علت بوق زدن یخچال فریزر

10 علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

بوق زدن یخچال فریزر و ساید یکی از مشکلات رایجی می باشد که در بسیاری از مواقع نگرانی هایی را ایجاد می کند. مخصوصا اگر برای چند ثانیه صدای بوق به گوش برسد و سپس صدا قطع شده و مجدد این مراحل تکرار شوند. چون این بوق نوعی آلارم و هشدار می باشد که نشان دهنده خرابی قطعات داخلی یخچال است و اگر جدی گرفته نشود، خسارت های زیادی را به همراه خواهد داشت. اگر شما نیز به دنبال این هستید که دلیل بوق زدن یخچال فریزر ال جی، سامسونگ، هایسنس، الکترواستیل، پارس، دیپوینت، امرسان، نیکسان، فروزان، آرچلیک، هیمالیا، کنوود، دوو، سونیا و اسنوا چیست، در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر با ما همراه باشید.

1) بوق زدن یخچال به علت باز بودن درب

همانطور که اشاره شد، بوق یخچال فریزر نوعی هشدار دهنده می باشد تا از بروز خرابی های بیشتر جلوگیری شود. باز بودن درب یکی از اصلی ترین دلایلی می باشد که باعث میشود یخچال بوق بزند. در بسیاری از مواقع کودکان درب را برای مدت طولانی ممکن است باز بگذارند یا سایر افراد خانواده فراموش کنند درب را ببندند. توجه داشته باشید که چون باز بودن بیش از حد درب باعث کاهش دمای داخل کابین یخچال میشود، به همین دلیل موتور برای مدت طولانی باید روشن باشد و در نهایت منجر به کاهش طول عمر یخچال خواهد شد. پخش شدن صدای آلارم از یخچال نوعی هشدار است تا درب را هر چه سریع تر ببندید و از خراب شدن قطعات داخلی دستگاه و صرف هزینه برای تعمیر یخچال فریزر جلوگیری کنید.

بوق زدن یخچال به علت باز بودن درب

2) تراز نبودن یخچال؛ علت صدای آلارم

متاسفانه در بسیاری از مواقع به نحوه قرار گرفتن یخچال فریزر روی سطح زمین توجه نمیشود. به همین دلیل یخچال فریزر تراز نبوده و مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال، یخچال فریزرهایی که روی سطح ناصاف قرار میگیرند، درب آنها به درستی بسته نمیشود. لذا اگر به دنبال علت بوق زدن یخچال هستید، بهتر است بررسی کنید که آیا دستگاه روی زمین تراز است یا خیر؟ اگر تراز نبود با تنظیم ارتفاع پایه ها می توانید مشکل را رفع کنید و صدای آلارم قطع میشود.

3) خرابی لاستیک دور درب

ممکن است به ظاهر درب یخچال کاملا بسته باشد، اما صدای بوق از آن به گوش میرسد. در این شرایط بهتر است وضعیت لاستیک دور درب بررسی شود. لاستیک دور درب یخچال به مرور زمان کمی خشک شده و بخش هایی از آن ممکن است به خوبی روی لبه درب قرار نگیرند و به همین علت درب کاملا بسته نخواهد بود. نحوه تعویض لاستیک دور درب یخچال را قبلا به صورت گام به گام و تصویری ارائه داده ایم و می توانید با مطالعه آن مشکل بوق زدن یخچال را در کمترین زمان رفع کنید.

4) بوق زدن یخچال فریزر به علت خرابی سنسور درب

یخچال فریزرهای نسل جدید دارای سنسورهای بسیار کوچک روی درب هستند که باز و بسته بودن آن را تشخیص می دهند. این سنسورها به محض تشخیص باز بودن درب به برد اطلاع داده و بعد از گذشت زمان صدای بوق پخش میشود. اگر سنسور خراب باشد، باز بودن درب به اشتباه تشخیص داده میشود. در این شرایط ابتدا بررسی کنید که آیا درب بسته است یا خیر؟ اگر درب بسته بود، سنسور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

5) صدای آلارم یخچال به علت خرابی برد

در حالت کلی هر یک از قطعات داخلی دستگاه که به اشتباه تشخیص دهد که درب باز است، باعث بوق زدن یخچال ال جی، سامسونگ، هایسنس و غیره میشوند. برد که مغز دستگاه بوده و فرمان ها را برای سایر قطعات ارسال می کند، در صورت خراب شدن مدارات آن ممکن است اشتباها منجر به فعال شدن آلارم شود. در این شرایط درب بسته بوده و دمای داخل کابین نیز استاندارد است و تنها دلیل بوق زدن یخچال، خرابی برد است. توجه داشته باشید که این قطعه باید توسط تعمیرکاران متخصص تعمیر شود.

6) پر بودن کابین یخچال فریزر بیش از اندازه استاندارد

در بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل چیدمان نامناسب و پر کردن بیش از اندازه قفسه ها، درب یخچال و فریزر بسته نشود. علاوه براین، پر بودن بیش از اندازه کابین یخچال و فریزر باعث میشود جلوی فن مسدود شده و هوا به درستی جریان نخواهد داشت. لذا موتور برای مدت طولانی روشن میشود تا دمای کابین را کاهش دهد و به همین علت بوق زدن یخچال رخ خواهد داد.

7) افزایش دمای یخچال فریزر

علاوه بر باز بودن درب، افزایش دمای داخل کابین نیز می تواند علت بوق زدن یخچال باشد. لذا هر چیزی که باعث شود دمای درون کابین یخچال و فریزر بیش از مقدار استاندارد آن شود و در طولانی مدت نیز این مشکل رفع نگردد، آلارم را فعال خواهد کرد. به عنوان مثال، قطع شدن برق یکی از موارد رایجی می باشد که در رخ دادن این شرایط موثر است. علاوه براین، باز و بسته شدن زیاد درب، قرار گرفتن یخچال کنار اجاق گاز و سماور و سیستم های گرمایشی از جمله این موارد هستند. بررسی کنید که چرا دمای یخچال بیش از اندازه گرم است و موتور برای مدت طولانی روشن است؟

افزایش دمای یخچال فریزر

8) بوق زدن یخچال به علت خرابی ترموستات

ترموستات از قطعات بسیار مهم درون یخچال فریزر می باشد که وظیفه اصلی آن، اندازه گیری دما و ارسال اطلاعات به برد برای خاموش یا روشن شدن موتور کمپرسور است. اگر این قطعه خراب شود، دمای داخل کابین ممکن است به اشتباه تشخیص داده شده و موتور برای مدت طولانی روشن باشد. به همین دلیل یخچال بوق میزند و صدای آلارم آن نشان دهنده خرابی قطعات داخلی است و باید تعمیر شود.

9) یخ زدن لوله های اواپراتور

یخ زدن لوله های اواپراتور نیز می تواند علت بوق زدن یخچال الکترواستیل، پارس، دیپوینت و سایر برندها باشد. چون با یخ زدن این لوله ها موتور برای مدت طولانی روشن خواهد بود اما هوای درون کابین همچنان گرم است. به علت فشار زیادی که در این شرایط به موتور وارد شده و علیرغم روشن بودن طولانی اما دما کاهش پیدا نمی کند، آلارم فعال شده و دستگاه بوق می زند. با بررسی مرتب لوله های اواپراتور می توانید مانع از کاهش طول عمر موتور شوید و آلارم یخچال نیز فعال نمیشود.

10) بوق زدن یخچال به علت نشت گاز

با کم شدن گاز و نشت آن نیز دمای رون کابین تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. برای جبران این شرایط موتور کمپرسور روشن شده و در طولانی مدت کار می کند. به همین دلیل صدای بوق یخچال امرسان، نیکسان، فروزان و سایر برندها ممکن است به گوشتان برسد و تنها راه حل شارژ گاز توسط تعمیرکار حرفه ای خواهد بود.

جمع بندی: اگر میخواهید بدانید که چرا صدای بوق یخچال قطع نمیشود و آلارم آن به طور مداوم فعال است، بهتر است در نحوه استفاده از دستگاه کمی تجدید نظر کنید. استفاده نادرست از یخچال فریزر و باز گذاشتن درب آن برای طولانی مدت، پر شدن بیش از اندازه قفسه ها و تراز نبودن دستگاه همگی می توانند علت اصلی این مشکل باشند. علاوه براین، با سرویس دوره ای یخچال می توانید از خراب شدن قطعات داخلی آن جلوگیری کنید و در این شرایط با مشکل بوق زدن یخچال مواجه نخواهید شد. سرویس کاران تکنوپشتیبان در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران حضور داشته و در کمترین زمان به محل اعزام و تعمیر لوازم خانگی در محل را برای شما انجام می دهند.

4.5/5 - (امتیاز 6)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید