رفع گرفتگی لوله یخچال

آموزش رفع  مشکل گرفتگی لوله ناودان یخچال

local_offerآموزش تعمیر یخچال فریزر
chat0

رفع گرفتگی لوله یخچال یکی از مشکلات رایجی می باشد که در اغلب افراد پس از استفاده چند ساله از آن با این مساله مواجه میشوند. با توجه به دلایل متعددی که منجر به گرفتگی لوله ناودان یخچال فریزر میشود و مشکلاتی از قبیل تجمع آب در کف دستگاه، ایجاد بوی بد و ایجاد برفک و یخ زدگی در دیواره ها، این موضوع باید جدی گرفته شود. لازم به ذکر است که در برخی از برندها ممکن است دست یابی به لوله ها به آسانی امکان پذیر نباشد و به همین دلیل بهتر است برای رفع گرفتگی لوله با تیم های حرفه ای در زمینه تعمیر یخچال فریزر تماس گرفته شود. تکنوپشتیبان در ادامه به دلایل رخ دادن این مشکل و راه هایی برای جلوگیری از رخ دادن آن و باز کردن گرفتگی لوله های ناودان یا فاضلاب یخچال فریزر اشاره خواهد داشت.

نشانه های گرفتگی لوله یخچال

هر یک از اختلالات قطعات داخلی در یخچال فریزر و ساید بای ساید را می توان از طریق نشانه های ظاهری و همچنین کدهای خطا نمایش داده شده شناسایی نمود. به عنوان مثال، در صورت گرفتگی لوله یخچال فریزر چند نشانه بارز در بخش های مختلف دستگاه به چشم میخورد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجمع حجم بالایی از آب در زیر کشوی پایینی یخچال و یخ زدن آن
  • ایجاد برفک در دیواره های فریزر
  • مشاهده قطرات آب روی دیواره های یخچال
  • استشمام بوی بد و مواد غذایی فاسد شده در یخچال
  • تجمع آب در کف کابین فریزر و یخ زدگی آنها

رفع گرفتگی لوله ناودان یخچال فریزر

رفع گرفتگی لوله یخچال

برای رفع گرفتگی لوله یخچال فریزر ابتدا لازم است لوله ها را بخ درستی شناسایی نموده و با نقش و وظایف آنها آشنا شوید. از جمله لوله های یخچال فریزر که در سیستم خنک سازی نقش بسیار مهمی داشته و در پشت دستگاه به صورت مارپیچ می باشند، لوله های کندانسور هستند. این لوله ها حاوی مایع بوده و منجر به خنک شدن گاز قرار گرفته در لوله های اواپراتور میشوند و تجمع گرد و غبار بر روی آنها در نهایت می تواند باعث یخ زدگی و گرفتگی شود. جهت آشنایی بیشتر با این لوله ها می توانید مطالب ارائه شده در بخش آموزش تعمیریخچال فریزر را مطالعه کنید. برای رفع گرفتگی لوله یخچال فریزر که در پشت دستگاه قرار دارد، لازم است گام های زیر را طی کنید:

  • دستگاه را از پریزر برق جدا کنید.
  • لوله های پشت یخچال به طور کامل تمیز شده و هیچ گونه گرد و غبار و تجمع ذرات روغن کاملا پاکسازی شود.
  • آب گرم را به حالت افشان روی لوله های کندانسور اسپری کنید تا به مرور یخ موجود در آنها ذوب شود.
  • پس از گذشت زمان به مرور یخچال های ایجاد شده درون لوله ذوب شده و می توانید یخچال را به برق متصل کنید. توجه داشته باشید که این لوله ها در برخی از مدل های یخچال فریزر در پایین دستگاه قرار دارند و در برخی نیز در قسمت بالایی و پشت یخچال می توان به آنها دسترسی داشت.

رفع گرفتگی لوله ناودان یخچال

با توجه به اینکه در یخچال فریزرهای دیفراست هر چند 6 تا 48 ساعت یک مرتبه سیستم برفک زدایی دستگاه فعال شده و هر گونه یخ و برفک ایجاد شده در دیواره ها و سایر بخش ها ذوب میشوند. برفک های ذوب شده در نهایت از لوله ناودان یا فاضلاب دستگاه تخلیه می گردد. یکی از مهم ترین مواردی که در رفع گرفتگی لوله یخچال با آن مواجه هستیم، گرفتگی در لوله ناودان می باشد که وظیفه آن تخلیه آب های تجمع یافته در کف دستگاه می باشد. به دلایل مختلف ممکن است این لوله ناودانی دچار گرفتگی شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • تجمع ذرات مواد غذایی موجود در یخچال فریزر
  • یخ زدن لوله ناودان به دلیل خرابی سیستم برفک زدایی و قطعاتی از قبیل المنت، ترموفیوز و غیره

به منظور رفع گرفتگی لوله ناودان یخچال فریزر می توان مراحل زیر را طی نمود:

  • قبل از انجام هر اقدام، لازم است یخچال فریزر را از برق جدا کنید.
  • کشوی پایینی دستگاه را خارج کنید و یخ و آب های تجمع یافته در زیر آن را به طور کامل تمیز کنید.
  • با میله فلزی باریک مسیر لوله ناودان را باز کنید تا مواد غذایی و آلودگی های انباشته شده از مسیر جریان آب خارج شوند
  • در صورت وجود یخ در لوله ناودان، کافیست کمی آب داغ و نمک را به مرور داخل لوله ریخته و به آن زمان دهید تا یخ ها را ذوب کند.
  • در آخرین مرحله و پس از رفع گرفتگی لوله یخچال، زیر کشوها کاملا تمیز و خشک شده و یخ های موجود در دیواره های فریزر و کابین یخچال پاکسازی شود.
  • در نهایت می توانید دستگاه را به برق متصل کنید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب یخچال

راه های جلوگیری از گرفتگی لوله یخچال فریزر

با توجه به اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، لذا بهتر است به جای رفع گرفتگی لوله یخچال فریزر، نسبت به جلوگیری از رخ دادن این مشکل اقدام شود. برای این منظور لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

  • لوله های پشت یخچال فریزر را به صورت مرتب تمیز کنید تا گرد و غبار و ذرات روغن و چربی روی آنها انباشته نشود.
  • داخل کابین یخچال را همیشه تمیز کنید و از ورود ذرات مواد غذایی به درون لوله ناودان جلوگیری نمایید.
  • به صورت دوره ای و مرتب مسیر لوله ناودان را با میله باریک باز کنید تا مواد غذایی به مرور در آن تجمع پیدا نکنند.

در شرایطی که تمام مراحل رفع گرفتگی لوله یخچال فریزر که به آن اشاره شد و مشکل نشت و تجمع آب در کف کابین یخچال و فریزر برطرف نگردید، بهتر است با تیم های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

به ما امتیاز بدید

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید