کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پارس

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پارس (تمام مدلها)

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پارس در مدل های P 5260 و 1061 و 7212 مهم ترین نشانه ها به منظور نشان دادن اختلال در داخل دستگاه می باشند. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی تکنوپشتیبان، به معرفی کامل ارورها و کدهای خطا لباسشویی پارس در تمام مدل ها پرداخته و نحوه عیب یابی و رفع آنها را بررسی می کنیم.

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پارس مدل P 5260 و 1061

در دو مدل P 5260 و 1061 ماشین های لباسشویی پارس کدهای خطا شامل 7 مورد می باشد که عبارتند از:

کد خطا و ارور E01 ماشین لباسشویی پارس

ارور E01 ماشین لباسشویی پارس نشان دهنده وجود اشکال در سیستم تخلیه دستگاه می باشد. از مهم ترین دلایلی که منجر به بروز این خطا می شوند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • شلنگ تخلیه با گذشت زمان با پرز و نخ و غیره دچار گرفتگی میشود و مانع از تخلیه آب خواهد شد. گرفتگی های شلنگ را برطرف کنید.
  • سیم پیچی پمپ تخلیه یا سایر قطعات آن ممکن است دچار خرابی شده باشند.
  • سطح فیلتر تخلیه دچار گرفتگی و انسداد شده است. فیلتر باید همیشه تمیز و شستشو داده شود.
  • برد الکتریکی ممکن است دچار اختلال شده باشد. در شرایطی که هیچ یک از موارد بالا دلیل رخ دادن ارور E01 نباشند، تعمیرکار متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی باید برد را بررسی کند.

کد خطا و ارور E02 ماشین لباسشویی پارس

در شرایطی که آب وارد ماشین لباسشویی نمیشود، ارور E02 روی پنل مشاهده خواهد شد. با توجه به اینکه دلایل زیادی در بروز این خطا نقش دارند، لذا باید موارد زیر بررسی شوند:

  • آب ساختمان ممکن است قطع باشد یا شیر ورودی مشکل دارد.
  • شلنگ ورودی به ماشین لباسشویی ممکن است دچار ترک و شکستگی شده باشد و آب نتواند از آن عبور کند.
  • شیر برقی که از قطعات مهم لباسشویی می باشد ممکن است خراب شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
  • هیدروستات یا سنسور سنجش سطح آب خراب شده و باید تعویض شود.
  • برد الکتریکی خراب شده است. تعمیر برد الکتریکی حتما باید توسط افراد حرفه ای در تعمیر ماشین لباسشویی پارس انجام شود و در صورت نیاز از قطعات اصلی جایگزین استفاده شود.

کد خطا و ارور E03 ماشین لباسشویی پارس

یکی از مهم ترین کدهای خطا ماشین لباسشویی پارس، ارور E03 می باشد. این ارور نشان دهنده خرابی در موتور می باشد و به همین دلیل باید توسط تعمیرکار با تجربه رفع شود.

کد خطا و ارور E04 ماشین لباسشویی پارس

ارور E04 لباسشویی پارس در شرایطی بروز می کند که تایمر برنامه یا سلکتور و ولوم دچار خرابی شده باشند. در صورت وجود اشکال در هر یک از این موارد باید از قطعات اصلی استفاده و تعویض صورت گیرد. عیب یابی و رفع این قبیل از ارورهای لباسشویی پارس بهتر است توسط متخصص انجام شود.

کد خطا و ارور E05 ماشین لباسشویی پارس

ارور E05 نیز در لباسشویی های پارس مدل P 5260 و 1061 نشان دهنده خرابی در تایمر و ولوم و سلکتور برنامه می باشند.

کد خطا و ارور E06 ماشین لباسشویی پارس

مانند ارورهای E04 و E05 لباسشویی پارس، ارور E06 نیز نشان دهنده خرابی در تایمر برنامه و سلکتور و ولوم می باشد. در شرایطی که تصص کافی در تعمیر این قطعات را ندارید، پیشنهاد می کنیم با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

کد خطا و ارور E07 ماشین لباسشویی پارس

ارور E07 لباسشویی پارس از جمله کدهای خطای رایج می باشد که در صورت خرابی سنسور دما رخ می دهد. سنسور دما وظیفه اندازه گیری دمای آب را برعهده دارد و در صورت افزایش یا کاهش بیش از اندازه آن، فرمان روشن و خاموش به هیتر ارسال میشود. اگر سنسور دچار خرابی شده باشد، باید آن را با قطعه سالم تعویض کنید.

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پارس مدل 7212

در ماشین های لباسشویی پارس مدل 7212 نیز 10 کد خطا وجود دارد که با حروف F نمایش داده میشوند. در ادامه لیست کامل این ارورها را معرفی خواهیم کرد:

کد خطا و ارور F01 ماشین لباسشویی پارس

کد خطا F01 ماشین لباسشویی پارس در شرایطی بروز می کند که دمای آب داخل دستگاه به اندازه استاندارد نباشد. در این شرایط ابتدا باید سنسور دما بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. علاوه براین، خرابی برد نیز می تواند در بروز این ارور نقش داشته باشد. البته در بسیاری از مواقع تنها اتصال سنسور و برد قطع شده است و نیاز به تعویض قطعه نیست.

کد خطا و ارور F02 ماشین لباسشویی پارس

اگر آب داخل ماشین لباسشویی گرم نشود ارور f02 روی پنل مشاهده میشود. در صورت مشاهده این ارور ابتدا المنت را بررسی و در صورتیکه دارای اشکال است آن را تعمیر یا تعویض کنید. در صورت سالم بودن المنت، خرابی های روی برد الکتریکی می توانند دلیل دیگری برای رخ دادن این ارور باشند.

کد خطا و ارور F03 ماشین لباسشویی پارس

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی پارس که خرابی المنت و هیتر را نشان می دهد، کد خطا f03 می باشد. المنت و هیتر را بررسی و در صورت نیاز برد نیز باید توسط تعمیرکار تعمیر شود.

کد خطا و ارور F04 ماشین لباسشویی پارس

در ماشین های لباسشویی پارس مدل 7212 در شرایطی که آب نتواند براحتی وارد مخزن شود، ارور F04 نمایش داده میشود. از مهم ترین دلایل برای بروز این خطا، خرابی شیر برقی و همچنین هیدروستات می باشد. در برخی از مواقع گرفتگی های فیلتر نیز می توانند دلیل دیگری برای رخ دادن ارور F04 لباسشویی پارس باشند.

کد خطا و ارور F05 ماشین لباسشویی پارس

کد خطا F05 در ماشین لباسشویی پارس 7212 نشان دهنده وجود اشکال و اختلال در سیستم تخلیه است. ابتدا گرفتگی های شلنگ تخلیه را برطرف کنید و سپس بررسی کنید که آیا فیلتر دچار انسداد شده است یا خیر؟ اگر پس از تمیز کردن فیلتر همچنان این ارور روی صفحه وجود داشت، پمپ تخلیه و برد الکتریکی نیز باید بررسی شوند.

کد خطا و ارور F06 ماشین لباسشویی پارس

سوختگی و خرابی در ماشین لباسشویی پارس مدل 7212 با کد خطا F06 نمایش داده میشود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد موتور، بلافاصله دستگاه باید از برق جدا شود و برای تعمیر آن اقدام گردد.

کد خطا و ارور F07 ماشین لباسشویی پارس

این ارور در شرایطی رخ می دهد که حسگر سطح آب دچار اشکال شده باشد. علاوه براین، خرابی در برد نیز می تواند منجر به بروز ارور F07 شود و به معنای عدم توازن در چرخش آب در داخل مخزن است.

کد خطا و ارور F08 ماشین لباسشویی پارس

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی پارس که اهمیت زیادی دارند، خطای F08 می باشد. این خطا نشان دهنده اختلال و خرابی در برد می باشد و نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

کد خطا و ارور F11 ماشین لباسشویی پارس

اگر تاخومتر و موتور دچار خرابی و اختلال شوند، ارور F11 روی پنل مشاهده میشود. این ارور مهم است و باید بلافاصله نسبت به تعمیر دستگاه اقدام شود و برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، حتما بلافاصله لباسشویی را از برق جدا کنید.

کد خطا و ارور F13 ماشین لباسشویی پارس

کد خطا D13 ماشین لباسشویی پارس به معنای وجود اختلال در موتور و برد اصلی می باشد. این قبیل کدهای خطا باید توسط تعمیرکاران حرفه ای بررسی و رفع شوند.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای لباسشویی پارس

گروه تکنوپشتیبان از جمله مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی برندهای ایرانی و خارجی در تهران می باشد. این مجموعه با استفاده از دانش و تخصص تعمیرکاران و با کمک قطعات اصلی کدهای خطا و ارورهای موجود را در کمترین زمان رفع می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید