کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ در مدل های جدید و قدیم تنوع بسیار زیادی داشته و برای برخی از خرابی ها، چندین کد خطا نمایش داده میشود. به همین دلیل لازم است از معنا و مفهوم هر یک اطلاعات کافی داشته باشید و در کمترین زمان نسبت به رفع آنها اقدام نمایید. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به معرفی مهم ترین ارورهای لباسشویی سامسونگ تمام مدل ها اشاره خواهیم داشت.

آنچه در این مطلب می خوانید:

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی قدیمی سامسونگ

در مدل های قدیمی ماشین های لباسشویی سامسونگ کدهای خطا و ارورها کمی متفاوت می باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

ارور E1 ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از ارورهای رایج در ماشین های لباسشویی سامسونگ، e1 می باشد که نشان دهنده مشکل در آبگیری است. در صورت مواجه شدن با این خطا لازم است موارد زیر را چک کنید:

  • شلنگ ورودی را بررسی کنید که دچار گرفتگی نشده باشد.
  • شیر ورودی آب ماشین لباسشویی ممکن است دچار خرابی شده و آب را به خوبی وارد دستگاه نکند.
  • آب ساختمان قطع می باشد.
  • شیر برقی را بررسی کنید و در صورت وجود خرابی مشکل را رفع نمایید.
  • هیدروستات ممکن است سطح آب را بدرستی تشخیص نداده و زودتر از زمان پر شدن آن فرمان قطع آب را ارسال کند.
  • خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند منجر به بروز این خطا شود. بررسی این قطعه نیاز به تخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارد.

ارور E2 ماشین لباسشویی سامسونگ

از دیگر خطاهای لباسشویی سامسونگ می توان به e2 اشاره کرد که نشان دهنده خرابی در سیستم تخلیه می باشد. برای رفع مشکل کافیست وارد زیر را بررسی کنید:

  • گرفتگی یا انسداد و ترک و شکستگی های شلنگ تخلیه را رفع کنید.
  • فیلتر تخلیه به مرور ممکن است به دلیل انباشته شدن پرز و غیره مسدود شود. سطح فیلتر را شستشو دهید یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • پمپ تخلیه ممکن است دچار خرابی شده باشد.
  • برد الکتریکی نیز می تواند در بروز این خطا نقش داشته باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این قطعه، حتما باید توسط افراد متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تعمیرات انجام شود.

ارور E3 ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورتیکه دستگاه سرریز شدن آب را تشخیص دهد، این ارور نمایش داده میشود. برای رفع خطا ابتدا باید هیدروستات را بررسی کنید. خرابی در این قطعه باعث میشود سطح آب بدرستی تشخیص داده نشود و فرمان قطع آب ارسال نمیشود. به همین دلیل آب بیش از اندازه وارد لباسشویی شده و سرریز اتفاق خواهد افتاد. علاوه براین، خراب شدن برد الکتریکی نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

ارور E4 ماشین لباسشویی سامسونگ

در شرایطی که لباس ها به هم گره خورده و در یک قسمت از دیگه لباسشویی جمع شوند، ارور عدم بالانس با کد e4 نمایش داده میشود. رفع این خطا نیاز به کار زیادی ندارد و کافیست درب لباسشویی را باز نموده و در تمام دیگ آنها را به یک میزان پخش کنید.

ارور E5 ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ که در اغلب مواقع با آن مواجه خواهید شد، کد e5 می باشد. در شرایطی که دمای آب داخل مخزن بیش از اندازه استاندارد یا کمتر از آن باشد، این ارور نمایش داده میشود. در صورت خراب شدن المنت یا سنسور حرارتی این ارور بروز می کند و باید وضعیت قطعه بررسی شود. در برخی از مواقع نیز خراب شدن برد دستگاه می تواند دلیل رخ دادن این خطا باشد.

ارور E6 ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور e6 نیز مانند e5 بوده و نشان دهنده خرابی در المنت یا سنسور حرارتی است. در صورت خراب بودن این قطعه، دمای داخل دستگاه درست تشخیص داده نشده و المنت بیش از اندازه یا کمتر از آن روشن می شود. المنت و سنسور را بررسی و در صورت داشتن تخصص، برد الکتریکی را چک کنید.

کد خطا E7 ماشین لباسشویی سامسونگ

با خراب شدن سنسور فشار آب و هیدروستات ارور e7 لباسشویی سامسونگ نمایش داده میشود. این قطعه وظیفه تشخیص سطح آب را بر عهده داشته و بر همین اساس فرمان قطع یا وصل شدن آب ارسال می گردد. در صورت مواجه شدن با این کد ابتدا سنسور و هیدروستات را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

ارور E8 ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از بدترین ارورهای لباسشویی سامسونگ می تواند خطای e8 باشد. چون این کد در شرایطی رخ می دهد که برد الکتریکی یا موتور دستگاه دچار خرابی شده باشند. البته در برخی از مواقع خرابی در پمپ تخلیه و المنت نیز می توند علت بروز این خطا باشد. برای رفع مشکل کافیست دستگاه را از برق بکشید و پس از روشن شدن برنامه جدید را اجرا کنید. در شرایطی که با شروع مجدد کار لباسشویی خطا برطرف نشد، لازم است نسبت به تعمیر برد و موتور اقدام نمایید.

ارور E9 ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور e9 از آن دسته خطاهای لباسشویی سامسونگ می باشد که رفع آن نیاز به بررسی تعداد زیادی از قطعات داخلی دستگاه را دارد. از جمله مواردی که لازم است در این زمینه بررسی شوند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • پمپ تخلیه دچار خرابی شده است: در شرایطی که پمپ بدرستی آب را تخلیه نکند، احتمال نشتی در آن افزایش پیدا خواهد کرد.
  • شلنگ ورودی دچار ترک و شکستگی و انسداد شده است.
  • جاپودری با مواد شوینده پر شده و آب بدرستی وارد مخزن نشده و به همین دلیل نشتی اتفاق می افتد. جاپودری باید همیشه شستشو داده شود تا این قبیل مشکلات رخ ندهد.
  • لاستیک دور درب دستگاه دچار ترک و پارگی شده و به همین دلیل آب از لای درب نشت می کند.
  • بیش از اندازه مواد شوینده داخل دستگاه وارد شده و به همین دلیل کف زیاد در آن تشکیل شده است.
  • علاوه براین، خرابی در بلبرینگ و کاسه نمد و همچنین واشر آب بندی المنت و شیر برقی نیز می توانند در بروز این کد خطا نقش دارند.

ارور EA ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور ea زمانی بروز می کند که برد دستگاه دچار خرابی شده باشد. علاوه براین، سنسور تشخیص دور موتور نیز می تواند دلیل دیگری برای بروز ارور باشد. بررسی و رفع مشکل نیاز به تخصص داشته و بدون تجربه نباید تعمیرات برد را انجام داد.

ارور EB ماشین لباسشویی سامسونگ

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ می توان به ارور FB اشاره نمود که نشان دهنده خرابی در برد است. این ارور همچنین به معنی قطع شدن ارتباط موتور و آی سی می باشد که بررسی و رفع آنها باید توسط متخصص در این زمینه انجام شود.

ارور EC ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر دمای آب درست تشخیص داده نشود، نشان دهنده خرابی در ترمیستور بوده و با کد EC نمایش داده میشود. مقاومت ترمیستور را بررسی و در صورت وجود اشکال در آن، قطعه را تعویض کنید.

ارور ED ماشین لباسشویی سامسونگ

در شرایطی که درب ماشین لباسشویی سامسونگ باز تشخیص داده شود، ارور ED نمایش داده میشود. برای رفع این مشکل چند گزینه باید بررسی شود که عبارتند از:

  • میکروسوئیچ های روی درب باید بررسی شوند و در صورت نیاز تعویض گردند.
  • زبانه قفل درب ممکن است دچار مشکل شده باشد.
  • برد الکتریکی دستگاه دچار خرابی شده و باید توسط متخصص مشکلات روی آن بررسی و رفع شود.

کدهای خطا ماشین لباسشویی سامسونگ

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ مدل جدید

اشکالات موجود در قطعات داخلی لباسشویی های سامسونگ در مدل های جدید با کدهای دیگری نمایش داده میشود که عبارتند از:

کدهای خطا BE1، BE2، 12E، 14E لباسشویی سامسونگ

برخی از کدهای خطا در لباسشویی ها به دلیل استفاده نادرست از آنها رخ می دهد. به عنوان مثال، این گروه از کدهای خطا لباسشویی سامسونگ نشان دهنده گیر کردن دکمه ها روی پنل می باشد. دلایل هر یک از این کدها به صورت زیر می باشند:

  • BE1 و 12E نشان دهنده گیر کردن دکمه استارت می باشد.
  • BE2 و 14E نشان دهنده گیر کردن سایر دکمه ها می باشد.

ارور 8E لباسشویی سامسونگ

در مدل های جدید لباسشویی سنسورهای MEMS استفاده میشود و در صورت قطع شدن کانکتور این ارور نمایش داده میشود. سنسور و وضعیت اتصال کانکتور را بررسی کنید.

کدهای خطا SR، BE3، 18E لباسشویی سامسونگ

از دیگر ارورهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ مدل های جدید می توان به SR، BE3، 18E اشاره نمود که نشان دهنده خرابی در رله است. برای رفع این ارور باید برد الکتریکی بررسی و مشکلات مربوط به رله حل شود.

کدهای خطا DE، DE1، DE2 لباسشویی سامسونگ

در صورت باز بودن درب ماشین لباسشویی این ارورها نمایش داده میشود. اگر درب باز است، ابتدا آن را ببندید و پس از 30 ثانیه مجدد دستگاه را روشن نمایید. اگر بعد از بستن درب همچنان این کد خطا نمایش داده میشد، موارد زیر باید بررسی شوند:

  • میکروسوئیچ ها دچار خرابی شده و به اشتباه پیام باز بودن درب را ارسال می کنند.
  • ربانه درب دچار خرابی شده است.
  • برد الکتریکی با مشکل مواجه شده و فرمان اشتباه ارسال می کند.

ارور CE لباسشویی سامسونگ

در شرایطی که دمای آب دستگاه بیش از اندازه استاندارد تشخیص داده شود، ارور و کد خطا CE روی پنل مشاهده میشود. برای رفع مشکل ابتدا باید المنت و سنسور حرارتی بررسی شوند. در صورت سالم بودن این قطعات، خرابی در برد نیز می تواند در بروز این خطا موثر باشد.

کد خطا FE ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی دارای سیستم خشک کن باشد، ارور FE را بر روی پنل مشاهده خواهید کرد که به معنای خرابی در فن است. در شرایطی این ارور بروز می کند که پره های فن معیوب باشند، رله دچار خرابی باشد یا موتور فن درست کار نکند. برای رفع خطا کافیست فن را باز نموده و وضعیت آن را بررسی و تعمیرت لازم را انجام دهید.

ارورهای UE، EB، E4، DC لباسشویی سامسونگ

پر شدن لباسشویی بیش از ظرفیت آن و گره خوردن آنها با هم در حین چرخش، منجر به انباشته شدن در یک بخش از دیگ و بر هم خوردن تعادل دستگاه شود. در این شرایط این گروه از کدهای خطا روی پنل نمایش داده میشود. برای رفع خطا کافیست لباس های اضافه را از دیگ خارج کنید. علاوه براین، سعی کنید لباس های بزرگ و ملحفه ها را با سایر لباس های کوچک در لباسشویی قرار دهید.

ارورهای 5E، SE، ND لباسشویی سامسونگ

هر گونه اشکال در سیستم تخلیه با این گروه از ارورهای لباسشویی سامسونگ نمایش داده میشود. مواردی از قبیل گرفتگی شلنگ تخلیه با اجسام خارجی، ایجاد ترک و شکستگی در سطح آن و همچنین خراب شدن پمپ تخلیه می توانند منجر به بروز این خطاها شوند. همچنین لازم به ذکر است، فیلتر تخلیه نیز با استفاده متوالی از دستگاه دچار گرفتگی می شود و سطح آن باید به صورت مرتب شستشو داده شود.

کدهای خطا 1E، 4E، E1، IE ماشین لباسشویی سامسونگ

این خطاها به معنای عدم آبگیری درست دستگاه می باشند. برای رفع آنها لازم است شیر برقی، شلنگ ورودی، هیدروستات و همچنین برد الکتریکی بررسی شوند. در برخی از مواقع نیز گرفتگی سطح فیلتر دستگاه می تواند در رخ دادن این کد خطا نقش داشته باشد و باید فیلتر تمیز شده یا تعویض گردد.

ارورهای EA، EB، 8B، 3E1، 3E2، 3E3، 3E4 لباسشویی سامسونگ

اگر دور موتور بدرستی تشخیص داده نشود این مجموعه ارورها ممکن است روی دستگاه نمایش داده شوند. علاوه بر بررسی سنسور تشخیص دور موتور که با نام تاخور معروف است، برد نیز بهتر است بررسی شود. قطع شدن اتصال سنسور و برد باعث میشود دور موتور بدرستی تشخیص داده نشود.

کدهای خطای PE، 2E، 9E1، 9E2 لباسشویی سامسونگ

در شرایطی که برق ورودی به دستگاه دچار اشکال باشد، این گروه از کدهای خطا نمایش داده میشوند. برای رفع آنها ابتدا دستگاه را از برق بکشید و مجدد آن را به برق متصل و روشن نمایید. با ریست شدن دستگاه به احتمال زیاد خطاها برطرف میشوند. در غیر این صورت، مواردی از قبیل سیم برق ورودی به دستگاه، پریز و دو شاخه و ولتاژ برق ساختمان باید بررسی شود. البته خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند باعث نمایش این گروه از خطاهای لباسشویی سامسونگ شود. بررسی این موارد بهتر است با رعایت اصول ایمنی توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود.

ارورهای AE، 13E لباسشویی سامسونگ

اگر اتصال بردهای MAIN و SUB با برد اصلی قطع شود، این ارور نمایش داده میشود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این قطعات و پیچیدگی در مدارات و اتصالات، بهتر است با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

کدهای خطا HE2، HE3 لباسشویی سامسونگ

در مدل هایی از ماشین های لباسشویی که دارای بخار شور هستند، این دو کد خطا ممکن است نمایش داده شود. بروز این خطا به معنای خرابی در هیتر سیستم بخار می باشد. با توجه به اینکه در برخی از مواقع خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند دلیل رخ دادن ارورها باشد، به همین دلیل لازم است توسط افراد حرفه ای وضعیت قطعات بررسی شوند. توجه داشته باشید که این کدها تنها در مدل هایی نمایش داده میشود که سیستم خشک کن آنها 100 درصد بوده و تمام نم و رطوبت لباس از بین میرود.

ارورهای HE، E5، HE1، E1، EC ماشین لباسشویی سامسونگ

تمام ارورهای فوق نشان دهنده وجود اشکال و خرابی در هیتر دستگاه بوده و دمای آب به اندازه استاندارد تنظیم نمیشود. مواردی از قبیل المنت، سنسور حرارتی، هیتر و برد الکتریکی در رخ دادن این کدها نقش دارند و باید دقت کامل بررسی شوند.

کدهای خطا LE، LE1، 11E، E9 لباسشویی سامسونگ

نشتی و آبریزی در مدل های جدید لباسشویی های سامسونگ با این گروه از ارورها نمایش داده میشود. نشتی در دستگاه به دلایل متعددی رخ می دهد که مهم ترین آنها خرابی هیدروستات، شیر برقی، شیر ورودی، خراب شدن پمپ تخلیه، گرفتگی فیلتر تخلیه، کثیف بودن و انسداد در جاپودری، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده، استاندارد نبودن شوینده ها، گرفتگی و ترک در شلنگ ورودی و تخلیه، خراب شدن لاستیک دور درب می باشد.

ارورهای OE، OF، E3، OC لباسشویی سامسونگ

مجموعه کدهای فوق به معنای آبریزی و پر شدن بیش از اندازه دستگاه در مرحله آبگیری می باشد. برای رفع خطا لازم است هیدروستات و برد الکتریکی بررسی شوند.

کدهای خطا TE1، 6E لباسشویی سامسونگ

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ می توان به TE1، 6E اشاره نمود. هر دو خطا در شرایط افزایش بیش از اندازه دمای آب رخ داده و اصلی ترین دلیل آن، خراب شدن المنت و سنسور حرارتی می باشد. البته در برخی از مواقع اشکالات در مدار برد نیز می تواند منجر به بروز این ارور شود.

ارورهای TE2، TE3 لباسشویی سامسونگ

در مدل هایی که سیستم خشک کن 100 درصد دارند، اگر دمای این سیستم کمتر از مقدار استاندارد باشد و لباس ها نیز به خوبی خشک نشوند، این مرورها نمایش داده میشوند. بررسی المنت و سنسور حرارتی و اتصال کانکتورهای سیستم ایرواش می تواند باعث رفع این خطاها شود.

کدهای خطا SUD و SUDs لباسشویی سامسونگ

استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده و همچنین استاندارد نبودن آنها باعث تشکیل کف زیاد در مخزن دستگاه میشود. برای رفع ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ، کافیست دستگاه را خاموش و کف را خالی و مجدد آن را روشن کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ مدل H14AWH

در ماشین های لباسشویی سامسونگ مدل H14AWH نیز کدهای خطای متعددی نمایش داده میشود که دلایل رخ دادن آنها در طول متن نیز بارها بیان شد. از جمله کدهای خطا این مدل لباسشویی می توان به 1E، 3E، 4E، 5E، 8E، 9E، AE، BE، CE، DE، HE، LE، OE، TE، UE و SUD اشاره نمود.

رفع و عیب یابی کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

برای رفع هر یک از ارورهای فوق می توانید با تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان تماس بگیرید. این مجموعه در تمام مناطق تهران دارای شعب فعال بوده و تعمیرکاران حرفه ای را در کمترین زمان به محل اعزام می کند.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید