کدهای خطا و ارورهای مایکروفر شارپ

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر شارپ

local_offerآموزش تعمیر مایکروفر
chat0

کدهای خطا و ارورهای مایکروفر شارپ در مدل های مختلف شامل 16 مورد بوده و برخی از آنها از قبیل ee1، ee2 و ee3 همگی دارای یک معنا و مفهوم هستند. با توجه به اینکه کدهای خطا مایکروویو شارپ وضعیت قطعات داخلی و مشکلات موجود در دستگاه را نشان می دهند، به همین دلیل شناخت آنها به شما کمک می کند تا در زمان مناسب بهترین اقدام را برای رفع ارور انجام دهید. در ین بخش از مطالب آموزش تعمیر مایکروفر تکنوپشتیبان به مهم ترین ارورهای مایکروفر شارپ اشاره خواهیم داشت و نحوه رفع آنها را بررسی می کنیم.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای مایکروفر شارپ

عیب یابی و رفع کدهای خطای مایکروفر شارپ نیاز به تجربه و آشنایی با خطاهای این دستگاه دارد. پیشنهاد میکنیم این کار را به تکنسین های ما بسپارید تا با هزینه اندک خطاهای مایکروفر شما را رفع نماییم.

02157428

کد خطا EE1 مایکروفر شارپ

مگنترون از مهم ترین قطعات موجود در مایکروفر می باشد و امواج مغناطیسی مورد نیاز برای تولید حرارت را تامین می کند. در صورت خراب شدن مگنترون، با ارور ee1 مایکروفر شارپ مواجه میشوید. بهترین راهکار جدا کردن دستگاه از برق و تماس با تیم های تعمیر مایکروفر می باشد.

ارور EE2و EE3 مایکروفر شارپ

در برخی از مدل های مایکروفر شارپ خرابی مگنترون با کد ee2 و EE3 نمایش داده میشود و برای رفع مشکل باید تعمیرکار دستگاه را بررسی و تعمیرات را انجام دهد.

کد خطای EE4 و EE5 ماکروفر شارپ

از دیگر کدهای خطا مایکروفر شارپ می توان به EE4 و EE5 اشاره کرد که هر دو نشان دهنده نوسان در ولتاژ ورودی می باشند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد و از رایج ترین آنها، نوسان در ولتاژ برق شهری می باشد. علاوه براین، وتاژ خروجی ترانس و مدار داخلی دستگاه باید به طور دقیق توسط نمایندگی تعمیر مایکروفر شارپ بررسی شود.

ارور EE6، EE10، EE16 مایکروویو شارپ

سه کد خطای EE6، EE10، EE16 در مایکروفرهای شارپ نشان دهنده خرابی و اشکال در سنسور دما می باشد. برای رفع مشکل ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید و سپس سنسور بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

کد خطای EE7 مایکروفر شارپ

اگر ارور EE7 مایکروویو شارپ را روی صفحه مشاهده کردید و هوای خروجی از فن خنک کننده بیش از اندازه داغ می باشد، بلافاصله دستگاه را از برق جدا کنید. سپس ترمیستور باید به طور کامل بررسی و اشکالات آن برطرف شود. در صورت سالم بودن ترمیستور، تنها دلیل برای بروز ارور EE7 وجود اشکال و خرابی در برد الکتریکی می باشد که توسط مراکز تعمیر لوازم خانگی باید تعمیرات آن انجام شود.

ارور EE8 مایکروفر شارپ

یکی از بدترین کدهای خطا مایکروفر شارپ، ارور EE8 می باشد که به دلیل خراب شدن برد الکتریکی رخ می دهد. با توجه به اینکه برد الکتریکی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل عیب یابی و تعمیر آن نباید بدون دانش و مهارت انجام شود.

کد خطا EE9 مایکروفر شارپ

ارور EE9 در شرایطی روی صفحه نمایش مایکروفر مشاهده میشود که زمان پخت غذا را بیش از اندازه تنظیم کرده باشید. کافیست ابتدا دستگاه را خاموش کنید تا سرد شود. پس از سرد شدن مجدد زمان را به اندازه استاندارد تنظیم کنید.

کد خطای EE0 مایکروویو شارپ

کد خطای EE0 در مایکروویو شارپ نشان دهنده خراب شدن موتور فن می باشد. ابتدا موتور فن را بررسی و در صورت نیاز تعمیرات لازم را برای رفع آنها انجام دهید. اگر موتور فن سالم بود و ارور برطرف نشد، لازم است برد نیز بررسی و عیب یابی شود.

ارور EE17 مایکروفر شارپ

از دیگر کدهای خطا مایکروفر شارپ که خرابی در مگنترون را نشان می دهد، ارور EE17 می باشد. این رور به معنای این است که دمای مگنترون بیش از اندازه افزایش پیدا کرده و پس از خنک شدن دستگاه باید به طور کامل بررسی شود. خربی ترمیستور نیز در بروز این خطا نقش دارد و در صورت خراب بودن باید تعویض شود. در صورت سالم بودن هر دو قطعه مگنترون و ترمیستور، لازم است برد الکتریکی نیز عیب یابی گردد.

کدهای خطای  R-24GT،R-25GT ،R-23GT مایکروفر شارپ

در مدل و سری های مختلف مایکروفرهای شارپ، نوسان در ولتاژ ورودی ممکن است با هر یک از ارورهای R-24GT،R-25GT ،R-23GT نمایش داده شود. ابتدا لازم است بررسی کنید که آیا برق ساختمان دارای نوسان است یا خیر؟ بهتر است دستگاه را به محافظ برق متصل کنید تا نوسان بر روی آن اثر منفی نداشته باشد. علاوه براین، مدار ولتاژ بالا نیز باید بررسی و تعمیرات لازم برای آن انجام شود.

5/5 - (امتیاز 2)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید