • ارور F31 ظرفشویی زیمنس: اگر آب درون مخزن دستگاه بیش از اندازه استاندارد باشد، این ارور نمایش داده میشود. برای رفع کد خطای F31 لازم است مواردی از قبیل پمپ تخلیه، سوئیچ فشار، سیم کشی و همچنین شلنگ تخلیه بررسی و اشکالات آن برطرف شود.
5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید