کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هیوندای

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هیوندای (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هیوندای یا هیوندا در مدل های مختلف آن بسیار محدود است و شامل 6 مورد میشود. اطلاع از معنا و مفهوم هر یک از این خطاها باعث میشود برای تعمیر آن و تغییر در نحوه استفاده از دستگاه بهتر تصمیم گیری کنید. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به معرفی کامل ارورها و کدهای خطا ماشین لباسشویی هیوندا HYUNDAI خواهیم پرداخت.

کد خطا و ارور E11 لباسشویی هیوندای

ارور E11 لباسشویی هیوندا نشان دهنده اشکال در آبگیری و ورود آب به داخل مخزن می باشد. این ارور در اغلب مواقع روی دستگاه مشاهده میشود و دلایل زیادی در بروز آن نقش دارند. مهم ترین مواردی که لازم است در این شرایط بررسی گردند عبارتند از:

  • آب ساختمان را بررسی کنید و از وصل بودن آن مطمئن شوید.
  • فشار آب ممکن است کمتر از حد استاندارد باشد. این مشکل در طبقات بالایی آپارتمان ها به وفور مشاهده میشود.
  • شلنگ ورودی ممکن است دچار گره و شکستگی شده باشد.
  • شیر برقی بررسی شود و در صورت نیاز تعمیر گردد.
  • فیلتر ورودی با گذشت زمان رسوب زیادی میگیرد و به همین دلیل آب به خوبی از آن عبور نمی کند.
  • هیدروستات دچار خرابی شده و سطح آب را بدرستی تشخصی نمی دهد. در صورت خراب شدن هیدروستات باید آن را با قطعه سالم تعویض کنید.
  • در شرایطی که هیچ یک از موارد فوق وجود نداشت، برد الکتریکی دچار خرابی شده و نیاز به بررسی دقیق و تعمیر توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی دارد.

کد خطا و ارور E12 لباسشویی هیوندا

از دیگر ارورها و کدهای خطای رایج در ماشین لباسشویی هیوندای می توان به ارور e12 اشاره نمود. این ارور نشان دهنده اشکال و خرابی در سیستم تخلیه می باشد. برای رفع این کد خطا لباسشویی هیوندا موارد زیر را باید بررسی کنید:

  • در بسیاری از مواقع گرفتگی شلنگ تخلیه می تواند دلیل اصلی این ارور باشد. شلنگ را بررسی و در صورت نیاز گرفتگی های آن را با شستشو آن رفع کنید.
  • فیلتر تخلیه نیز به مرور دچار انسداد و گرفتگی میشود و باید شستشو داده شود.
  • در شرایطی که دو مورد قبل دلیل این ارور نباشند، سیم پیچی پمپ تخلیه باید بررسی و در صورت نیاز تعمیرات روی آن انجام شود.
  • در بدترین حالت، خرابی برد و وجود اشکال در مدارات و قطعات آن می توانند به خطا در سیستم تخلیه منجر شوند. بررسی و رفع خرابی های برد الکتریکی باید توسط افراد حرفه ای در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی هیوندای انجام شود.

کد خطا و ارور E30 لباسشویی هیوندای

ارور E30 لباسشویی هیوندا نشان دهنده اشکال در قفل شدن درب می باشد. در صورت مواجه شدن با این کد خطا ابتدا بررسی کنید که جسم خارجی بین درب و لاسیتک آن گیر نکرده باشد. علاوه براین، زبانه قفل و لولا نیز می توانند دچار خرابی شده باشند و باید به طور دقیق بررسی شوند. علاوه براین، ممکن است میکروسوئیچ خراب شده باشد و به اشتباه تشخیص دهد که درب باز است. میکروسوئیچ ها ر بررسی و در صورت خراب بودن آنها را تعویض کنید. در برخی از مواقع، قطع شدن ارتباط میکروسوئیچ با برد نیز می تواند در بروز این ارور موثر باشد.

کد خطا و ارور H لباسشویی هیوندای

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی هیوندا می توان به ارور H اشاره نمود. این خطا در شرایطی نمایش داده میشود که درب دستگاه باز نشود. چند دلیل مهم برای رخ دادن این مشکل وجود دارد که مهم ترین آن، بالا بودن بیش از اندازه آب درون دستگاه است. در شرایطی که آب در مرحله شستشو و خشک کن بیش از 45 درجه سانتی گراد باشد، درب باز نمیشود. با گذشت زمان و اتمام برنامه خشک کن به صورت خودکار باز خواهد شد.
البته توجه داشته باشید، اگر برنامه خشک کن و شستشو به اتمام رسیده اما درب باز نمیشود، ممکن است زبانه قفل و لولا دچار خرابی شده باشند.

کد خطا و ارور U3 لباسشویی هیوندای

کد خطا و ارور U3 در ماشین های لباسشویی هیوندای نشان دهنده عدم توازن و تعادل می باشد. قرار گرفتن ماشین لباسشویی روی سطوح ناصاف اصلی ترین دلیل برای رخ دادن این ارور است. علاوه براین، تجمع و انباشته شدن لباس ها در یک قسمت از دیگ و گره خوردن آنها به هم نیز دلیل دیگری برای بروز خطای U3 خواهد بود.

کد خطا و ارور 03H لباسشویی هیوندا

در برخی از مدل های لباسشویی هیوندا باز نشدن درب با کد خطا 03H نمایش داده میشود. در این صورت باید وضعیت دستگاه بررسی شود تا متوجه شوید در کدام قسمت از مرحله شستشو قرار دارد. ممکن است مرحله استریلیزه و TUB CLEAN با اختلال مواجه شده باشد. علاوه براین، خرابی در زبانه قفل و لولا نیز می توانند منجر به این ارور شوند.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی هیوندای

در بسیاری از کدهای خطا نیاز به تعویض قطعه می باشد و اصلی ترین فاکتور در این شرایط، استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت خواهد بود. به منظور اطمینان از اصلی بودن قطعات استفاده شده، بهترین انتخاب استفاده از خدمات تیم های تعمیر لوازم خانگی با اعتبار بالا است. تکنوپشتیبان از جمله مراکز معتبر در این حوزه می باشد که در تمام مناطق تهران دارای شعبه فعال بوده و با قطعات اصلی برند مربوطه تعمیرات را انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید