کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی آرچلیک

کدهای خطا و ارور ماشین لباسشویی آرچلیک (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی آرچلیک تنوع زیادی نداشته و شامل 12 مورد هستند. این ارورها برخی نشان دهنده مشکلات بسیار جزئی بوده و تعدادی از آنها نیاز به تعمیرات و تعویض قطعه دارند. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی لیست کاملی از کدهای خطا لباسشویی آرچلیک arcelik را معرفی و راه حل هایی برای رفع آنها ارائه خواهیم داد.

کد خطا و ارور E1 ماشین لباسشویی آرچلیک

ارور e1 لباسشویی آرچلیک نشان دهنده وجود اشکال و خرابی در سنسور ntc و ترمیستور می باشد. این قطعه که نقش مقاومت حرارتی را ایفا می کند، ممکن است با گذر زمان با مشکلاتی از قبیل خرابی سیم کشی روبرو شود. برای رفع خطا ابتدا با اهم سنج وضعیت ترمیستور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کد خطا و ارور E2 ماشین لباسشویی آرچلیک

یکی از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی آرچلیک در مدل های مختلف، ارور e2 می باشد. این خطا نشان دهنده اشکال در هیتر و سیستم گرم کننده دستگاه می باشد و بررسی دقیق وضعیت آن نیاز به تخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارد.

کد خطا و ارور E3 ماشین لباسشویی arcelik

از دیگر کدهای خطا لباسشویی آرچلیک که خرابی هیتر را نشان می دهد، ارور e3 می باشد. برای رفع این مشکل و خطا ابتدا باید رله بررسی شود. در صورت نیاز این قطعه باید تعویض گردد.

کد خطا و ارور E4 ماشین لباسشویی آرچلیک

ارور e4 در لباسشویی آرچلیک نشان دهنده عدم آبگیری صحیح دستگاه می باشد. در صورت مواجه شدن با این ارور موارد زیر را بررسی کنید:

  • شلنگ ورودی را بررسی کنید. گرفتگی یا شکستگی های روی سطح شلنگ ممکن است مانع از ورود آب به داخل دستگاه شود.
  • هیدروستات را بررسی کنید. این قطعه که وظیفه اندازه گیری سطح آب را برعهده دارد، ممکن است به اشتباه فرمان قطع شدن آب را ارسال کرده باشد.
  • فشار آب ساختمان را بررسی و از وصل بودن جریان آب مطمئن شوید.
  • خرابی شیر برقی نیز می تواند منجر به عدم آبگیری صحیح دستگاه شود. وضعیت شیر برقی را بررسی و خرابی های آن را برطرف کنید.
  • خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند دلیل دیگری برای رخ دادن این ارور باشد. بررسی و تعمیر این قطعه باید توسط افراد متخصص در حوزه تعمیر ماشین لباسشویی آرچلیک انجام شود.

کد خطا و ارور E5 ماشین لباسشویی arcelik

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی آرچلیک می توان به E5 اشاره نمود. این ارور در شرایطی بروز می کند که تخلیه آب بدرستی انجام نشود. برای رفع این ارور موارد زیر را بررسی کنید:

  • شلنگ تخلیه ممکن است دچار گرفتگی و انسداد شده باشد.
  • پمپ تخلیه را بررسی کنید و اشکالات روی سیم پیچی و سایر موارد را رفع و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.
  • فیلتر مقابل پمپ تخلیه به مرور دچار گرفتگی میشود و باید به صورت دوره ای تمیز شود. در غیر این صورت آب بدرستی تخلیه نخواهد شد.
  • خرابی های روی مدارت و سایر قطعات برد الکتریکی در برخی از مواقع مانع از تخلیه صحیح لباسشویی آرچلیک خواهد شد و ارور E5 نمایش داده میشود.

کد خطا و ارور E6 ماشین لباسشویی آرچلیک

یکی از مهم ترین ارورهای لباسشویی آرچلیک، E6 می باشد که نشان دهنده خراب شدن موتور است. در صورت مواجه شدن با این ارور دستگاه را از برق جدا کنید و سپس با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

کد خطا و ارور E7 ماشین لباسشویی آرچلیک

ارور E7 ماشین لباسشویی arcelik نشان دهنده خرابی هیدروستات می باشد. این قطعه سطح آب را اندازه گیری می کند و در صورت پایین بودن مقدار آب فرمان آبگیری ارسال میشود و بالعکس. هیدروستات را بررسی و در صورت وجود خرابی آن را با قطعه سالم تعویض نمایید.

کد خطا و ارور E8 ماشین لباسشویی آرچلیک

در شرایطی که ماشین لباسشویی پر آب نشود، ارور E8 روی پنل نمایش داده خواهد شد. برای رفع این خطا همان طور که برای خطای E4 اشاره کردیم، ابتدا باید شلنگ ورودی و شیر آب را بررسی کنید. علاوه براین، هیدروستات و شیر برقی و همچنین برد نیز باید توسط متخصص بررسی شوند.

کد خطا و ارور E9 ماشین لباسشویی آرچلیک

کد خطای e9 در لباسشویی های آرچلیک نشان دهنده وجود اشکال و خرابی در قفل درب می باشد. چند دلیل مهم برای این ارور وجود دارد که مهم ترین آن، خرابی زبانه قفل درب، میکروسوئیچ می باشند. در صورت خراب شدن میکروسوئیچ باید این قطعات تعویض شوند. علاوه براین، اتصالات میکروسوئیچ و برد را با دقت بررسی کنید و از وصل بودن آن مطمئن شوید.

کد خطا و ارور E10 ماشین لباسشویی آرچلیک

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی آرچلیک که خرابی در قفل درب را نشان می دهد، ارور e10 می باشد. در صورت مشاهده این ارور مواردی از قبیل قفل درب، میکروسوئیچ باید بررسی شوند. البته در برخی از مواقع ممکن است این ارور به دلیل خراب شدن برد نیز بروز کند که باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه بررسی شود.

کد خطا و ارور E17 ماشین لباسشویی arcelik

در شرایطی که از مواد شوینده غیر استاندارد استفاده کرده باشید یا بیش از اندازه پودر در دستگاه وجود داشته باشد، ارور e17 بروز می کند. این ارور براحتی قابل حل است و کافیست کف را از دستگاه خارج کنید و از مواد شوینده مناسب استفاده نمایید.

کد خطا و ارور E18 ماشین لباسشویی آرچلیک

عدم توازن در لباس های موجود در دیگ و تجمع آنها در یک سمت از دستگاه اصلی ترین دلیل برای رخ دادن کد خطای e18 می باشد. لباس ها را از دیگ خارج و گره های آنها را باز و به اندازه ظرفیت استاندارد مجدد لباس داخل لباسشویی قرار دهید. سپس ماشین لباسشویی را در صورت نیاز ریست و مجدد برنامه شستشو را اجرا کنید.

رفع و عیب یابی کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی آرچلیک

برای بررسی و رفع هر یک از کدهای خطای فوق، کافیست با تیم تکنوپشتیبان تماس بگیرید. تعمیرکاران این مجموعه در تمام مناطق تهران حضور داشته و در کمترین زمان به محل اعزام میشوند. همچنین لازم به ذکر است، تکنوپشتیبان در صورت نیاز به تعویض قطعه از قطعات اصلی برند مربوطه استفاده نموده و گارانتی کیفیت خدمات ارائه می دهد.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید