تعویض پدال یخچال فریزر و ساید بای ساید

آموزش تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید

تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید برندهای مختلف یکی از مشکلات بسیار رایجی می باشد که به دلایل مختلف ممکن است به آن نیاز داشته باشید. قبل از معرفی گام های اصلی و مهم برای رفع اشکالات موجود در پدال آبسردکن، لازم به ذکر است که این قبیل از خرابی ها بهتر است توسط افراد حرفه ای در تعمیر یخچال فریزر انجام شود. تیم های حرفه ای در بسیاری از مواقع با انجام تعمیرات ساده، مانع از خرید قطعات جدید و پرداخت هزینه برای تعویض آنها میشوند. تکنوپشتیبان در ادامه به چند نکته مهم در تعمیر و تعویض آب سردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید برندهای مختلف از جمله سامسونگ، ال جی و دوو خواهد پرداخت.

پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید چیست؟

بر روی درب یخچال فریزرهای دو طبقه نسل جدید و همچنین تمام ساید بای سایدهای داخلی و خارجی، آبسردکن موجود بوده و امکان استفاده از آب سرد یا یخ در مدت زمان کوتاه و به ساده ترین شکل را فراهم نموده است. برای استفاده از آب سرد لازم است لیوان در جای مخصوص قرار گرفته و به پدال فشار وارد شود تا به آب یا یخ دسترسی پیدا کنید. پدال آبسرد کن نقش بسیار مهمی در نحوه خروج آب از تانک واتر آبسردکن یا قطعات یخ از یخساز داشته و خرابی آن می تواند منجر به رخ دادن مشکلات متعددی شود. از مهم ترین نشانه هایی که نیاز به تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید را بازگو میکند می توان به نشت آب از آبسردکن روی درب یا خروج آب از قسمت آبریز اشاره نمود.

تعمیر پدال یخچال فریزر و ساید بای ساید

اقدامات قبل از تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

تفاوت اصلی افراد و تیم های حرفه ای و با تجربه در زمینه تعمیر ساید بای ساید و یخچال فریزر با افراد مبتدی در ترجیح دادن تعمیر به تعویض قطعات می باشد. به عبارت دیگر، بهتر است قبل از خرید و تعویض پدال آب سردکن چند نکته مهم را بررسی نموده و مشکلات احتمالی را برطرف کنید. از مهم ترین مواردی که لازم است قبل از تعویض پدال آبسردکن ساید بای ساید و یخچال فریزر به آن توجه کنید عبارتند از:

بررسی آب موجود در آبسردکن

در بسیاری از مواقع به دلیل عدم خروج آب از آبسردکن پس از فشردن پدال، تصور میشود که این قطعه دچار مشکل می باشد. در این شرایط بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا آب به اندازه کافی در واتر تانک موجود می باشد یا خیر؟ آیا فشار آب به اندازه ای هست که بتواند به خوبی و بدون مشکل وارد واتر تانک شده و از قسمت آبریز خارج شود؟ علاوه براین، لازم است از مسدود نبودن شلنگ آبسرد کن و همچنین عدم یخ زدگی تانک واتر آن اطمینان کسب کنید.

تمیز کردن فیلترهای قبل از تعمیر پدال آبسردکن یخچال فریزر

فیلترهای موجود در سیستم آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید تا حد زیادی آلودگی های موجود در آب را جذب نموده و آنها را تصفیه می کنند. به همین دلیل به مرور ممکن است به دلیل انباشته شدن آلودگی ها و ایجاد رسوب، منافذ فیلتر مسدود شده و امکان عبور آب به آسانی از آن وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع به جای تعمیر یا تعویض آبسردکن یخچال فریزر می توان تنها با تمیز کردن فیلترها مشکل را برطرف کرد.

بررسی وضعیت شیر برقی

از دیگر مشکلات رایج در یخچال فریزر و ساید بای سایدها خرابی شیر برقی می باشد که بهتر است قبل از تعویض پدال وضعیت آن بررسی شود. برای این منظور به کمک لازم است ابتدا به کمک اهم متر میزان مقاومت آن بررسی شود. علاوه براین، میزان ولتاژ ترمینال متصل به آن نیز اندازه گیری گردد. سالم بودن شیر برقی به معنای صفر بودن مقدار ولتاژ ترمینال متصل به آن می باشد.

تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

پس از بررسی تمام موارد فوق و عدم رفع مشکل پدال آبسرد کن، تنها گزینه پیش رو تعمیر و تعویض این قطعه می باشد. برای این منظور لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • با توجه به اینکه هر یک از قطعات داخلی یخچال فریزر و ساید بای ساید متعلق به برندهای مختلف دارای اندازه و شکل و طراحی منحصر به فردی می باشد، لذا باید بر اساس مدل دستگاه پدال مناسب را خریداری نمایید. برای اطلاع از مدل یخچال فریزر کافیست درب آن را باز کنید و از شماره و سریال دستگاه را مشاهده نموده و نمایندگی های برند مربوطه نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  • پس از خرید قطعه مورد نظر، سیم دستگاه را به طور کامل از پریز جدا کنید.
  • سینی تخلیه یخچال فریز را از جای خود خارج کنید تا به آبسردکن دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که در برخی از مدل ها ممکن است آبسردکن با پیچ متصل نشده باشد و در این شرایط می توان با چاقو یا یک شی نوک تیز آن را به بیرون هدایت و از جای خود خارج کنید.

آموزش تعمیر پدال آب سرد کن ساید باید ساید و یخچال

  • در این مرحله لازم است با احتیاط کامل میکروسوئیچ ها را از گیره های نگهدارنده آن جدا کنید به طوریکه دچار آسیب و شکستگی نشوند.
  • در نهایت می توانید پدال معیوب را از دستگاه جدا نموده و آن را با قطعه جدید تعویض کنید. سپس تمام فوق مراحل را به صورت عکس اجرا نموده و مجدد وضحیت پدال آبسرد کن یخچال فریزر را بررسی کنید.

تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ

با توجه به تفاوت هایی که در نحوه دسترسی به آبسردکن در یخچال فریزر و ساید بای ساید در مدل های مختلف این برند وجود دارد، لذا پیشنهاد می کنیم ابتدا با تیم های تعمیر یخچال فریزر سامسونگ تماس بگیرید. علاوه براین، ابتدا به طور کامل وضعیت فیلترها را بررسی کنید چون در اغلب مواقع تنها با تمیز کردن فیلترها می توان بسیاری از مشکلات آبسردکن را برطرف نمود و نیاز به تعویض قطعات نخواهد بود.

تعمیر و تعویض پدال آب سردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی

یکی از موارد بسیار مهم در تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای سایدهای ال جی، استفاده از قطعات اصل و اورجینال می باشد. برای این منظور در صورت تماس با تیم های تعمیر یخچال فریزر ال جی از قطعات اصل استفاده خواهد شد و انجام تعمیرات صورت گرفته کاملا تضمین شده خواهد بود.

تعمیر پدال آبسردکن یخچال فریزر دوو

میکروسوئیچ های موجود در آبسردکن ها بسیار ظریف و شکننده می باشند و به همین دلیل لازم است تیم های تعمیر یخچال فریزر دوو با دقت کامل گیره های این قطعات را جدا کنند. توجه داشته باشید که در اغلب مواقع در حین تعمیر و تعویض پدال یخچال فریزر دوو میکروسوئیچ ها با مشکل مواجه شده و به دلیل شکستگی لازم است آنها را تعویض کنید.

با توجه به اینکه دلایل زیادی در خرابی آبسردکن نقش دارند، لذا پیشنهاد می کنیم قبل از تعمیر و تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید و از تعمیر بدون مهارت و تخصص خودداری کنید.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید