کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی بوش

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی بوش (تمام مدلها)

local_offerآموزش تعمیر ماشین لباسشویی
chat0

کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی بوش سری 8، 6 و 7 و غیره با حروف E و F نمایش داده شده و متناسب با مدل دستگاه می توان دلیل هر یک را بررسی نمود. بسیاری از ارورها به آسانی قابل حل بوده و رفع سریع آنها می تواند از آسیب های جدی تر به دستگاه جلوگیری کند. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی لیست کاملی از کدهای خطا لباسشویی بوش BOSCH از قبیل ارور F17، F23 و غیره را معرفی و راه حل هایی برای رفع هر یک ارائه خواهیم داد.

آنچه در این مطلب می خوانید:

کد خطا و ارور E16 و F16 ماشین لباسشویی بوش

ارورهای E16 و F16 در لباسشویی بوش در سری های مختلف نشان دهنده وجود اشکال در درب دستگاه می باشد. در شرایطی که درب دستگاه باز تشخیص داده شود، این دو ارور را می توانید روی پنل مشاهده کنید. برای رفع مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا درب باز است یا خیر؟ زبانه قفل را بررسی کنید، چون ممکن است مانع از بسته شدن کامل درب شود. اگر درب بسته باشد، خرابی میکروسوئیچ می تواند دلیل رخ دادن این مشکل باشد و در صورت نیاز باید تعویض شوند.
البته لازم به ذکر است که در برخی از مواقع خرابی در برد الکتریکی و قطع شدن ارتباط آن با میکروسوئیچ ها نیز می تواند در رخ دادن این قبیل ارورها موثر باشند. بررسی و عیب یابی برد الکتریکی بهتر است توسط افراد حرفه ای در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی انجام شود.

کد خطا و ارور E17 و F17 ماشین لباسشویی بوش

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی بوش می توان به E17 و F17 اشاره نمود که به معنای وجود اشکال در سیستم آبگیری دستگاه است. در شرایطی که مدت زمان آبگیری لباسشویی بیش از اندازه شود، این دو ارور روی پنل نمایش داده میشود. برای رفع این کدهای خطا و ارورها لازم است موارد زیر بررسی شوند:

  • شلنگ ورودی را بررسی کنید که دچار گرفتگی یا ترک و شکستگی نشده باشد.
  • شیر آب ساختمان را بررسی کنید و مطمئن شوید که فشار آب به اندازه است. این مشکل در طبقات بالایی آپارتمان ها به وفور رخ می دهد.
  • شیر برقی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.
  • هیدروستات که مسئول اندازه گیری سطح آب داخل دستگاه می باشد را بررسی کنید. خرابی این قطعه می تواند منجر به قطع شدن زود هنگام آبگیری شود.
  • برد الکتریکی نیز می تواند منجر به بروز این کد خطا شود. برای بررسی این قطعه پیشنهاد می کنیم با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

کد خطا و ارور E18 و F18 ماشین لباسشویی BOSCH

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی بوش که در اغلب مواقع با آن مواجه خواهید شد، خطاهای F18 و E18 می باشند که نشان دهنده اشکال در سیستم تخلیه هستند. چند دلیل در بروز این دو کد خطا نقش دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • شلنگ تخلیه به مرور ممکن است دچار انسداد و گرفتگی شده باشد. لباسشویی را به جلو بکشید و شلنگ تخلیه را بررسی نمایید.
  • گرفتگی سطح فیلتر به دلیل استفاده زیاد از دستگاه در بسیاری از مواقع منجر به نمایش خطاهای E18 و F18 باشند. فیلتر از جمله قطعاتی می باشد که باید به صورت دوره ای تمیز شود.
  • پمپ تخلیه و سیم پیچی های آن ممکن است با اختلال مواجه شده باشد. این قطعه را با دقت بررسی و مشکلات روی آن را رفع کنید.
  • برد الکتریکی نیز می تواند دلیل دیگری برای این دو کد خطا باشد و باید با دقت بررسی گردد.

کد خطا و ارور E19 و F19 ماشین لباسشویی بوش

کدهای خطا E19 و f19 در لباسشویی بوش در شرایطی بروز می کنند که گرم شدن آب داخل مخزن بیش از اندازه طول بکشد. مهم ترین دلیل برای بروز این شرایط، خراب شدن المنت و سنسور می باشد. هر یک از این قطعات را جداگانه بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید. در بسیاری از مواقع قطع شدن اتصالات بین المنت و سایر قطعات منجر به گرم نشدن آب در بازه زمانی مناسب شود. در شرایطی که هیچ یک از این قطعات دارای اشکال و خرابی نباشند، برد الکتریکی و اختلالات رویآن می تواند منجر به نمایش این دو ارور شوند.

کد خطا و ارور E20 و F20 ماشین لباسشویی بوش

ارور E20 و F20 ماشین لباسشویی بوش نیز مانند مورد قبل نشان دهنده گرم نشدن آب داخل دستگاه است. برای رفع مشکل لازم است المنت، سنسور و برد بررسی و اشکالات هر یک برطرف شود.

کد خطا و ارور E23 و F23 ماشین لباسشویی BOSCH

از دیگر کدهای خطا ماشین لباسشویی بوش می توان به E23 و f23 اشاره نمود که هر دو نشان دهنده وجود اشکال در آبگیری است. در صورت مواجه شدن با هر یک از یان دو کد خطا، لازم است ابتدا شیر ورودی و شلنگ را بررسی کنید. علاوه براین، شیر برقی و برد الکتریکی نیز در این زمینه نقش داشته و باید با دقت بررسی و در صورت نیاز با قطعات اصلی تعویض شوند.

کد خطا و ارور E25 و F25 ماشین لباسشویی بوش

در برخی از مدل های جدید لباسشویی های بوش از سنسور کف دیگ یا aqua sensor استفاده میشود. این سنسور نه تنها میزان آب موجود در کف دیگر را اندازه گیری می کند، بلکه میزان کثیفی آب را نیز تشخیص می دهد. خرابی در این سنسور با ارورهای E25 و F25 نمایش داده میشود. در صورت مشاهده این دو ارور لازم است سنسور تعویض شود.

کد خطا و ارور E26 و F26 ماشین لباسشویی بوش

هیدروستات از جمله قطعات بسیار مهم در ماشین های لباسشویی می باشد که سطح آب را اندازه گیری می کند. اگر سطح آب بیش از مقدار استاندارد باشد، عمل آبگیری قطع خواهد شد و بالعکس. خرابید در هیدرستات و شلنگ و منبع آن همگی با ارورهای E26 و F26 نمایش داده میشود. در شرایطی که هیدروستات هیچگونه خرابی نداشته باشد، ممکن است خرابی برد الکتریکی منجر به بروز این ارورها شود.

کد خطا و ارور E27 و F27 ماشین لباسشویی بوش

ارور E27 , F27 لباسشویی بوش نیز مانند دو مورد قبل نشان دهنده خرابی در هیدروستات هستند. نحوه رفع نیز مانند ارورهای e26 می باشد و نیاز به بررسی دقیق وضعیت هیدروستات دارد.

کد خطا و ارور E28 و F28 ماشین لباسشویی BOSCH

یکی دیگر از سنسورهای بسیار مهم در داخل ماشین های لباسشویی، سنسور flow می باشد. به دلایل مختلف ممکن است این سنسور دچار شکستگی و خرابی شود و در این صورت ارورهای E28 و f28 روی لباسشویی بوش نمایش داده میشود. در صورت مواجه شدن با این دو خطا بهترین کار تعویض سنسور flow خواهد بود.

کد خطا و ارور E29 و F29 ماشین لباسشویی بوش

در برخی از مدل های لباسشویی بوش، عدم آبگیری صحیح و وارد نشدن آب به داخل دستگاه با ارورهای f29 و E29 نمایش داده میشود. دلایل زیادی می تواند در رخ دادن این شرایط نقش داشته باشد که مهم ترین آنها وجود اشکال در شلنگ ورودی و شیر برقی می باشد. علاوه براین، لازم است شیر آب نیز با دقت بررسی و اختلالات آنها رفع شود.
علاوه بر موارد فوق، اختلال در مدارات برد الکتریکی لباسشویی بوش نیز می تواند ارورهای e29 و F29 را نمایش دهد.

کد خطا و ارور E31 و F31 ماشین لباسشویی بوش

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی بوش که در برخی از مدل و سری ها نمایش داده میشود، خطاهای e31 و f31 می باشد. این دو کد خطا نشان دهنده وجود اشکال در سیستم تخلیه می باشد. گرفتگی شلنگ تخلیه، خرابی برد، اشکال در پمپ تخلیه و فیلتر آن همگی در بروز این قبیل ارورها موثر هستند.

کد خطا و ارور E32 و F32 ماشین لباسشویی بوش

عدم توازن در لباس های درون دیگ اصلی ترین دلیل در رخ دادن ارورهای e32 و f32 لباسشویی بوش باشند. در شرایطی که بیش از اندازه یا مقدار کم لباس درون دیگ قرار گیرد، در یک قسمت دیگ به هم گره خورده و انباشته میشوند. به همین دلیل توازن درون دیگ از بین رفته و این دو کد خطا روی پنل نمایش داده خواهد شد. لباس های درون دیگ را خارج کنید و گره های ایجاد شده را باز و مقدار استاندارد از آنها را مجدد وارد مخزن کنید. البته در برخی از مواقع خرابی در برد دستگاه و تاخو نیز می تواند در بروز این دو کد خطا موثر باشند.

کد خطا و ارور E34 و F34 ماشین لباسشویی بوش

خرابی در میکروسوئیچ نصب شده روی درب ماشین های لباسشویی BOSCH با ارورهای e34 و f34 نمایش داده میشود. ابتدا بررسی کنید که آیا میکروسوئیچ ها سالم هستند یا خیر و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. علاوه براین، اتصال میکروسوئیچ و برد را بررسی کنید و مطمئن شوید که اتصالات قطع نشده باشند.

کد خطا و ارور E35 و F35 ماشین لباسشویی بوش

کدهای خطا ماشین لباسشویی بوش که خرابی در درب را نشان می دهند متعدد هستند. به عنوان مثال در برخی از مدل های لباسشویی این خرابی ها با ارورهای F35 و E35 نمایش داده میشود. خرابی در زبانه قفل درب، لولا، میکروسوئیچ، خراب شدن لاستیک دور درب، گیر کردن اشیای خارجی بین درب و لاستیک و همچنین خرابی برد الکتریکی و قطع شدن اتصالات و سیم پیچی ها همگی دلایلی هستند که منجر به بروز خطاهای E35 و F35 لباسشویی بوش می شوند.

کد خطا و ارور E36 و F36 ماشین لباسشویی بوش

دو ارور E36 و F36 لباسشویی بوش نیز به معنای خراب بودن میکروسوئیچ درب می باشد. با تعویض میکروسوئیچ به احتمال زیاد مشکل برطرف میشود. در غیر این صورت، برد نیز باید بررسی شود.

کد خطا و ارور E37 و F37 و E38 و F38 ماشین لباسشویی بوش

تمام 4 کد خطای فوق خرابی در سنسور حرارتی یا NTC را نمایش می دهند. این سنسور دمای آب را اندازه گیری نموده و در صورت نیاز فرمان روشن شدن را برای هیتر یا المنت ارسال می کند. علاوه بر خرابی سنسور NTC، وجود اشکال و اختلال در برد الکتریکی نیز می توانند منجر به نمایش ارورهای E37 و F37 و E38 و F38 ماشین لباسشویی بوش شوند.

کد خطا و ارور E4 و F4 ماشین لباسشویی بوش

دو کد خطا E4 و F4 ماشین لباسشویی بوش نشان دهنده خرابی سنسور دما می باشد. با مشاهده این ارور بررسی کنید که آیا آب دستگاه گرم میشود یا خیر؟ در صورت سرد یا گرم بودن بیش از اندازه آب باید سنسور تعویض شود.

کد خطا و ارور E47 و F47 ماشین لباسشویی بوش

خرابی سنسور دما در برخی از مدل های لباسشویی بوش با ارورهای E47 و F47 نمایش داده میشود و سنسور باید تعویض شود.

کد خطا و ارور E48 و F48 ماشین لباسشویی BOSCH

از بدترین کدهای خطا در ماشین لباسشویی بوش می توان به E48 و F48 اشاره نمود که نشان دهنده خرابی موتور است. موتور و وضعیت ولتاژ ورودی به آن باید توسط افراد متخصص و حرفه ای در این حوزه بررسی و اشکالات آن رفع شود. علاوه براین، بهتر است برد نیز بررسی شود.

کد خطا و ارور E49 و F49 ماشین لباسشویی بوش

ورود بیش از اندازه ولتاژ به دستگاه دلیل اصلی بروز این دو کد خطا می باشند. علاوه بر استفاده از دستگاه محافظ برق و بررسی پریز، لازم است برد و سایر قطعات داخلی نیز بررسی شوند.

کد خطا و ارور E50 و F50 ماشین لباسشویی بوش

دو کد خطا و ارور E50 و F50 ماشین لباسشویی بوش به معنای خراب شدن موتور دستگاه می باشند. بررسی وضعیت موتور و سیم پیچی و سایر قطعات آن باید توسط متخصص انجام شود تا مشکل رفع گردد. در صورت مشاهده این دو کد خطا بلافاصله دستگاه را از برق جدا کنید تا به موتور آسیب بیشتری وارد نشود.

کد خطا و ارور E51 و F51 ماشین لباسشویی BOSCH

دو کد خطا E51 و F51 در لباسشویی های بوش نشان دهنده وجود اشکال در برد می باشد. به همین دلیل برای رفع آن باید با تیم های تعمیر لوازم خانگی معتبر تماس بگیرید.

کد خطا و ارور E57 و F57 ماشین لباسشویی بوش

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی بوش که خرابی و اختلال در برد الکتریکی را نشان می دهند، ارورهای E57 و F57 هستند. بررسی کنید که آیا ولتاژ ترمینال ورودی برد در سطح استاندارد است یا خیر؟

کد خطا و ارور E58 و F58 ماشین لباسشویی BOSCH

در شرایطی که سیم کشی موتور، تاخور و استاتور و همچنین برد با مشکل مواجه شده باشد، این دو کد خطا روی پنل نمایش داده میشوند. بررسی و رفع این گروه از کدهای خطا لباسشویی BOSCH نیاز به تخصص و مهارت دارد.

کد خطا و ارور E59 و F59 ماشین لباسشویی بوش

این دو کد خطا خراب بودن برد الکتریکی را نشان می دهند.

کد خطا و ارور E60 و F60 ماشین لباسشویی بوش

در صورت وجود اشکال و خرابی در سنسور جریان آب ورودی و کف دیگ در برخی از مدل های لباسشویی بوش، کدهای خطا E60 و F60 مشاهده میشود. سنسورها را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

کد خطا و ارور E61 و F61 ماشین لباسشویی بوش

هر یک از این دو کد خطا نیز نشان دهنده وجود اشکال در قفل درب می باشد. ابتدا درب لباسشویی را ببندید و اگر مشکل رفع نشد، میکروسوئیچ و اتصالات آن به برد را بررسی نمایید.

کد خطا و ارور E63 و F63 و E67 و F67 ماشین لباسشویی بوش

در صورت مشاهده هر یک از این چهار کد روی پنل لباسشویی، لازم است نسبت به تعمیر آی سی اقدام شود و نیاز به تخصص در این حوزه دارد.

کد خطا و ارور APDATE ERROR لباسشویی بوش

این ارور نیز به معنای خراب شدن برد می باشد. برای رفع آن باید برد باز شود و مدارات بررسی گردند و در برخی از مواقع تنها راه تعویض با قطعه اصلی و سالم است.

رفع و عیب یابی کدهای خط و ارورهای ماشین لباسشویی بوش

همان طور که در طول متن بارها اشاره شد، بسیاری از این ارورها به دلیل خرابی برد الکتریکی دستگاه می باشد که حساسیت و اهمیت زیادی دارد. در صورت عدم مهارت و تجربه در این زمینه می توانید از خدمات گروه تعمیر لوازم خانگی تکنوپشتیبان استفاده نمایید. این مجموعه در تمام مناطق تهران دارای شعبه فعال بوده و تعمیر در محل را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5 - (امتیاز 1)

کار را به کاردان بسپارید!

تعمیر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. پیشنهاد می کنیم کار تعمیرات لوازم خانگی خود را به تعمیرکاران مجرب تکنو پشتیبان بسپارید و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید