از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

روشهای آسان از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین سوالاتی می باشد که اغلب افراد به دنبال پاسخ و راه حل مناسب و آسان برای آن هستند. با توجه به دلایل متعددی که باعث ایجاد بوی بد و زننده در ماشین لباسشویی میشود، در نتیجه راه حل های رفع آنها نیز متعدد خواهد بود و در برخی از مواقع لازم است از تیم های تعمیر ماشین لباسشویی درخواست خدمات کنید. تکنوپشتیبان در ادامه به بررسی چند راه حل آسان برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و غیره خواهد پرداخت.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی را جدی بگیرید

با استفاده مداوم از ماشین های لباسشویی به مرور بوی بد و زننده ای ممکن است از آن به مشام برسد و حتی در برخی از مواقع نیز فضای اطراف و آشپزخانه را نیز فرا خواهد گرفت. علاوه بر بوی بدی که در فضا پخش خواهد شد، عدم توجه به از رفع بوی بد ماشین لباسشویی می تواند منجر به بد بو شدن لباس های درون دیگ آن شود. علاوه براین، این بو در اغلب مواقع به دلیل رشد کپک و قارچ در بخش های مختلف دستگاه می باشد که می تواند موجب بروز بیماری های پوستی شود.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با آب گرم

یکی از مهم ترین کارهایی که همیشه و بعد از اتمام شستشوی لباس ها باید انجام داد، شستشو و تمیز کردن تمام بخش های داخلی ماشین لباسشویی می باشد. عدم توجه به این موضوع باعث میشود تا به مرور قارچ و کپک در درزها و گوشه های دیگ رشد کنند که در نهایت منجر به بوی بد در آن خواهند شد. به همین دلیل بهترین کار برای از بین بردن این بو، شستشوی داخل دستگاه با آب گرم می باشد. توجه داشته باشید که شستشو با آب سرد نمی تواند راهکار مناسبی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی باشد و حتما به دمای آب توجه داشته باشید.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه

همان طور که اشاره شد، شستشوی ماشین با آب گرم می تواند تا حد زیادی از ایجاد بوی بد در آن جلوگیری کند. در برخی از مواقع به دلیل بوی زیاد استفاده از آب گرم به تنهایی نمی تواند راهکار مفیدی باشد. به همین دلیل بهتر است از محلول آب و سرکه سفید برای این منظور استفاده کنید. برای انجام این کار دو پیمانه سرکه سفید در دستگاه بریزید و اجازه دهید تا با درجه دمای بالا شستشو انجام شود. در نهایت پس از انجام اینکار تمام بخش های داخلی ماشین را خشک کنید و درب آن را برای از بین رفتن نم و رطوبت باز بگذارید.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین

استفاده از محلول آب و سرکه می تواند تا حد زیادی بوی زننده داخل دیگه ماشین لباسشویی را از بین ببرد، اما در برخی از مواقع به راهکار قوی تری برای حل این مشکل نیاز می باشد. از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه سفید یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. برای این منظور لازم است دو پیمانه سرکه و نصف پیمانه جوش شیرین را با هم مخلوط نموده و در دیگ ماشین بریزید و اجازه دهید چند دقیقه ماشین روشن باشد و فضای داخلی آن کاملا تمیز شود. اگر علت بوی بد ماشین به خاطر شرایط داخل دیگ باشد، با این سه راه حل برطرف خواهد شد.

رفع بوی بد ماشین لبسشویی با جوش شیرین

شستشوی مخزن پودر لباسشویی

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد بوی بد در ماشین های لباسشویی، عدم نظافت مرتب مخزن پودر می باشد. دیواره های این مخزن که در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد ممکن است به دلیل انباشته شدن لایه هایی از پودرهای مختلف و همچنین نرم کننده بوی بدی بگیرد. مایع صابون و نرم کننده ممکن است در لوله مخزن انباشته شود و به دلیل عدم تخلیه آن در نهایت بوی بدی را ایجاد کند. برای از رفع بوی کپک ماشین لباسشویی بهتر است هر چند هفته یک مرتبه مخزن را از جای خود خارج کنید و تمام بخش های آن را تمیز نمایید.

جرم گیری ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب؛ منبع بوی بد ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین راه حل ها برای اینکه ماشین لباسشویی دچار بوی بد و کپک نشود، جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیر لاستیک دور درب می باشد. برای این منظور بهتر است پس از شستشوی لباس ها تمام بخش های دستگاه از قبیل دیگ و لایه های زیر لاستیک دور درب به طور کامل خشک شوند. در صورت رشد کپک و قارچ با مواد شوینده و آب گرم تمام درزهای لاستیک را تمیز کنید تا بوی بد آن رفع شود. در صورت نیاز می توانید آموزش نحوه تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را در بخش آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی تکنوپشتیبان مطالعه کنید.

تعویض سیفون فاضلاب

دلایل زیادی برای بوی بد ماشین لباس شویی وجود دارد که لازم است همگی شناسایی و برای هر یک راه حل مناسب ارائه گردد. یکی از دلایل بروز این مشکل، بوی بدی می باشد که از چاه فاضلاب نشات گرفته و در مسیر لوله تخلیه ماشین قرار میگیرد. برای این منظور می توانید سیفون چاه فاضلاب را تعویض کنید. علاوه براین، بهتر است به صورت دوره ای از مواد جرم گیر در چاه فاضلاب بریزید تا بوی زننده آن از بین برود.

تخلیه لباس ها بلافاصله پس از شستشو

لباس های داخل ماشین لباسشویی همیشه کمی نم و رطوبت دارند و قرار گرفتن آنها در فضای در بسته می تواند منجر به ایجاد بوی بسیار بدی شود. به همین دلیل لازم است بلافاصله پس از اتمام زمان شستشوی لباس ها، آنها را از دیگ خارج و در فضای باز پهن کنید. توجه داشته باشید که پس از تخلیه ماشین، حتما درب آن را باز بگذارید تا فضای داخلی آن کاملا خشک شود.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با تمیز کردن فیلتر

متاسفانه اغلب افراد به سرویس و تمیز کردن بخش های مختلف ماشین لباسشویی در طول سال توجه نداشته و همین کار در نهایت منجر به ایجاد بوی بسیار بد در دستگاه می گردد. به عنوان مثال، لازم است مسیر تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی همیشه و به صورت دوره ای کاملا تمیز شود.

شستشوی ماشین لباسشویی با جرم گیرهای مخصوص

علاوه بر موارد فوق و استفاده از محلول سرکه سفید و جوش شیرین، همچنین می توان با پودر و مایع های جرم گیر مخصوص فضای داخلی دستگاه را کاملا تمیز کنید. توجه داشته باشید که از پودر و مواد جرم گیر مرغوب استفاده نمایید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.

در صورت عدم رفع مشکل با راهکارهای فوق، پیشنهاد می کنیم با افراد و تیم های حرفه ای در تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا مشکل اصلی را بررسی و راه حل مناسب را ارائه دهند.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید