خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

دلایل توقف و خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی یکی از مشکلات رایج و البته نگران کننده ای می باشد که ممکن است برای برندهای مختلف رخ داده و به طور کامل عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه کند. دلایل زیادی برای از کار ایستادن و توقف ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوشف دوو و غیره وجود دارد که برخی از آنها براحتی قابل حل بوده و برخی نیاز به استفاده از تجربه تیم های تعمیر ماشین لباسشویی دارند. تکنوپشتیبان در ادامه به چند علت از توقف و از کار ایستادن و خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی پرداخته و راه حل هایی را برای رفع این مشکل معرفی خواهد نمود.

نکته: دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی برندهای سامسونگ، ال جی، دوو، کنوود، کروپ، آاگ، مجیک، حایر، هایسنس، هیوندای ، هاردستون، برفاب و… در بسیاری از مواقع یکسان است.

انواع خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

شاید برای شما نیز این مشکل پیش آمده باشد که در حین شستشوی لباس و در حالیکه ماشین لباسشویی روشن است، قبل از اتمام برنامه شستشو به طور ناگهانی از کار بایستد یا خاموش شود. در این شرایط با دو حالت مواجه خواهید بود؛ لباسشویی خاموش شده و از حرکت می ایستد یا حرکت دستگاه متوقف شده اما خاموش نمیشود. هر یک از این دو گروه به دلایل مختلفی رخ می دهند که با توجه به برند دستگاه و مدل آن به شیوه های متفاوتی باید برطرف شوند.

دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی و توقف کار

شرایطی را تصویر کنید که دستگاه در حال کار می باشد و به یکباره خاموش میشود. برای بررسی علت رخ دادن این مشکل لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

قطع جریان برق منزل

قبل از انجام هر کار لازم است مطمئن شوید که جریان برق منزل قطع نشده باشد. برای این کار بهتر است سایر کلیدهای برق را چک کنید و در صورت لزوم از جعبه تقسیم، وضعیت فیوزها را بررسی نمایید.

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی بخاطر مشکل در کابل برق

این مشکل بسیار رایج بوده و ممکن است به دلایل مختلف از قبیل وجود قطعی بخش هایی از کابل متصل به ماشین به یکباره جریان برق به دستگاه منتقل نشود و باعث خاموشی آن خواهد شد. قبل از بررسی سایر قطعات داخلی، بهتر است از سالم بودن کابل برق مطمئن شوید. پیشنهاد می کنیم حتما دو شاخه برق را بررسی کنید چون ممکن است در اتصالات آن مشکلاتی وجود داشته باشد.

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی به دلیل خرابی محافظ برق

به منظور جلوگیری از نوسانات جریان برق لازم است وسایل برقی منزل به محافظ متصل شوند. با توجه به اینکه این محافظ ها قطعات الکتریکی می باشند، لذا به مرور اشکالات و قطعی هایی مشاهده می گردد. خراب بودن محافظ می تواند منجر به قطعا شدن جریان ورودی به ماشین لباسشویی و خاموشی آن گردد.

خرابی در پارازیت گیر لباسشویی

از دیگر دلایل بسیار رایج برای بروز این مشکل می توان به خراب شدن خازن پارازیت گیر لباسشویی اشاره نمود. این قطعه یکی از قطعات بسیار مهم در محافظت از دستگاه در برابر پارازیت و نوسانات جریان برق بوده و خراب شدن آن می تواند منجر به توقف و خاموش شدن یکباره ماشین لباسشویی گردد

خراب شدن برد الکتریکی لباسشویی

در ماشین لباسشویی های جدید برد الکتریکی مهم ترین بخش برای برنامه ریزی دستگاه و ارسال فرمان به آن می باشد که خرابی آن می تواند اختلالات زیادی را در دستگاه بوجود آورد. این قطعه در واقع کار تایمر را در ماشین لباسشویی های قدیمی می کند. در نتیجه خراب بودن برد می تواند باعث ارسال فرمان اشتباه به دستگاه شده و در نهایت باعث خاموشی آن خواهد شد. لازم به ذکر است که تعمیر برد الکتریکی کاملا تخصصی بوده و با توجه به برد دستگاه برای بررسی وضعیت برد الکتریکی لازم است به نمایندگی های تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها مراجعه نمایید.

دلایل توقف ناگهانی لباسشویی در صورت روشن بودن دستگاه

مشکل دیگری که ممکن است در حین کار با ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، توقف یکباره و ناگهانی دستگاه بدون خاموش شدن آن خواهد بود. به عبارت دیگر چرخش و انجام فرآیند شستشو متوقف شده اما موتور دستگاه هنوز روشن است. دلایل متعددی منجر به رخ دادن این مشکل خواهند شد که برخی از آنها عبارتند از:

خراب شدن میکروسوئیچ لباسشویی

اغلب وسایل الکتریکی که دارای درب می باشند، میکروسوئیچ هایی به منظور اطمینان از بسته بودن درب و شروع به کار دستگاه در نظر گرفته شده است. در ماشین لباسشویی میکروسوئیچ هایی تعبیه شده است که به محض تشخیص باز شدن درب، فرمان توقف را به برد الکتریکی ارسال می کند. لذا، خراب بودن هر یک از این میکروسوئیچ ها می تواند منجر به توقف ناگهانی ماشین لباسشویی شود. بررسی سلامت و وضعیت میکروسوئیچ ها کمی پیچیده بوده و با مولتی متر لازم است بررسی شوند تا در صورت وجود خرابی در هر یک، نسبت به تعویض آنها اقدام گردد.

توقف ناگهانی ماشین لباسشویی

توقف ناگهانی لباسشویی بخاطر خرابی قفل درب

ماشین های لباسشویی دارای قفل های مخصوص درب می باشند که در صورت خراب بودن زبانه آنها، درب به طور کامل بسته نخواهد شد. در بسیاری از مواقع خراب بودن این قفل می تواند منجر به توقف ناگهانی لباسشویی شود. در مطالب بخش آموزش تعمیر ماشین لباسشویی نحوه رفع مشکلات مختلف در دستگاه را شرح خواهیم داد.

خرابی شیر برقی لباسشویی

یکی از قطعات مهم و اصلی در ماشین های لباسشویی، شیر برقی و شیر آب ورودی می باشد که برای انتقال آب و خیس شدن لباس ها در ابتدای شروع کار در نظر گرفته شده اند. برنامه شستشوی لباسشویی زمانی آغاز میشود که آب به اندازه کافی وارد دیگ شود و شیر برقی ورود جریان آب را قطع کند. در صورت خراب بودن شیر برقی دستگاه بکباره متوقف خواهد شد و برای منتظر خواهد بود تا آب وارد دیگ شود. برای بررسی وضعیت این قطعه لازم است با رعایت اصول ایمنی، با مولتی متر بررسی کنید که آیا جریان در شیر ورودی آب وجود دارد یا خیر!

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات یکی از قطعات داخلی ماشین های لباسشویی می باشد که میزان آب ورودی را اندازه گیری نموده و پس از کامل شدن ظرفیت دیگ، فرمان توقف را به شیر آب ورودی ارسال می کند. گاهی اوقات ممکن است این قطعه دچار اختلال شود و فرمان اشتباه را به شیر برقی ارسال نموده و در نهایت منجر به توقف ناگهانی لباسشویی شود.

خراب بودن پمپ تخلیه

از دیگر مواردی که می تواند دلیل توقف ناگهانی لباسشویی باشد، خراب بودن پمپ تخلیه دستگاه است. مسدود شدن مسیر پمپ تخلیه منجر به رخ دادن این مشکل میشود. لذا بهتر است مسیر تخلیه به طور کامل بررسی شده و مواد انباشته شده در این مسیر را تخلیه کنید.

خرابی توپی تایمر لباسشویی

بر روی تمام ماشین های لباسشویی قدیم و جدید تایمرهایی در نظر گرفته میشوند که مدت زمان اجرای برنامه را مشخص می کند. این تایمر در مدل های قدیم و جدید با تغییراتی مواجه شده است که خرابی در هر یک از مدل های آن می تواند اجرای برنامه دستگاه را با مشکل مواجه کند. به عنوان مثال، در صورت چرخاندن تایمر در جهت عکس می تواند منجر به خراب شدن توپی تایمر شود.

خرابی چرخ دنده لباسشویی

علاوه بر خرابی در توپی تایمر، چرخ دنده این قطعه از ماشین لباسشویی نیز بسیار آسیب پذیر بوده و با استفاده متوالی و مداوم از دستگاه می تواند دچار خرابی گردد. خراب شدن این بخش از تایمر نیز می تواند اجرای برنامه شستشو را با اختلال مواجه کند که در نهایت باعث توقف ناگهانی لباسشویی میشود. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، خرابی این قطعه باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی نمیشود و تنها چرخش دستگاه را متوقف می کند.

توقف ناگهانی ماشین لباسشویی به دلیل خرابی برد کنترل

برد کنترل مغز هوشمند ماشین لباسشویی می باشد و فرمان برای اجرای برنامه های مختلف دستگاه از این طریق به سایر بخش ها ارسال می گردد. در برخی از مواقع خراب بودن این بخش می تواند به توقف ناگهانی برنامه شستشوی لباسشویی منجر شود. البته بررسی این قطعه بسیار حساس بوده و نیاز به تخصص افراد حرفه ای در زمینه تعمیر لوازم خانگی دارد.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید