کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی حایر

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی حایر (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی حایر در اغلب مدل های آن مشترک می باشد و در تعدادی از آنها تنها در مدل 801 مشاهده میشود. با توجه به اینکه بسیاری از این ارورها اختلال های کوچکی را در دستگاه نشان می دهند، به همین دلیل برای رفع آنها نیاز به تخصص بالایی وجود ندارد. اما تعنیر به موقع دستگاه برای برطرف شدن هر یک از کدهای خطا می تواند از خرابی های بیشتر جلوگیری کند. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی رایج ترین کدهای خطا لباسشویی حایر را معرفی نموده و راه حل هایی برای رفع آنها ارائه خواهیم داد.

کدهای خطا و ارور H2 ماشین لباسشویی حایر

در اغلب لباسشویی های حایر کدهای خطا سری H وجود دارند که هر یک نشان دهنده خرابی در قطعه خاصی هستند. یکی از این کدهای خطا، کد H1 می باشد که نشان دهنده خرابی در ترمیستور دستگاه است. در صورت مشاهده این کد خطا، وضعیت ترمیستور را بررسی و در صورت تخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی آن را تعویض کنید. این قطعه با نام های دیگری از قبیل مقاومت حرارتی نیز شناخته شده بوده و تنظیم دمای آب داخل دستگاه را بر عهده دارد.

کدهای خطا و ارور H4 ماشین لباسشویی حایر

از دیگر کدهای خطا لباسشویی حایر می توان به H4 اشاره نمود که نشان دهنده عدم استاندارد بودن دمای آب است. این خطا در شرایطی رخ می دهد که دستگاه بدون آب بوده، اما المنت روشن است و کار می کند. برای رفع این ارور کافیست المنت را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر نمایید.

کدهای خطا و ارور H5 ماشین لباسشویی حایر

مانند خطای قبل، H5 نیز به معنای خرابی در المنت و نحوه عملکرد آن است. این قبیل ارورها در شرایطی رخ می دهند که دمای آب داخل دستگاه بیش از اندازه گرم یا سرد باشد. به همین دلیل باید المنت را بررسی کنید. البته در بسیاری از مواقع ممکن است دمای آب برای برنامه شستشو به درستی تنظیم نشده باشد. در صورت عدم مهارت در این زمینه، پیشنهاد می کنیم با تیم های تعمیر ماشین لباسشویی حایر تماس بگیرید.

کدهای خطا و ارور H6 و H8 ماشین لباسشویی حایر

مانند سایر کدهای سری H، این دو مورد نیز نشان دهنده عدم عملکرد صحیح المنت می باشد. با بررسی المنت و تعمیر یا تعویض آن مشکل به احتمال زیاد رفع می گردد.

کدهای خطا و ارور PFE ماشین لباسشویی حایر

از دیگر ارورهایی که در حین استفاده از ماشین لباسشویی حایر ممکن است با آن روبرو شوید، PFE می باشد. این کد نشان دهنده وجود اشکال در فیلتر تخلیه می باشد. به همین دلیل لازم است فیلتر تخلیه را بررسی و در صورت گرفتگی منافذ، آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که در برخی از مواقع کف زیاد و مواد شوینده غیر استاندارد یا استفاده بیش از اندازه آنها می تواند باعث رخ دادن این کد خطا باشد.

کدهای خطا و ارور  IE ماشین لباسشویی حایر

کد خطا IE نشان دهنده عدم آبگیری صحیح دستگاه است. دلایل زیادی برای رخ دادن این ارور وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • شیر آب ورودی را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. البته بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا آب ساختمان وصل است یا خیر؟
  • شیر برقی را بررسی کنید؛ ممکن است رسوب زیاد باعث مسدود شدن شیر شده باشد.
  • خرابی در هیدروستات می تواند منجر به رخ دادن این خطا شود؛ این قطعه وظیفه سنجش سطح آب را برعهده دارد و در شرایطی که فرمان ورود آب را ارسال کند، آبگیری به درستی انجام نمیشود.
  • در برخی از مواقع خرابی در پمپ تخلیه باعث میشود در حین آبگیری تخلیه نیز همزمان انجام شود. به همین دلیل در صورت مشاهده ارور IE لباسشویی حایر بهتر است پمپ تخلیه نیز بررسی شود.

ارور OE ماشین لباسشویی حایر

در شرایطی که سیستم تخلیه دستگاه به درستی عمل نکند، این ارور نمایش داده میشود. برای رفع آن ابتدا بررسی کنید که آیا پمپ تخلیه سالم است یا خیر؟ در صورت خراب بودن این قطعه آن را تعمیر یا تعویض کنید. البته بهتر است قبل از تعمیر پمپ تخلیه، شانگ تخلیه بررسی شود و در صورت وجود گرفتگی آن را رفع کنید.

کدهای خطا و ارور UE ماشین لباسشویی حایر

اگر بیش از اندازه ظرفیت دستگاه لباس در آن قرار دهید یا سطحی که لباسشویی روی آن قرار گرفته است بالانس نباشد، ارور UE را مشاهده می کنید. برای رفع مشکل ابتدا سطح زیرین لباسشویی را بررسی کنید و در صورت بالانس نبودن مشکل را رفع کنید. علاوه براین، لباس های اضافه را از مخزن آن خارج کنید.

ارور LE ماشین لباسشویی حایر

میکروسوئیچ از جمله قطعات بسیار مهم در ماشین های لباسشویی می باشد که وظیفه آن، بررسی وضعیت درب است. اگر این قطعات دچار خرابی شده باشند، ارور LE لباسشویی حایر نمایش داده میشود. با توجه به مدل و نوع لباسشویی ابتدا محل قرارگیری میکروسوئیچ ها را جستجو کنید. سپس این قطعات را بررسی نموده و اگر دچار خرابی شده بودند آنها را تعویض کنید.

کدهای خطا و ارور ERR1 ماشین لباسشویی حایر

برخی از ارورهای ماشین لباسشویی حایر همراه با تغییر وضعیت در چراغ چشمک زن رخ می دهند که نشان دهنده خرابی در قطعات متعددی هستند. از جمله این ارورها می توان به ERR1 اشاره نمود. این ارور در شرایطی نمایش داده میشود که چراغ چشمک زن نیست. اشکال در باز و بسته شدن درب ماشین لباسشویی از مهم ترین دلایل رخ دادن این مشکل است. به همین دلیل لازم است موارد زیر بررسی شوند:

  • اطراف لاستیک دور درب لباسشویی را بررسی کنید که جسم خارجی در آن گیر نکرده باشد.
  • میکروسوئیچ ها را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض نمایید.
  • بخش آهنربایی درب را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی در آن وجود ندارد.
  • برد الکتریکی دستگاه را بررسی و در صورت وجود اشکال در مدارات و سیم پیچی، توسط افراد متخصص آن را تعمیر کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی حایر

کد خطا ERR2 ماشین لباسشویی حایر

یکی از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی حایر ERR2 می باشد که نشان دهنده اختلال در سیستم تخلیه است. پس از بروز این خطا، بعد از حدود یک دقیقه هر 4 ثانیه 2 مرتبه چراغ چشمک زن میشود. برای رفع مشکل موارد زیر باید بررسی شوند:

  • شلنگ تخلیه را بررسی و گرفتگی های آن را رفع کنید. در برخی از مواقع ممکن است بخشی از شلنگ دچار شکستگی شده باشد و به همین دلیل تخلیه بدرستی انجام نشود.
  • فیلتر تخلیه به مرور با پرز و نخ و سایر مواد موجود در لباسشویی ممکن است مسدود شود. در صورت بروز گرفتگی روی سطح فیلتر، تخلیه با اختلال مواجه میشود و به همین دلیل باید به صورت دوره ای و مرتب سطح آن تمیز شود.
  • شیر برقی را بررسی کنید، چون ممکن است بیش از اندازه و بدون توقف آب را وارد دستگاه می کند.

کدهای خطا و ارور ERR3 ماشین لباسشویی حایر

این ارور در شرایطی نمایش داده میشود که هر 4 ثانیه، 3 مرتبه چراغ چشمک زن میشود و نشان دهنده وجود اشکال در سنسور حرارتی یا ترمیستور است. در برخی از مدل های لباسشویی حایر این مشکل بروز می کند و برای رفع آن باید موارد زیر انجام شوند:

  • سنسور حرارتی را به دقت بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • برد الکتریکی را بررسی کنید، چون خرابی در آن باعث میشود فرمان ها به درستی به سایر قطعات ارسال نشود.

کد خطا  ERR4 لباسشویی حایر

در تعدادی از مدل های لباسشویی حایر خراب بودن المنت با ارور ERR4 نمایش داده میشود. با نمایش این کد خطا، چراغ هر 4 ثانیه 4 مرتبه چشمک زن می شود و باید این مساله را جدی گرفت. برای رفع مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  • وضعیت المنت را بررسی کنید و در صورت خراب شدن آن را با قطعه اصل تعویض کنید.
  • مقدار لباس درون دیگ را بررسی کنید که بیش از اندازه ظرفیت لباسشویی نباشد. در بسیاری از مواقع تنها به دلیل عدم رعایت ظرفیت دستگاه این قبیل خطاها نمایش داده میشوند و براحتی قابل رفع هستند.

کدهای خطا و ارور ERR5 ماشین لباسشویی حایر

ارور ERR5 ماشین های لباسشویی هایر به دلیل وجود اشکال در آبگیری می باشد. در برخی از مدل ها این ارور در صورت وجود اشکال در نحوه ورود آب به دستگاه روی صفحه نمایش داده شده و بعد از 8 دقیقه، هر 4 ثانیه 5 مرتبه چراغ چشمک زن خواهد شد. از جمله دلایل برای رخ دادن این ارور، قطع بودن آب ساختمان، خرابی شیر ورودی، خراب شدن شیر برقی، گرفتگی شلنگ ورودی می باشد. علاوه براین، خراب شدن سنسور تشخیص سطح آب و برد الکتریکی نیز می توانند از دیگر دلایل برای بروز ارور ERR5 باشند.

کدهای خطا و ارور ERR6 ماشین لباسشویی حایر

از بدترین ارورهای ماشین لباسشویی حایر می توان به ERR6 اشاره کرد که نشان دهنده خراب شدن برد یا موتور می باشد. بعد از بروز این خطا، هر 4 ثانیه شش مرتبه چراغ چشمک زن می شود و باید بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. تعمیر برد الکتریکی نیاز به تخصص بالایی داشته و اشتباه در حین کار می تواند خسارت های مادی زیادی را به همراه داشته باشد.

کدهای خطا و ارور ERR7 ماشین لباسشویی حایر

اگر در حین کار با لباسشویی های حایر متوجه کد خطای ERR7 شدید و چراغ چشمک زن دستگاه هر 4 ثانیه 7 مرتبه چشمک زن بود، برد، موتور و سنسورهای حرارتی را بررسی کنید. قطع شدن اتصالات برد، اختلال در موتور و کانکتور همگی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید توسط متخصص رفع شوند. در حالت کلی اگر دمای دستگاه بیش از اندازه باشد و موتور داغ کند، این ارور نمایش داده میشود و باید جدی گرفته شود.

کدهای خطا و ارور ERR8 لباسشویی حایر

عدم وجود آب به اندازه کافی در مخزن لباسشویی می تواند باعث بروز ارور ERR8 شود. چراغ دستگاه پس از نمایش این کد خطا هر 4 ثانیه 8 مرتبه چشمک زن میشود. برای رفع آن ابتدا هیدروستات را بررسی کنید که وظیفه سنجش سطح آب درون مخزن را برعهده دارد. علاوه براین، شیر برقی نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد و آبگیری به خوبی انجام نشود. در نهایت نیز لازم است برد الکتریکی بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

کدهای خطا و ارور ERR9 ماشین لباسشویی حایر

خرابی هیدروستات با ارور ERR9 نیز نمایش داده میشود. در صورت مشاهده این ارور هیدروستات را بررسی و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور لباسشویی حایر 801

در مدل 801 لباسشویی های حایر کدهای خطا و ارورهای با سایر مدل های کمی متفاوت است. موارد زیر ارور لباسشویی حایر 801 می باشند:

  • ارور E1 ماشین لباسشویی حایر: نشان دهنده خرابی در میکروسوئیچ می باشد.
  • کد خطا E2 لباسشویی حایر: خرابی در هیدروستات یا سیستم تخلیه می باشد که منجر به سرریز شدن آب خواهد شد.
  • ارور E3 لباسشویی هایر: عدم عملکرد صحیح سنسور دما که در اغلب مواقع اتصال آن قطع شده و براحتی قابل رفع است.
  • کدهای خطا و ارور E4 ماشین لباسشویی حایر: نشان دهنده وجود نشتی در آب می باشد.

رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی حایر

در صورت مشاهده هر یک از ارورهای فوق در لباسشویی های مدل 801، 601 و غیره حایر می توانید از خدمات تکنوپشتیبان استفاده کنید. این تیم در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت داشته و تعمیرکاران حرفه ای آن به تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در کمترین زمان اعزام خواهند شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید