کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس در مدل های مختلف همگی می توانند بهترین راهنما و نشانه برای پی بردن به وضعیت قطعات داخلی و نحوه عملکرد آنها باشد. این کدهای خطا در مدل های مختلف تفاوت داشته و در ادامه به صورت دسته بندی شده ارورهای لباسشویی Hisense مدل HR1224 و HA1224 و XQG70 و خطاهای مشترک در سایر مدل ها را ارائه داده ایم. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی معنا و مفهوم و دلیل رخ دادن هر یک از ارورهای و کدهای خطا در لباسشویی های هایسنس را به همراه راه حل ارائه خواهیم داد.

آنچه در این مطلب می خوانید:

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس مدل HR1224 و HA1224

مهم ترین کدهای خطا ماشین لباسشویی هایسنس در مدل های HR1224 و HA1224 به صورت زیر می باشند:

کد خطا و ارور FA ماشین لباسشویی هایسنس

ارور FA که در برخی از مدل های ماشین های لباسشویی هایسنس نمایش داده میشود، به معنای وجود اشکال در آبگیری دستگاه می باشد. در صورت مشاهده این مشکل لازم است موارر زیر را بررسی نمایید:

  • آب ساختمان را بررسی کنید و از وصل بودن آن مطمئن شوید.
  • شلنگ آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید. ایجاد شکستگی و ترک و مسدود شدن راه برای جریان آب می تواند در رخ دادن این شرایط نقش داشته باشد.
  • فیلتر یکی از مهم ترین قطعات می باشد که به مرور لایه هایی از املاح روی آن رسوب می کند. فیلتر را بررسی و آن را تمیز یا تعویض کنید.
  • وضعیت شیر برقی را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.
  • در شرایطی که هیچ یک از موارد فوق در رفع این خطا موثر نبود، لازم است برد دستگاه توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی بررسی و تعمیر شود.

ارور F24 ماشین لباسشویی هایسنس

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی Hisense می توان به F24 اشاره نمود. این ارور در شرایطی رخ می دهد که سیستم تخلیه دچار مشکل شده باشد. برای رفع مشکل موارد زیر باید بررسی شوند:

  • شلنگ خروجی ممکن است دچار انسداد و گرفتگی شده باشد.
  • پمپ تخلیه باید بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.
  • خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشد.

کد خطا و ارور F08 و F12 ماشین لباسشویی هایسنس

ارور F08 از کدهای خطا رایج در لباسشویی هایسنس می باشد که به معنای وجود اشکال در المنت است. علاوه بر نمایش کد خطا، دمای آب نیز ممکن است بیش از اندازه گرم یا سرد شده باشد. برای رفع مشکل در صورت عدم رفع مشکل پس از تعمیر یا تعویض المنت، برد نیز باید توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی هایسنس بررسی شود. خرابی المنت با F12 نیز ممکن است نمایش داده شود.

کد خطا و ارور F23، F14، F21 ماشین لباسشویی هایسنس

از بدترین کدهای خطا ماشین لباسشویی هایسنس می توان به F23، F14، F21 اشاره نمود. این مجموعه خطاها نشان دهنده خرابی در برد الکتریکی بوده و تعمیر آن نیاز به تخصص دارد.

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس مدل XQG70

در لباسشویی های هایسنس مدل XQG70 مجموعه ارورهای زیر نمایش داده میشود:

کد خطا و ارور FA ماشین لباسشویی هایسنس

ارور FA لباسشویی هایسنس به معنای وجود اشکال و خرابی در شیر برقی می باشد. شیر برقی در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته و آب گرم و سرد را به صورت جدا وارد دستگاه می کند و خرابی در آن مشکلاتی از قبیل عدم آبگیری صحیح را بوجود می آورد. در صورت مشاهده این کد خطا شیر برقی را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.

ارور F04 ماشین لباسشویی هایسنس

آب گرم برای شستشوی لباس اهمیت بسیار زیادی داشته و هیتر مسئولیت افزایش دمای آب را بر عهده دارد. در شرایطی که این قطعه دچار خرابی شده باشد، ارور F04 روی پنل نمایش داده میشود. برای رفع خطا نه تنها هیتر، بلکه سنسور حرارتی نیز باید بررسی شود.

کد خطا و ارور F05 ماشین لباسشویی هایسنس

ترمیستور یا سنسور حرارتی از دیگر قطعات وابسته به سیستم گرمایشی و هیتر می باشد که در صورت خرابی، دمای آب بدرستی تشخیص داده نمیشود. ارور F05 ماشین لباسشویی هایسنس نشان دهنده خرابی در ترمیستور بوده و باید این قطعه تعویض شود.

کد خطا و ارور F06 ماشین لباسشویی هایسنس

در شرایطی که دور موتور بدرستی تشخیص داده نشود، ارور F06 روی پنل لباسشویی هایسنس نمایش داده میشود. برای رفع این ارور لازم است تاخو بررسی و تعویض شود. انجام این کار باید توسط تیم های تعمیر لوازم خانگی انجام شود و تعمیرکار در این زمینه تخصص داشته باشد.

کد خطا و ارور F08 و F12 ماشین لباسشویی هایسنس

این دو کد خطای لباسشویی هایسنس نیز به معنای وجود اشکال و خرابی در هیتر می باشد. هیتر و قطعات وابسته به آن را بررسی و اشکالات آن را رفع کنید.

کد خطا و ارور F13 ماشین لباسشویی هایسنس

در شرایطی که درب ماشین لباسشویی به اشتباه باز یا بسته تشخیص داده شود، نشان دهنده خرابی میکروسوئیچ خواهد بود. ارور F13 لباسشویی هایسنس به معنای وجود اشکال در میکروسوئیچ ها بوده و باید اتصالات و خود قطعه بررسی شود.

کد خطا و ارور F14 ماشین لباسشویی Hisense

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس که باید جدی گرفته شود، F14 می باشد که نشان دهنده خراب شدن و وجود اشکال در برد الکتریکی می باشد. بررسی این قطعه نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

کد خطا و ارور F28 ماشین لباسشویی هایسنس

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی هایسنس که مشاهده آن احساس خوبی ندارد، F28 می باشد. این ارور باید جدی گرفته شود چون نشان دهنده خرابی در موتور است. در صورت مشاهده این ارور بلافاصله دستگاه را از برق جدا کنید و با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

کد خطا و ارور FOD ماشین لباسشویی Hisense

این ارور و کد خطای لباسشویی های هایسنس به معنای عدم تخلیه و وجود اشکال در آن می باشد. پمپ تخلیه، فیلتر، شلنگ خروجی باید بررسی شده و اشکالات آنها برطرف شود.

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس سایر مدل ها

علاوه بر موارد فوق، در سایر مدل ها نیز مجموعه ارورهای خاصی ممکن است روی پنل لباسشویی نمایش داده شود که عبارتند از:

کد خطا و ارور F01 ماشین لباسشویی هایسنس

از دیگر ارورهای رایج ماشین های لباسشویی هایسنس می توان به F01 اشاره نمود که نشان دهنده وجود اشکال در ورود آب به داخل می باشد. مواردی از قبیل شلنگ ورودی آب، فشار و قطع و وصل بودن آب ساختمان، شیر ورودی و سنسور فشار باید بررسی شوند.

کد خطا و ارور F02 ماشین لباسشویی هایسنس

در صورت سر ریز شدن آب ماشین های لباسشویی هایسنس ارور F02 نمایش داده میشود. برای رفع این خطا لازم است سنسور فشار آب و همچنین هیدروستات بررسی شود. در برخی از مواقع خراب شدن برد الکتریکی نیز می تواند در بروز این خطا نقش داشته باشد.

کد خطا و ارور F03 ماشین لباسشویی هایسنس

ارور F03 لباسشویی هایسنس نشان دهنده عدم تخلیه صحیح آب می باشد. پمپ تخلیه، شلنگ خروجی و فیلتر را با دقت بررسی و اشکالات آنها را رفع کنید. خرابی و وجود اشکال در برد الکتریکی نیز می تواند در بروز این ارور نقش داشته باشد.

کد خطا و ارور F04 ماشین لباسشویی هایسنس

خرابی در هیتر ماشین های لباسشویی هایسنس در برخی از مدل ها با ارور F04 نمایش داده میشود. المنت و مقاومت هیتر را با دقت بررسی و در صورت سوختگی قطعات آنها را تعویض کنید.

کد خطا و ارور F05 ماشین لباسشویی هایسنس

کد خطا F05 لباسشویی هایسنس نشان دهنده اشکال و خرابی در ترمیستور می باشد. مقدار اهم این قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

کد خطا و ارور UNB ماشین لباسشویی Hisense

این ارور در شرایطی بروز می کند که دستگاه بالانس نباشد. البته در برخی از مواقع وجود اشکال در اتصالات و مدارات برد نیز می تواند در بروز خطا نقش داشته باشد که باید توسط افراد متخصص در این حوزه بررسی شوند.

  • کد خطا و ارور F06: خرابی در تاخو و عدم تشخیص صحیح سرعت چرخش موتور
  • کد خطا و ارور F07: خرابی و اشکال در موتور و برد اصلی
  • کد خطا و ارور F13: باز بودن درب لباسشویی یا خرابی زبانه قفل و میکروسوئیچ

رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هایسنس

برای رفع هر یک از کدهای خطا و ارورهای فوق در کمترین زمان با قطعات اصلی کافیست با تیم تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان تماس بگیرید. این مجموعه دارای تعمیرکاران حرفه ای بوده و در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران خدمات ارائه می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید